2023-08-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Men snälla kan du inte i ordning publicera detta för oss alla andra…
Dessa tio rättsfaktum måste Stig ha berättar på lördagen för polisen, annars faller ju allt…. Återigen, när berättar Stig om de tio och finns bandade samtal härom eller nedskrivna?…. Detta är helt avgörande!
Citera
2023-08-11, 23:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenMarlene
Jag avlutar med detta:
Ni som utesluter SE som mördare och är ute på någon bisarr odyssé att hitta Palmes ”verkliga mördare” kommer att få hålla på tills ni ligger i graven av den enkla anledningen att det finns ingen annan. Noll och intet. SE är den ÖVERLÄGSET mest sannolika gärningsmannen i materialet. Om man förstår sig på begreppet indicier samt indiciekedja så förstår man varför. Om man börjar morgonen med en kopp kaffe iklädd sin stora foliehatt så förstår jag att det kommer att bli svårt.

Det finns nötter som fortfarande idag sitter och spekulerar i vem som sköt JFK. Bortkastad tid.

Samma här. Engström sköt Palme. Kanske är det för tråkigt för er. Jag förstår att ert liv blir roligare och viktigare om världen är mystisk med deep states och skräcködlor.
För egen del är psyket hos mördaren Stig Engström TUSEN ggr mer intressant än alla rymdskepp i universum.

Godnatt och sov gott.

Din tid är bortkastad för det finns inget på Engström, ändå har vi folk som grottar ned sig i om han hade uniform i Indien.

Det du säger om andra misstänkta är det du gör med Engström, så dina ord här ger inget mer än att du är ytterligare ett geni....
Citera
2023-08-11, 23:39
Medlem
Det helt avgörande är vittnesmålen på fredagen och lördagen, härefter blir vittnena alltmer påverkade av mass och etermedia. Många vittnen bekräftar ju också hur påverkade de är av massmedias beskrivning av mordet. Vår Stig är aldrig närvarande på brottsplatsen enligt vittnena. Golvläggaren säger att han talar med en man som bär ljus rock, glasögon och ingen huvudbonad. Detta har tolkats som Stig. Han ser inte ut så. Det finns en man i närheten som har flotta kläder. Han stod och väntade vid sin bil och gick sedan fram till brottsplatsen…
Citera
2023-08-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
De punkterna har redan diskuterats och ifrågasatts, vill jag minnas.

Är inte den kvinnliga polisen med bland punkterna, förresten? Den måste de ha snott av mig.

Men för all del, posta dem gärna igen så vi kan såga itu dem en gång till.

Om man utgår från Skandiamannens första förhör så finns det inte så mycket specifikt där, förutom nämnandet av LJ.

Frågan är hur man ska värdera uppgifter 10, 11 och 55 dagar senare. Och minnen 3 månader senare ...

Klonarmén och Svälta Räv-gänget håller fram dessa uppgifter som om det vore en helig sko hos Monty Python.

Följ sandalen!

Post 56862 i denna tråd.
Jag ger dig till imorgon att vässa din argumentspenna riktigt skarp och komma med solida och vettiga motargument.Det ger dig många sömnlösa timmar det..:-)
Jag utmanar dig.

Jag har inga som helst problem med vettiga invändningar.Jag välkomnar dem.
Försök.

Vi försöker väl fortsatt hitta den mest sannolike gärningsmannen till mordet på Olof Palme väl?

Bra så..give it your biggest shot Dalulven..skall vi snacka gärningshypoteser du å jag sedan.
Citera
2023-08-11, 23:50
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Jag förstår din inställning. Tråden är dock oerhört omfattande och det skulle styrka din tes om du kan ge oss direkt info till Stigs förhör på lördagen. På söndagen och måndagen kryllar det av uppgifter om vem som gjort vad på brottsplatsen. Vittnena påverkas i betydande utsträckning härefter…. Detta har de själv vidimerat…

Vänligen professor Hayek!

Redan på lördag den 1 mars kryllade det av uppgifter i media om vem som gjorde vad. De ligger i linje med vad han själv sa vid förhör och intervjuer samma dag.

Vi vet också att senaste PU har punktat upp utsagorna från SE och jämfört med media. Det är så polisen jobbar. Alla stavelser SE lämnat har naturligtvis diskuterats många gånger i denna tråd.
Citera
2023-08-11, 23:52
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller andan och väntar..och tänker att se till att du håller detta löfte..:-)

Jag kan också tänka mig att besvara "listan"!

Men med ett motkrav isåfall

Jag vill att varje punkt ska innehålla exakt när Engström ska ha gjort uttalande X och till vem. Jag tänker alltså inte själv leta upp var uppgiften kommer ifrån.
Citera
2023-08-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag kan också tänka mig att besvara "listan"!

Men med ett motkrav isåfall

Jag vill att varje punkt ska innehålla exakt när Engström ska ha gjort uttalande X och till vem. Jag tänker alltså inte själv leta upp var uppgiften kommer ifrån.

Funkar fint,men det är faktiskt ingen ansträngning alls att själv leta bland de hela fyra förhör som finns med Engström..men visst,orkar du inte själv skall jag hjälpa dig på alla trav..:-)

Din utmaning är härmed antagen.

Let´s go!
Senast redigerad av Lookalike 2023-08-11 kl. 23:58.
Citera
2023-08-12, 00:07
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fast..det är ju det som är det fina i kråksången.
Allting finns redan där..nedpräntat i nådens år 1986.
Jag behöver inte göra ett skit.
Stig Engström gjorde hela jobbet för 37 plus år sedan..:-)

Ska jag tolka det som att du inte kommer att hänvisa till källor för punkterna?
Citera
2023-08-12, 00:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det helt avgörande är vittnesmålen på fredagen och lördagen, härefter blir vittnena alltmer påverkade av mass och etermedia. Många vittnen bekräftar ju också hur påverkade de är av massmedias beskrivning av mordet. Vår Stig är aldrig närvarande på brottsplatsen enligt vittnena. Golvläggaren säger att han talar med en man som bär ljus rock, glasögon och ingen huvudbonad. Detta har tolkats som Stig. Han ser inte ut så. Det finns en man i närheten som har flotta kläder. Han stod och väntade vid sin bil och gick sedan fram till brottsplatsen…

Men åtminstone ett vittne har sagt att Engström var där som vittne.
Citera
2023-08-12, 00:24
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenMarlene
Jag avlutar med detta:
Ni som utesluter SE som mördare och är ute på någon bisarr odyssé att hitta Palmes ”verkliga mördare” kommer att få hålla på tills ni ligger i graven av den enkla anledningen att det finns ingen annan. Noll och intet. SE är den ÖVERLÄGSET mest sannolika gärningsmannen i materialet. Om man förstår sig på begreppet indicier samt indiciekedja så förstår man varför. Om man börjar morgonen med en kopp kaffe iklädd sin stora foliehatt så förstår jag att det kommer att bli svårt.

Det finns nötter som fortfarande idag sitter och spekulerar i vem som sköt JFK. Bortkastad tid.

Samma här. Engström sköt Palme. Kanske är det för tråkigt för er. Jag förstår att ert liv blir roligare och viktigare om världen är mystisk med deep states och skräcködlor.
För egen del är psyket hos mördaren Stig Engström TUSEN ggr mer intressant än alla rymdskepp i universum.

Godnatt och sov gott.
Det här var bland det märkligaste som skrivits i tråden.
Har du hört talas om grandmannen? Mannen som observeras med ett avvikande beteende i mordets närhet, ses följa efter LOP mot mordplatsen, stämmer väldigt bra in på signalementet och som inte hör av sig till utredningen.

Skulle det vara någon foliehattsteori att påstå att den mannen är överlägset mest intressant av de kända i utredningen? Att man väljer att utesluta honom, baserat på ingenting, och rikta strålkastarljuset mot SE är lätt topp 10 mest ologiska draget någon i det svenska rättsväsendet har gjort genom tiderna.

Kan någon förklara för mig varför grandmannen är utesluten?
Citera
2023-08-12, 00:26
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men åtminstone ett vittne har sagt att Engström var där som vittne.

Vem?
Citera
2023-08-12, 00:31
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det här var bland det märkligaste som skrivits i tråden.
Har du hört talas om grandmannen? Mannen som observeras med ett avvikande beteende i mordets närhet, ses följa efter LOP mot mordplatsen, stämmer väldigt bra in på signalementet och som inte hör av sig till utredningen.

Skulle det vara någon foliehattsteori att påstå att den mannen är överlägset mest intressant av de kända i utredningen? Att man väljer att utesluta honom, baserat på ingenting, och rikta strålkastarljuset mot SE är lätt topp 10 mest ologiska draget någon i det svenska rättsväsendet har gjort genom tiderna.

Kan någon förklara för mig varför grandmannen är utesluten?

Menar du grandmännen? Eller är det en specifik man du tänker på? MPs grandman?
På vilket sätt hade han ett avvikande beteende?

Vilket signalement stämmer han väldigt bra in på?
ABs mössa?
LJs keps?

I denna tråd är det ju inte ens i närheten fastställt hur GM var klädd.
Många köper ju inte ens att Engström var liknande klädd som GM här. Det upprepas sådär 1 gång om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in