2023-08-11, 23:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja så kanske det kan bli!
Oavsett så lär Wagner och Prigoshin inte längre just nu spela nån roll i det här kriget?

De är nog avväpnade och svaga för stunden. Det var ju ryska staten som finansierade dem så utan Putins stöd kan de inte fungera.
Citera
2023-08-11, 23:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Helt idiotiska krav, det är ungefär som att jag säger att jag ska våldta din fru och dina döttrar och du ska bara hålla käften, helt oeralistiskt! Ryssland har redan krävt att NATO ska flytta tillbaka sina gränser till 90-talet, vi gav dem långfingret och både Sverige och Finland ansökte om medlemsskap i NATO, eller har du missat det? Där kom kärnvapenhotet igen, när smäller den första smällkaramellen av? Det vore bra om Sverige dammade av sitt kärnvapenprogram och byggde egna så vi kan hota tillbaka lite. St. Petersburg och Moskva borde vara stående mål med ständigt rykande motorer samt någon darrhänt som håller fingret på knappen, vad är ryssland utan dem?
Det har jag upprepat som ett mantra så länge jag kan minnas, kanske bara inte här på Flashback: Sverige borde slutfört sitt eget kärnvapenprogram på den tiden när det här landet fortfarande var ett av de allra bästa i världen, i framkant på de flesta områden, fullt jämförbart med Sovjetunionen inom kärnteknik. skulle man gjort det. På samma sätt borde Ukraina givetvis ha behållit sina sovjetiska kärnvapen. Alla kärnvapennationer har ju bantat sina arsenaler sedan slutet på kalla kriget. Det som redan finns fyller sitt syfte: ingen går i fullskaligt krig mot en kärnvapenmakt — i alla fall inte i teorin (Indien och Pakistan har ju haft sina duster).
Citera
2023-08-11, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Vad händer I Donetsk?

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1690106942922907648?t=GnkjGPbTxQE34zA4uuGt0w&s=19
Kan inte öppna din länk. Vad händer i Donetsk?
Citera
2023-08-11, 23:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Du gillar inte Ryssland för det är ett mångkulturellt land.

Nej jag gillar inte ryssland för jag är ungrare som lidit av deras förtryck! Jag vet vad den ryska stöveln innebär! Nej tack!
Citera
2023-08-11, 23:28
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Vad händer I Donetsk?

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1690106942922907648?t=GnkjGPbTxQE34zA4uuGt0w&s=19

Ryzzarna använder cluster mot civila?
Citera
2023-08-11, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det har jag upprepat som ett mantra så länge jag kan minnas, kanske bara inte här på Flashback: Sverige borde slutfört sitt eget kärnvapenprogram på den tiden när det här landet fortfarande var ett av de allra bästa i världen, i framkant på de flesta områden, fullt jämförbart med Sovjetunionen inom kärnteknik. skulle man gjort det. På samma sätt borde Ukraina givetvis ha behållit sina sovjetiska kärnvapen. Alla kärnvapennationer har ju bantat sina arsenaler sedan slutet på kalla kriget. Det som redan finns fyller sitt syfte: ingen går i fullskaligt krig mot en kärnvapenmakt — i alla fall inte i teorin (Indien och Pakistan har ju haft sina duster).

Vi borde sikta på TAD:s "Total Anihilation Device" som förintar Ryssland från Vladivostok till St. Ptersburg.

Referens från Judge Dredd (den tecknade versionen), do or die liksom. Don'' t fuck with us!
Citera
2023-08-11, 23:34
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

En video på civila som sitter hemma och som plötsligt hörs det konstiga smällar utanför fönstret.
Citera
2023-08-11, 23:37
Medlem
Kaptagons avatar
Nu är Rubeln mindre värd än den Afganska valutan ännu en stor seger för Putin och hans hantlangare.

https://twitter.com/Wolfytoine/status/1690109114641195008?t=Qss1BiSfizYVThAvOZdLzg&s=19
Citera
2023-08-11, 23:46
Bannlyst
Multi-kulti-muslim-älskaren och transvestit-pappan Solovyov slår ett slag för sin favoritreligion islam och vill stänga ner svenska ambassaden.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige-islamfientligt-stang-ambassaden/
Citera
2023-08-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej jag gillar inte ryssland för jag är ungrare som lidit av deras förtryck! Jag vet vad den ryska stöveln innebär! Nej tack!
Hej! Kul att ha en från Ungern in tråden. Jag besökte Budapest för ett par år sedan och älskar staden.

Hur är synen på Ryssland bland folket i Ungern? Tänker de flesta som du? Det går ju en del snack om att Ungerns regering med Orban i spetsen är "Putinkramare". Finns det någon substans i sådana påståenden, eller är det bara fultolkning? Tack.
Senast redigerad av Chillgren 2023-08-11 kl. 23:54.
Citera
2023-08-11, 23:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Multi-kulti-muslim-älskaren och transvestit-pappan Solovyov slår ett slag för sin favoritreligion islam och vill stänga ner svenska ambassaden.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige-islamfientligt-stang-ambassaden/

Mm-m.., intressant annars idag hur Luka hade sagt att man inte bör stänga dörren till väst. Lägg även till att han önskar få ut Wagner.

Kanske han börjar komma på andra tankar, kring att bli uppslukad utav Ryssland.
Citera
2023-08-12, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Hej! Kul att ha en från Ungern in tråden. Jag besökte Budapest för ett par år sedan och älskar staden.

Hur är synen på Ryssland bland folket i Ungern? Tänker de flesta som du? Det går ju en del snack om att Ungerns regering med Orban i spetsen är "Putinkramare". Finns det någon substans i sådana påståenden, eller är det bara fultolkning? Tack.

Det finns de som gillar Putin och de som ogillar Putin, jag gillade en del av det Putin gjorde innan han invaderade Ukraina, nu är han paria för mig. Motstånd mot HBTQ och Pride är en bra sak, Ukraina not so much, det renderar allt annat till skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in