Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Blev tvärstopp pga för ny programvara i BLE.
Jag antar att det är samma på din.
Jag har forskat lite och det verkar som att vi har tre alternativ:
1. Enklast är att låna styret från en äldre xiaomi som har den gamla versionen av programvaran. Kostnad gratis, måttligt jobb.
2. Beställa en ny display från ali med gamla programvaran. Kostnad 300ish och krångligt att hitta rätt.
3. Nergradera programvaran i ble genom att löda in tre kontakter på kretskortet och sedan flasha om med en pryl som heter st-link och ett gäng batfiler. Kostnad 150 för en st-link och kräver en del kunskaper.
Jag satsar på alternativ 1 till att börja med och lånar styret från den som gick att flasha men har beställt en st-link. Jag behöver ändå den till ett annat projekt.
Köpte en ny Xiaomi Scooter Essential och försökte flasha den. Det gick inget vidare och det är nog som du säger, för ny programvara. Fick felmeddelande 27 (Faulty Motherboard) och inget har funkat. Den står bara och tjuter när den är påslagen, så jag får koppla ur batteriet.
Pallar verkligen inte att hålla på med ST-Link och löda, så jag funderar på att köpa ett nytt kretskort med nedgraderad programvara i. Det är en skitscooter egentligen och gör bara 20, men jag vill få den att göra 25, vilket räcker för mig sträckan hemifrån och till jobbet.
Känner du nån som köpt nedgraderat kretskort och fått det att funka smidigt?