Citat:
Ursprungligen postat av
Livetispanien
Något jag inte riktigt förstår är om man är ett par och sedan dessutom skaffar barn ihop, han säger själv, min familj, varför vill man inte stå på samma adress?? Är det så att Julia har fått bostadsbidrag eller vad det kallas för eller annat bidrag eftersom hon bor/ bodde själv med dottern i lägenheten? Kanske något annat bidrag man kan söka för hennes lön/ lön kan inte vara så hög med tanke på att hon pluggade eller jobbade lite inom vården?
Luffaren pratade hela tiden om sin familj och om någon kom nära så tvekade han inte en sekund för ….men hur mycket brydde sig luffaren egentligen? Leka och spela Mangas är vad pajasen själv har gjort med sin ˚familj˚
Tönt
Inte kan det vara för att Julia ska få bostadsbidrag. Chrippa hatar ju bidrag. Han skulle väl aldrig… Jag menar Chrippa är väl en man som står för det han säger.
Ha ha, ja visst kan det vara för att Julia ska få bostadsbidrag. Men lika gärna för att minska risken för husrannsakan. Det krävs mycket mer för att få en husrannsakan på en adress där personen inte är skriven. Det är ett av skälen att folkbokföringsbrottslagen ändrades. Kronofogden kan inte heller göra utmätningar där personen inte är skriven. Det var med största sannolikhet därför han blev anhållen för det brottet. Polis, kronofogden och Skatteverket samarbetar i de här frågorna. Risken för att en icke kriminell som är lite sen med adressändringen skall torska på folkbokflringsbrott är näst intill någon noll.
Men jag håller med, de flesta föräldrar som lever tillsammans vill stå skrivna på samma adress. Jag tror nog att Chrippa skulle låta ganska mycket om någon hotade dottern, eller nya flickvännen. Han erkände faktiskt vapenbrott när han sa att han skulle skjuta han som var hemma hos Jocke om han kom hem till Chrippa när C var där.
Det betyder ju dels att han säger sig ha vapen hemma. Samt att han återigen inte sätter sig själv framför C. För självklar vore det inte det bästa för henne att se sin pappa skjuta någon, för att sedan bli bortsläpad av polisen. Och sedan antingen få åka med soc till mamma Julia, eller vänta hos okända människor på soc till mamma kom.