Citat:
Ursprungligen postat av
BenMarlene
Jag avlutar med detta:
Ni som utesluter SE som mördare och är ute på någon bisarr odyssé att hitta Palmes ”verkliga mördare” kommer att få hålla på tills ni ligger i graven av den enkla anledningen att det finns ingen annan. Noll och intet. SE är den ÖVERLÄGSET mest sannolika gärningsmannen i materialet. Om man förstår sig på begreppet indicier samt indiciekedja så förstår man varför. Om man börjar morgonen med en kopp kaffe iklädd sin stora foliehatt så förstår jag att det kommer att bli svårt.
Det finns nötter som fortfarande idag sitter och spekulerar i vem som sköt JFK. Bortkastad tid.
Samma här. Engström sköt Palme. Kanske är det för tråkigt för er. Jag förstår att ert liv blir roligare och viktigare om världen är mystisk med deep states och skräcködlor.
För egen del är psyket hos mördaren Stig Engström TUSEN ggr mer intressant än alla rymdskepp i universum.
Godnatt och sov gott.
Det här var bland det märkligaste som skrivits i tråden.
Har du hört talas om grandmannen? Mannen som observeras med ett avvikande beteende i mordets närhet, ses följa efter LOP mot mordplatsen, stämmer väldigt bra in på signalementet och som inte hör av sig till utredningen.
Skulle det vara någon foliehattsteori att påstå att den mannen är överlägset mest intressant av de kända i utredningen? Att man väljer att utesluta honom, baserat på ingenting, och rikta strålkastarljuset mot SE är lätt topp 10 mest ologiska draget någon i det svenska rättsväsendet har gjort genom tiderna.
Kan någon förklara för mig varför grandmannen är utesluten?