Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Vosst är det så. Det går att se i verklighetsserien poliser *någonting*, hur snutarna dels har koll på buset och deras bilar. Stoppar misstänkta och tillkallar kronofogde som plockar av guld och klockor på plats, som avräkning på kronofogdeskulder. Det skrivs kvitto tillochmed...i Sverige
Chrippa har gnällt om att han hatar svenska polisen som alltid stoppar honom och gör husrannsakan eller kräver drogtest.
Undrar verkligen varför Chrippa blivit så påhoppad...

Asså poliser sällan bara trackar någon utan fog. Det har de inte tid med. Även om Chrippa säkert tänker så. Det är antingen lite paranoit eller grandiosa att tro.
Om Luggen är langare är det inte omöjligt att tänka att Chrippa har en liten hand i kakburken där. De hänger ju alltid och kaka söker ju maka.
Det vore jäkligt intressant att veta vad det som ligger i Linköpings tingsrätt gäller.
Sen samarbetar myndigheter och ju fler aktörer inblandade ju intressantare blir han självklart. Jag minns att han sa att de åkte till Spanien för att myndigheter var efter dom. Att kronofogden var det/är det är ju bevisat här. Och att de ställde bilen på flygplatsen kommer jag ihåg att jag tyckte var konstigt redan då. Vem betalar långtidsparkering så länge? Låter definitivt som om fogden knackade på dörren.
Att han har en skatteskuld bevisas av fogden. Det är inte omöjligt att det är mer. I en video för inte så länge sen sa han att han tjänade så mycket att han betalade 50 % skatt. Och här påstås det att han har ett bolag i Spanien och skattar där. Först var det hans och Luggens bolag. Oklart vad Luggen har med hans intäkter från social media och video hälsningar att göra. Dock ännu oklarar varför ingen av dem äger ett bolag i Spanien. Men förklaringen var att det fanns en tredje person med, en jugge, ägaren.
Alltså är det väldigt väldigt oklart var och hur Chrippa skattar. Och statteverket brukar inte gilla oklarheter.