2023-08-11, 21:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Inget fel på inkomsten i sig, men det livet chrippa lever så är det ingen bra inkomst, och de förklarar hans skulder.
det jag mest ville visa var att hans inkomst på 357 246 kr är den deklarerade inkomsten, alltså den inkomsten han har skattat för, han har säkert tjänat mer pengar via tuben, men då har det gått förbi skatteverket och rakt ner i fickan .
Sant. Jag undrar när Skatteverket fick/ får upp ögonen för inkomsterna från social media?
När slutade han sitt jobb som svetsare? Var det 2022? Då kommer den normala vita inkomsten att försvinna från deklarationen 2023 års deklaration.

Hur kan man tycka att det är så mycket värt att det inte står HM i tvättlappen på tröjan, att man försätter sig i en sådan otrolig lånefällan. Jag vet inte om jag hört talas om 37 långivare förrut.

Nästan 1,4 på 37 långivare, det går knappast att fantisera om räntorna. Vissa av lönen har nog 50-60 % i effektiv ränta.
Citera
2023-08-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Kollade chrippas deklaration från -21 då deklarera han 357 246 kr och hade ett underskott på -76 317 och betalningsanmärkningar. så han hade knappt 30 k före skatt i lön, och han deklarera inte sina inkomster från tuben. hur kan man ta så mycket krediter och lån innan det tar stopp så man hamnar i denna skit?

Säkert lånat från skitbanker med ockerränta? Chrippa har säkert tänkt " man lever ba engång" Han verkar som en sån impulsiv person som inte tänker på framtiden. Christoffer måste ha sina statusprylar för att boosta sitt ego, har han inte råd med någonting tar han det på krita - kosta vad de kosta vill. Så tror jag helt ärligt Christoffer tänker.
Citera
2023-08-11, 21:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnkatten12
Säkert lånat från skitbanker med ockerränta? Chrippa har säkert tänkt " man lever ba engång" Han verkar som en sån impulsiv person som inte tänker på framtiden. Christoffer måste ha sina statusprylar för att boosta sitt ego, har han inte råd med någonting tar han det på krita - kosta vad de kosta vill. Så tror jag helt ärligt Christoffer tänker.
Jupps, från 37 olika skitbanker till och med.
Citera
2023-08-11, 21:46
Medlem
Kickassfarsans avatar
Hur fan ska han kunna betala igen det där?

Bo i Marbella på en kreditkortsränta, han är ingen ekonom precis.

Ingen lär ju låna ut mer pengar till honom nu när han behöver en kredit nästa gång, vad ska han göra då, ringa luggen och be han fronta en kasse?
Citera
2023-08-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hur fan ska han kunna betala igen det där?

Bo i Marbella på en kreditkortsränta, han är ingen ekonom precis.

Ingen lär ju låna ut mer pengar till honom nu när han behöver en kredit nästa gång, vad ska han göra då, ringa luggen och be han fronta en kasse?

1.4 miljoner är väldigt mycket pengar, och räntan kommer bara stiga som Eiffeltornet ju längre tiden går. Christoffer kommer få det tufft, sociala medier kommer inte hålla att leva på i många år, tiden vänder snart och Christoffer kan mycket väl bli orelevant i framtiden, antingen kommer trenden vända eller så kommer någon ny kreatör ta hans plats.
Citera
2023-08-11, 22:22
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnkatten12
1.4 miljoner är väldigt mycket pengar, och räntan kommer bara stiga som Eiffeltornet ju längre tiden går. Christoffer kommer få det tufft, sociala medier kommer inte hålla att leva på i många år, tiden vänder snart och Christoffer kan mycket väl bli orelevant i framtiden, antingen kommer trenden vända eller så kommer någon ny kreatör ta hans plats.
Även om han skulle betala 10.000 i månaden vilket han knappast har råd med kommer det ta minst 12 år att betala tillbaka och då har jag inte ens räknat med kostnaden för lånen. Vilket mörker

Han gör det bra om han lyckas betala tillbaka innan han går i pension.

Vad tänkte han egentligen? Är det verkligen värt att skuldsätta sig för livet för att det ska stå moncler på bröstet? lol
Citera
2023-08-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Även om han skulle betala 10.000 i månaden vilket han knappast har råd med kommer det ta minst 12 år att betala tillbaka och då har jag inte ens räknat med kostnaden för lånen. Vilket mörker

Han gör det bra om han lyckas betala tillbaka innan han går i pension.

Vad tänkte han egentligen? Är det verkligen värt att skuldsätta sig för livet för att det ska stå moncler på bröstet? lol

Bara konsumerat upp grejerna på flashiga statusprylar,märkeskläder,fest,resor, nocco. Hur bränd kan man vara om man tror att man blir lyckligare av massa flashiga statusprylar och dessutom skuldsätter sig grovt för dem. Förresten Chrippa, din fiskehatt är ful som stryk, ser ut som en indisk mattvävare har tillverkat den.
Citera
2023-08-11, 22:28
Medlem
Man ser i sina senaste videos att han tappat energi. Är det att han har ungen själv, att skulderna kommit ut eller båda?
Citera
2023-08-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Man ser i sina senaste videos att han tappat energi. Är det att han har ungen själv, att skulderna kommit ut eller båda?

Fasaden har rammats. Han har ju hela tiden fått folk att tro han är hälsosam och natty. Sen visar det sig att han fuskat!
Citera
2023-08-11, 22:35
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Ja, han ser väldigt blek ut, jag har också tänkt på det. Ser ut som att han sovit dåligt. Sen överkompenserar han bristen på energi genom att skrika ännu högre och så ser det bara forcerat ut genom hela videon.
Citera
2023-08-11, 22:43
Medlem
[quote=400Ben|85371589]Man ser i sina senaste videos att han tappat energi. Är det att han har ungen själv, att skulderna kommit ut eller båda?[/QUOTE

Håller med dig! Ingen frågar honom eller Julia, inte jag heller. Men f-ck, skulle jag vara L*nneas farsa, så hade C, varit borta från familjen nu.
Citera
2023-08-11, 22:58
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han behöver inget annat än en örfil och komma ner på jorden.

Haha de håller jag helt med om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in