2023-08-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rand0mdud3
Hur fungerar det med konkurs för enskild firma?
Vad jag kan läsa så står följande:

Innebär inte det att han dels brutit mot vad han får göra? Samtidigt som konkursförvaltaren inte hittat saker att betala skulderna med? Är lite dålig vad som gäller för enskild firma.

En liten recap:
1) 1,4 miljoner i skulder (med skyhöga räntor)
2) Ett kommande mål om narkotikabrott i TR
3) Konkurs för hans enskilda firma (som han blir personligt ansvarig för)
4) Inget företag i Spanien i hans namn
5) Ingen anställning
6) Leasad bil (som han säger äger?)
7) Brutit mot reglerna för hur han får hantera sina tillgångar under konkurstiden?

Med dessa händelser blir jag förbluffad över hur han kan påstå att han är ekonomiskt oberoende och att hans följare köper det. Sen att skjutsa ungen utan hjälm och bilstol/bilbälte är rent av efterblivet.

Vad är vägen framåt? Ansöka om skuldsanering hos KF? Fortsätta tills allt går mer åt helvete?

Oavsett om han går i personlig konkurs och sköntaxeras lär han fortsätta med svart inkomst från YT. Kronofogden har inget att hämta förutom hemelektronik och en del dyra kläder. Är Chrippa "smart" tar han ut YT-pengarna på ett utländskt konto så Fogden inte kan se dem.

Vad han gör är olagligt, men även om han kommer upp i nivå i gömd skatt så skattebrottet rubriceras som grovt, ca 500k, lär han inte bli åtalad då det inte finns några pengar att hämta och han är en småfifflare än så länge. Finns säkert tusentals småföretagare som smitit med samma belopp som rättsväsendet kan sätta dit och sy in nåt år på kåken bara de har resurser. Men de har värre folk att ta fast.

Chrippa kommer aldrig mer kunna ta en vit anställning eller ett bolag i Sverige, det är löneutmätning för 10-20 år framåt. Skuldsanering kommer aldrig gå, då krävs hyfsad ärlighet och samarbete, något han inte är kapabel till det. Han kör på med sina 50k svart per månad så länge han kan och bor i hyresrätt som inte kräver en ok kreditupplysning. Alltså hos skumma hyresvärdar med alldeles för höga hyror. När leasingkontraktet på bilen går ut kanske hans farsa leasar en bil som Chrippa använder.

50k in, 50k ut (inga mer lån för Marbella), lev snålt i Mjölby varannan vecka, och varannan vecka i Stockholm, med ung tjej, shopping, restaurang och party. Och lite YT emellan. Kul nu men kanske inte om 10 år. Men så långt fram tänker inte Chrippa. Vem vet, kanske nåt bra händer och han ordnar upp livet som Jocke. Drar in deg, betalar sin skatt, betalar av skulderna, och beter sig framöver. Går alltid hoppas.
Citera
2023-08-11, 23:02
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Man ser i sina senaste videos att han tappat energi. Är det att han har ungen själv, att skulderna kommit ut eller båda?

Han mår nog inte bra. Grabben förnekar psykisk ohälsa med lider till 100% av det själv särskilt just nu under denna livssituation där han är ensamstående till ett barn han inte bryr sig om överhuvudtaget. Han vill bara vara med Linnea varje dag men tvingas sitta i dendär sorgliga lägenheten i Mjölby alldeles själv varannan vecka och försöka handskas med en ouppfostrad toddler.
Citera
2023-08-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Sant. Jag undrar när Skatteverket fick/ får upp ögonen för inkomsterna från social media?
När slutade han sitt jobb som svetsare? Var det 2022? Då kommer den normala vita inkomsten att försvinna från deklarationen 2023 års deklaration.

Hur kan man tycka att det är så mycket värt att det inte står HM i tvättlappen på tröjan, att man försätter sig i en sådan otrolig lånefällan. Jag vet inte om jag hört talas om 37 långivare förrut.

Nästan 1,4 på 37 långivare, det går knappast att fantisera om räntorna. Vissa av lönen har nog 50-60 % i effektiv ränta.

han sluta väl helt 2023 så det är inte först 2024 vi kan få det svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av bonnkatten12
Säkert lånat från skitbanker med ockerränta? Chrippa har säkert tänkt " man lever ba engång" Han verkar som en sån impulsiv person som inte tänker på framtiden. Christoffer måste ha sina statusprylar för att boosta sitt ego, har han inte råd med någonting tar han det på krita - kosta vad de kosta vill. Så tror jag helt ärligt Christoffer tänker.

Tar inte varje bank oavsett hur skit den är en kreditupplysning?, har aldrig varit i de där träsket men blir förvånad varje gång man ser lyxfällan hur enkelt det är att låna pengar. men trodde faktiskt chrippa var legit men nu efter att själv tagit ut hans deklaration svart på vitt och den infon på hans skulder i denna tråd så har min uppfattning helt ändrats. han är en god underhållare men när han visar upp lyx och flärd kommer jag bara se lyxfällan logan
Citera
2023-08-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
han sluta väl helt 2023 så det är inte först 2024 vi kan få det svaret.

Han har inte jobbat på BT sen januari 2023.
Citera
2023-08-11, 23:16
Medlem
Alla hans ryggdunkare har lämnat tråden efter info om KF och TR.
Citera
2023-08-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Ja, han ser väldigt blek ut, jag har också tänkt på det. Ser ut som att han sovit dåligt. Sen överkompenserar han bristen på energi genom att skrika ännu högre och så ser det bara forcerat ut genom hela videon.

Troligtvis har han kört en kur med Melatonan 2 "Barbiedrogen" nu innan sommaren för att både gå ner i vikt samt bli brun. Sedan slutar man och då försvinner det snabbt.
Citera
2023-08-11, 23:17
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:

Exakt, man deklarerar för föregående år, så vi ser inte det före nästa år.
Citera
2023-08-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Oavsett om han går i personlig konkurs och sköntaxeras lär han fortsätta med svart inkomst från YT. Kronofogden har inget att hämta förutom hemelektronik och en del dyra kläder. Är Chrippa "smart" tar han ut YT-pengarna på ett utländskt konto så Fogden inte kan se dem.

Vad han gör är olagligt, men även om han kommer upp i nivå i gömd skatt så skattebrottet rubriceras som grovt, ca 500k, lär han inte bli åtalad då det inte finns några pengar att hämta och han är en småfifflare än så länge. Finns säkert tusentals småföretagare som smitit med samma belopp som rättsväsendet kan sätta dit och sy in nåt år på kåken bara de har resurser. Men de har värre folk att ta fast.

Chrippa kommer aldrig mer kunna ta en vit anställning eller ett bolag i Sverige, det är löneutmätning för 10-20 år framåt. Skuldsanering kommer aldrig gå, då krävs hyfsad ärlighet och samarbete, något han inte är kapabel till det. Han kör på med sina 50k svart per månad så länge han kan och bor i hyresrätt som inte kräver en ok kreditupplysning. Alltså hos skumma hyresvärdar med alldeles för höga hyror. När leasingkontraktet på bilen går ut kanske hans farsa leasar en bil som Chrippa använder.

50k in, 50k ut (inga mer lån för Marbella), lev snålt i Mjölby varannan vecka, och varannan vecka i Stockholm, med ung tjej, shopping, restaurang och party. Och lite YT emellan. Kul nu men kanske inte om 10 år. Men så långt fram tänker inte Chrippa. Vem vet, kanske nåt bra händer och han ordnar upp livet som Jocke. Drar in deg, betalar sin skatt, betalar av skulderna, och beter sig framöver. Går alltid hoppas.

Word!
Citera
2023-08-11, 23:20
Medlem
Citat:

vet inte vad BT är men som jag skriver hans fasta jobb som han hade slutade han 2023 så vi får se 2024 vad deklarationen blir då ligger den runt 10k-100k så är det garanterat att han kör tuben helt svart.
Citera
2023-08-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Exakt, man deklarerar för föregående år, så vi ser inte det före nästa år.

Det kommer inte finnas mkt att se 2024 mer än om han jobbat 4 eller 17 dagar typ.
Citera
2023-08-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
vet inte vad BT är men som jag skriver hans fasta jobb som han hade slutade han 2023 så vi får se 2024 vad deklarationen blir då ligger den runt 10k-100k så är det garanterat att han kör tuben helt svart.

BT är Toyota, hans fasta jobb mellan 2011-2023. Under 2023 har han jobbat där max en månad.
Citera
2023-08-11, 23:29
Medlem
Citat:
BT är Toyota, hans fasta jobb mellan 2011-2023. Under 2023 har han jobbat där max en månad.

ja de var det jag skrev, men jag visste inte just vad ''bt'' var. den deklarerade inkomsten som jag hämta ut är ju just från hans fasta jobb på toyota, men han körde tuben då också under den perioden så antingen har han inte skatta för tuben eller så är toyota sjukt underbetalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in