2023-08-11, 09:47
Medlem
leachs avatar
Bra idé om detta får Tyskland att våga skicka Taurus missiler.

🇩🇪🇺🇦 "Germany is cooperating with the MBDA company, which produces long-range cruise missiles "Taurus", with the aim of a possible update of the software of the missiles "Taurus", which will not allow Ukraine to strike on Russian territory", - Der Spiegel
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1689905269990436865
Citera
2023-08-11, 09:55
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
tråden handlar om invasionen av Ukraina. Du började diskuttera Folkrätten, och jag bevisade för dig att den inte har något som helst inflytande i denna konflikt heller.

Nej, fel. Jag svarade en person(inte dig) som skulle bilda sig en egen uppfattning, utifrån olika propaganda.
Till denna person(inte dig) gav jag då rådet att ha med sig Folkrätten, i dennes bedömningar av vad hen kom fram till i sin oberoende, bildning från olika propaganda.

Det var då som Du gav dig in i debatten och började prata om att folkrätten. Jag tar det från början igen.
Jag tror du har svårt att "få till det".

Här började det, från min sida!
Citat:
Mitt svar till en person(inte Du), som skulle bilda sig en egen uppfattning.
Ursprungligen postat av Area55
Hedervärt av dig att du vill bilda dig en egen uppfattning.
Och du vänder dig till FB, för att vi ska ge dig input från RT, Sputnik, Solovkoj??
Använd din rätt, till att leta på nätet.
Finns ingen orsak att sitta att spy galla på folk i denna tråd, för att de står upp för Folkrätten.
Folkrätten och FN kan du googla på. Finns en hel del att läsa och lära sig där, innan du ska bilda dig en egen uppfattning.
Annars kommer du inte kunna skilja på rätt och fel.

Nu kanske det inte spelar någon roll för dig. Rätt eller fel, tänker jag på.

Citat:
Ditt svar:
Folkrätten har vart åsidosatt många många ggr, i typ alla anfallskrig/bombningar efter WW2.
Det är en hedervärd regel som ingen bryr sig om direkt det handlar om olja/pengar.

På detta svarade jag:
Ok. Jag förstår att utifrån ditt perspektiv så tycker du att man kan strunta i Folkrätten.

Nu var frågan eller mera svaret till den jag svarade, att om hen skulle bilda sig en egen uppfattning, så är det bra att ha med sig Folkrätten.
Hen kanske uppskattar att ha med sig denna kunskap, när hen gör sin oberoende bedömning.

Jag tackar för din åsikt. Roligt att se hur folk resonerar.
Speciellt när det kommer till att "jag ska inte betala fortkörningsböter, för jag såg en annan bil som körde så mycket fortare förra året. Den tog ni inte!"

Ditt svar. Och se här, här kommer lötsligt Nato bombar till stenåldern in från dig...
Citat:
Du har fel. Jag tycker folkrätten är beundransvärd. Dock bryr sig inga Oligarker om den, eller Nato för den delen när de går in och bombar länder till stenåldern med enorma civila förluster pga Olja.
Mitt perspektiv är att folkrätten aldrig efterlevs när den behövs som mest.

Då svarade jag dig:
Då borde du istället poängtera, till den som jag svarade, vikten av att verkligen läsa in Folkrätten.
Själv så vet jag en hel del om Folkrätten och behöver således inte upplysas om den.

När det gäller Nato och denna tråd.
Det var en nyhet om att Nato gått in och bombat någon av parterna i denna konflikt till "stenåldern".
Kan du länka till detta?
Hur har Ukraina/Ryssland reagerat på det? Något som jag totalt har missat.

Citat:
Min poäng är återigen att det är få som kan stoppa en invasion med hjälp av folkrätten. Funkar sällen eller aldrig. Oavsett vart på jorden invasionen det inträffar.

Citat:
"Vad finns det för problem med folkrätten?
Vad är folkrätt?
Ibland agerar stater militärt utan att säkerhetsrådet gett sitt stöd. Detta är inte förenligt med folkrätten och därför mycket kontroversiellt. Ett annat problem är att FN inte har några påtryckningsmedel för att se till att stater följer folkrätten."

Ser du ett svar på min fråga? Nato bombar...

Så jag svarar dig:
Nej det kan man inte, om länder inte följer Folkrätten. Sant.
Nu var det fråga om någons egen bildande uppfattning ihop med propaganda. Här tyckte jag att läs på om Folkrätten.

Vad är rätt och fel, ska väl grundas på Folkrätten. Eller?
Att FN inte har en egen militär, är en annan fråga.
Här agerar länder med sanktioner, istället.

Men du släpper din fundering om att Nato bombar Ukraina eller Ryssland till stenåldern?

Citat:
Den funderingen har jag aldrig påstått.

Jag undrar. Du nekar. Men det är svart på vitt, Nato bombar. Se ovan Men inget svar från dig.

Mitt svar till dig, igen.
Nu pratar vi om rätt och fel i konflikten i Ukraina? Eller hur?
Tråden säger Rysslands invasion av Ukraina.

Jag kan ha fel.

Citat:
Ja, dvs Folkrätten har inget inflytande i konflikten i Ukraina heller.

God dag yxskaft är ditt svar. Varför kan du inte svara på frågorna? Hela tiden något annat.

Jag svarar dig på nytt, med en vägledningsfråga/påstående:

Gott. Så vi inte börjar mixa allt i världshistorien.
Tråden handlar inte om det.
Det var min poäng.

Citat:
tråden handlar om invasionen av Ukraina. Du började diskuttera Folkrätten, och jag bevisade för dig att den inte har något som helst inflytande i denna konflikt heller.

Så vi är tillbaka till toppen i detta inlägg och mitt svar till dig.
Vad har du bevisat? Ingenting. Folkrätten gäller oavsett vad du tror eller tycker.
Kör du för fort, så gäller ivf fartbegränsningen. Blir du bestraffad? Det vet man inte.
Samma sak här. Kommer straff för krigsbrott. Det vet vi inte.

Ditt påstående att Nato bombar länder(Ukraina/Ryssland?) till stenåldern är trams också.
Ivf är du i fel tråd i den frågan.
Tänk att du har det så svårt med att läsa!
Citera
2023-08-11, 10:09
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina säger allt som oftast att alla drönare och robotar sköts ner under attacken, men av nån konstig jävla anledning så slinker alltid robotar och drönare igenom som träffar sjukhus och förskolor.
Propaganda de luxe från ukraina.
Och i utedazzet mozkva så skjuts inget ner, ren terrorism 😄
Citera
2023-08-11, 10:16
Medlem
Jag är inte inne idag men såg nya twitteruppgifter om att drönare har slagit ned i Moskva-området. Ett ställverk skall ha satts i brand samt att flygplatser har stängts.

Döp drönarna till Moskva-Muskie, det skall ha varit en USA-politiker som inte kunde hålla tillbaka tårarna.

Vad är sanningen här?
Citera
2023-08-11, 10:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ukraina säger allt som oftast att alla drönare och robotar sköts ner under attacken, men av nån konstig jävla anledning så slinker alltid robotar och drönare igenom som träffar sjukhus och förskolor.
De kanske inte prioriterar sitt luftvärn vid civila anläggningar?
Citera
2023-08-11, 10:34
Medlem
Citat:

Hur funkade luftvärnet i dit skitland?
Citera
2023-08-11, 10:35
Medlem
leachs avatar
Drönare i Moskva, ser inte så allvarligt ut.

💥Moscow explosions.
according to preliminary data, drones exploded in the area of ​​the Karamyshev embankment
https://twitter.com/Rinegati/status/1689912516661444608
Citera
2023-08-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag undrar om det inte bara är en vanlig dag i Ryssland. Bara att det normalt inte rapporteras i väst.

Supa på jobbet och jobba med sprängämnen. Kan vara.
Citera
2023-08-11, 10:40
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hur funkade luftvärnet i dit skitland?
Skulle säkerligen inte vara några större problem att attackera valfri stad i utedazzet, av det lilla som hittills avfyrats har väl merparten träffat tänkta mål. Undra hur många minuter det skulle ta innan blöjdvärgen skulle hoppa på flyget och ta till flykt om det börjar hetta till.
Citera
2023-08-11, 10:58
Medlem
leachs avatar
Hehe, T90 kör ut för ett stup avlivas av ukrainsk drönare.

Targeting of the Russian T-90M which fell off a cliff, by the 80th brigade of Ukraine.
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1689922277809209344
Citera
2023-08-11, 11:17
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
De gör de inte alls, sluta ljug.
Citera
2023-08-11, 11:30
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Bra idé om detta får Tyskland att våga skicka Taurus missiler.

🇩🇪🇺🇦 "Germany is cooperating with the MBDA company, which produces long-range cruise missiles "Taurus", with the aim of a possible update of the software of the missiles "Taurus", which will not allow Ukraine to strike on Russian territory", - Der Spiegel
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1689905269990436865

Tycker personligen det är ganska löjligt och att Tyskland lika gärna kan behålla Taurus om de ändå ska begränsa användningsområdet ! Ryssland beskjuter mål i Ukraina dagligen så vad är den moraliska skillnaden ?

Att begränsa Taurus förmåga tar bort hela poängen med systemet. Taurus ska slå hårt och då gärna tvinga fram ohållbara logistiska förhållanden ! Broar knutpunkter upplag osv osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in