2023-08-10, 23:32
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnkatten12
35 år snart och säger att han inte tänker betala sina skulder de kan vara där, fan vad vidrigt att inte betala sina skulder och leva vidare som om de inte existerar.

Alltid tyckt att Chrippa är väldigt osympatisk, Jacke har jag dock uppfattat som genuint godhjärtad.
Tror många fått en annan bild av Chrippa efter det här inkluderat mig.

Att inte betala och göra rätt för sig är en riktig luffarmarkör.

Tror också han kommer få svårt att inte göra rätt för sig. Det har tillkommit en ny lag nu som gör att kfm kan utmäta lösöre på distans genom en poliskontroll ex. Polisen ser tydligen numera också om personen dom stannar har skulder hos kronan om jag förstått det hela rätt
Senast redigerad av knark-kungen 2023-08-10 kl. 23:34.
Citera
2023-08-11, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tror många fått en annan bild av Chrippa efter det här inkluderat mig.

Att inte betala och göra rätt för sig är en riktig luffarmarkör.

Tror också han kommer få svårt att inte göra rätt för sig. Det har tillkommit en ny lag nu som gör att kfm kan utmäta lösöre på distans genom en poliskontroll ex. Polisen ser tydligen numera också om personen dom stannar har skulder hos kronan om jag förstått det hela rätt
Vosst är det så. Det går att se i verklighetsserien poliser *någonting*, hur snutarna dels har koll på buset och deras bilar. Stoppar misstänkta och tillkallar kronofogde som plockar av guld och klockor på plats, som avräkning på kronofogdeskulder. Det skrivs kvitto tillochmed...i Sverige

Chrippa har gnällt om att han hatar svenska polisen som alltid stoppar honom och gör husrannsakan eller kräver drogtest.
Undrar verkligen varför Chrippa blivit så påhoppad...
Citera
2023-08-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bender.Rodriguez
Jocke har runt 16 miljoner i bara Tesla-aktier, så deg har han. Sen är väl frågan om han vill hjälpa sin bror. Allt som allt är nog Jocke god för runt 20-30 miljoner (skulle jag tro)

Var har du fått det i från? Sist jag kollade så hade han drygt 1.3 miljoner i tesla aktier. Totalt kapital på depån var 4.7 miljoner.
Citera
2023-08-11, 01:51
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vosst är det så. Det går att se i verklighetsserien poliser *någonting*, hur snutarna dels har koll på buset och deras bilar. Stoppar misstänkta och tillkallar kronofogde som plockar av guld och klockor på plats, som avräkning på kronofogdeskulder. Det skrivs kvitto tillochmed...i Sverige

Chrippa har gnällt om att han hatar svenska polisen som alltid stoppar honom och gör husrannsakan eller kräver drogtest.
Undrar verkligen varför Chrippa blivit så påhoppad...
Asså poliser sällan bara trackar någon utan fog. Det har de inte tid med. Även om Chrippa säkert tänker så. Det är antingen lite paranoit eller grandiosa att tro.

Om Luggen är langare är det inte omöjligt att tänka att Chrippa har en liten hand i kakburken där. De hänger ju alltid och kaka söker ju maka.

Det vore jäkligt intressant att veta vad det som ligger i Linköpings tingsrätt gäller.

Sen samarbetar myndigheter och ju fler aktörer inblandade ju intressantare blir han självklart. Jag minns att han sa att de åkte till Spanien för att myndigheter var efter dom. Att kronofogden var det/är det är ju bevisat här. Och att de ställde bilen på flygplatsen kommer jag ihåg att jag tyckte var konstigt redan då. Vem betalar långtidsparkering så länge? Låter definitivt som om fogden knackade på dörren.

Att han har en skatteskuld bevisas av fogden. Det är inte omöjligt att det är mer. I en video för inte så länge sen sa han att han tjänade så mycket att han betalade 50 % skatt. Och här påstås det att han har ett bolag i Spanien och skattar där. Först var det hans och Luggens bolag. Oklart vad Luggen har med hans intäkter från social media och video hälsningar att göra. Dock ännu oklarar varför ingen av dem äger ett bolag i Spanien. Men förklaringen var att det fanns en tredje person med, en jugge, ägaren.

Alltså är det väldigt väldigt oklart var och hur Chrippa skattar. Och statteverket brukar inte gilla oklarheter.
Citera
2023-08-11, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det vore jäkligt intressant att veta vad det som ligger i Linköpings tingsrätt gäller.

I en video för inte så länge sen sa han att han tjänade så mycket att han betalade 50 % skatt.

Jag mejlade ikväll TR i Linköping om de 4 musketörerna.

Chrille har aldrig skattat 50 %.
Citera
2023-08-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag mejlade ikväll TR i Linköping om de 4 musketörerna.

Chrille har aldrig skattat 50 %.

Ska bli spännande 😁
Citera
2023-08-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ja Chrippa är ju näst populärast på memmo, så ger det Ola-Conny så bra deg, så borde Chrippa helt klart tjäna mer.

Galna summor pengar bara där.

Mycket som framkommer i tråden, men vissa saker känns lite överdrivna. Dock så är jag med på att Chrippa har skulder och det verkar inte bekomma honom något nämnvärt i dagsläget vilket är underligt.

Sen att han skulle vara knarklangare och annat som påstås känns lite som överdrivna rykten och svartmålning.

Men men, jag kan ha fel.
Citera
2023-08-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu pratade vi att skriva sej på en randomadress dagar innan utmätning.

Fortfarande så kan inte KFM utmäta någons bostadsrätt som ej har införskaffats i syfte att gemensamt bo ihop med den skuldsatta.

Många som felskriver sig och det kan tyvärr drabba den som bor där negativt. Läst om flera fall där folk ej fått bostadsbidrag pga det. Då får man anmäla till skatteverket som gör en utredning ang det hela.
Citera
2023-08-11, 11:02
Medlem
Kickassfarsans avatar
Är det bara jag eller känns det inte som Chrippa är det svarta fåret av dom 3 bröderna?

Det är han som har över en miljon I skuld, det är han som missbrukar testo och ladd, det är han som är en rasistisk bråkmakare som hänger runt med andra kända kriminella personer.

Både Jocke och Jacke känns så mycket lugnare som personer.
Citera
2023-08-11, 11:05
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
De kostar 250 för kunden va? För då lär inte Chrippa få det i handen.

200:- kostar han och han får 75% före skatt
Citera
2023-08-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Är det bara jag eller känns det inte som Chrippa är det svarta fåret av dom 3 bröderna?

Det är han som har över en miljon I skuld, det är han som missbrukar testo och ladd, det är han som är en rasistisk bråkmakare som hänger runt med andra kända kriminella personer.

Både Jocke och Jacke känns så mycket lugnare som personer.

Jocke har ju ett extremt dekadent förflutet innan han blev barnidol. Vem vet vilka destruktiva vanor han fortfarande håller på med?

Jacke är en lugn person men han har ju en historia av drogmissbruk. Just nu är han ren men det verkar som att han då och då får återfall. Jackes prime vad när han var ihop med Emmely. Han levde ett vanligt knegarliv i sin hyresrätt i Vadstena med sambo och husdjur. Efter att det tog slut med henne gick det totalt utför och han träffade Jessica som var början på en ond spiral med drogmissbruk och polisärenden. Nu är han ju ihop med en ny hederlig knegartjej och trots att de flyttade isär under en period och Jacke fick återfall verkar han numera ha ett ganska stabilt samboliv med henne. Man märker på honom att det är en annan person än den som syntes i vloggarna från 2017. Drogmissbruket och traumat från Jessica har satt sina spår.

Skulle säga att de tre bröderna är ungefär lika svarta får fast på olika sätt.
Senast redigerad av Refugen 2023-08-11 kl. 11:14.
Citera
2023-08-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ja Chrippa är ju näst populärast på memmo, så ger det Ola-Conny så bra deg, så borde Chrippa helt klart tjäna mer.

Det lär ju definitivt dra in pengar till Chrippa men vet inte om det är mer än Ola-Conny (vet inte antal de säljer i relation till varandra ju) för O-C tar 350kr/st och Chrippa 200. Och 25% gick tydligen till memmo enligt artikeln så då får Chrippa ut 150kr/st om det stämmer?
Och de 700.000 Ola-Conny dragit in uppfattade jag var under hela tiden han varit på memmo ju (varav han hade 200 inspelningar en dag) så beror ju även på när han började om man kan sätta in Chrippa i någon jämförelse där liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in