2023-08-10, 21:29
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Tror också det blir den effekten när gäddorna ser att det räcker med att vara delaktig i en chatt med sexuellt innehåll för att bli uthängd (som gädda 266). Det är egentligen det resultatet lagen ska åstadkomma, men om dumpen avskräcker män från att bidra till förstörd en förstörd barndom är det också positivt.
Bra poäng. Just därför var det bra att de plockade denna gädda. Läser man bara lite mellan raderna så inser man ju att 266 inte hade bangat på att trycka en fjortis i analen om han blev serverad. Och det räcker gott och väl tycker jag. Han hade alltså velat göra det. Normalt sett hade en vuxen person som får reda på att han snackar med ett barn avstyrt sexsnacket direkt, inte sagt:

"Men du är ju så ung, det är olagligt för mig att ha sex med dig"

Vad är det för jävla kommentar? Ungefär som att: jaha, om det hade varit lagligt så hade han alltså inte tvekat en sekund?

Häng ut fanskapet. Sitter där och tvekar när han får reda på åldern. Skithög!
Citera
2023-08-10, 21:33
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Bra poäng. Just därför var det bra att de plockade denna gädda. Läser man bara lite mellan raderna så inser man ju att 266 inte hade bangat på att trycka en fjortis i analen om han blev serverad. Och det räcker gott och väl tycker jag. Han hade alltså velat göra det. Normalt sett hade en vuxen person som får reda på att han snackar med ett barn avstyrt sexsnacket direkt, inte sagt:

"Men du är ju så ung, det är olagligt för mig att ha sex med dig"

Vad är det för jävla kommentar? Ungefär som att: jaha, om det hade varit lagligt så hade han alltså inte tvekat en sekund?

Häng ut fanskapet. Sitter där och tvekar när han får reda på åldern. Skithög!

Man ska inte behöva läsa mellan raderna när man förstör en människas liv. Det ska vara glasklart, svart på vitt, tydliga bevis, som de övriga gäddorna. Om du kör rattfull en gång, ska du då in på livstid? Om man läser mellan raderna så hade du säkert kört på en barnfamilj nästa gång.

Patrik och Sara saknar den personliga mognaden och omdömet att äga ansvaret som Dumpen nu innebär.
Citera
2023-08-10, 21:38
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Man ska inte behöva läsa mellan raderna när man förstör en människas liv. Det ska vara glasklart, svart på vitt, tydliga bevis, som de övriga gäddorna. Om du kör rattfull en gång, ska du då in på livstid? Om man läser mellan raderna så hade du säkert kört på en barnfamilj nästa gång.
Det där var nog fan den sämsta liknelsen jag hört på länge.

Det finns ju ingen intention att skada någon när man kör rattfull. Även om man vet att "risken att jag skadar någon har ökat eftersom jag kör sämre och min reaktionsförmåga är sämre" så väljer jag inte köra rattfull FÖR ATT det ökar risken att jag kör ihjäl någon.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-08-10 kl. 21:44.
Citera
2023-08-10, 21:39
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
"Vann i en debatt"? Okej, din version antar jag, inget vi här kan veta eftersom vi inte tagit del av den. Snälla lämna sånt i de forum där du tjafsade.
Nej men precis, hon kanske blockade mig för att den nya regeln plötsligt började gälla, du vet regeln som säger att man alltid måste hålla med Dumpen om precis allt. De gillar ju att ändra sina regler till egen fördel när det råkar passa.
Citera
2023-08-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Nej men precis, hon kanske blockade mig för att den nya regeln plötsligt började gälla, du vet regeln som säger att man alltid måste hålla med Dumpen om precis allt. De gillar ju att ändra sina regler till egen fördel när det råkar passa.
Inget jag vet eller kan uttala mig om eller ta på orden då du lika gärna kan vara buthurt.
Citera
2023-08-10, 21:48
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Det där var nog fan den sämsta liknelsen jag hört på länge.

Det finns ju ingen intention att skada någon när man kör rattfull. Även om man vet att "risken att jag skadar någon har ökat eftersom jag kör sämre och min reaktionsförmåga är sämre" så väljer jag inte köra rattfull FÖR ATT det ökar risken att jag kör ihjäl någon.

Liknelsen var till för att påvisa brott kontra straff och de skeva i att "läsa mellan raderna" som en del av straffutmätningen.

Det är så frustrerande att diskutera med idioter så jag får huvudvärk, och då är jag inte ens nån speciellt smart person men tydligen är jag en del av den intellektuella eliten i den här tråden.
Citera
2023-08-10, 21:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Jag har bara läst en liten del av chattloggarna, så jag kan ha dragit felaktiga slutsatser.
Det finns Dumpenmotståndare som varken läser eller tittar på bilderna som gäddorna skickar. Ändå försöker man förminska det gäddorna gör.
Citera
2023-08-10, 21:56
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Liknelsen var till för att påvisa brott kontra straff och de skeva i att "läsa mellan raderna" som en del av straffutmätningen.

Det är så frustrerande att diskutera med idioter så jag får huvudvärk, och då är jag inte ens nån speciellt smart person men tydligen är jag en del av den intellektuella eliten i den här tråden.
Problemet du har verkar vara att du är idioten, precis som du är inne på. Vadå straffutmätningen? Det har inte mätts ut något straff här eftersom inget straffbart verkar ha skett, eller för att ingen har anmält något brott. Dumpens uthängningar är inget straff. De är heller inget brott. Om rättssamhället anser att uthängningarna är brottsliga gärningar så är det rättssamhällets ansvar att bestraffa dessa. Så länge rättssamhället inte reagerar kommer Dumpen att fortsätta. Dumpen är i sin tur bara ett svar på att något annat inte fungerar, dvs att rättssamhället inte reagerar på något som de flesta medborgare verkar tycka borde vara olagligt, i detta fall att sexchatta med ett barn.
Citera
2023-08-10, 22:00
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Problemet du har verkar vara att du är idioten, precis som du är inne på. Vadå straffutmätningen? Det har inte mätts ut något straff här eftersom inget straffbart verkar ha skett, eller för att ingen har anmält något brott. Dumpens uthängningar är inget straff. De är heller inget brott. Om rättssamhället anser att uthängningarna är brottsliga gärningar så är det rättssamhällets ansvar att bestraffa dessa. Så länge rättssamhället inte reagerar kommer Dumpen att fortsätta. Dumpen är i sin tur bara ett svar på att något annat inte fungerar, dvs att rättssamhället inte reagerar på något som de flesta medborgare verkar tycka borde vara olagligt, i detta fall att sexchatta med ett barn.

Om någon känner sig kränkt över ditt inlägg på flashback och lagar så att ditt liv ruineras, är det okej då? Det är ju ingen straffutmätning i lagens mening. Snälla försök tänka lite större. Privatpersoner ska inte ha den här makten. Nåt är fel här. Det är inte svartvitt, snarare grått. Det är därför det diskuteras.

Självklart ska man kunna protestera mot saker man tycker borde vara olagliga. Det är därför vi har val och demokrati. Men att agera medborgargarde är aldrig rätt.
Citera
2023-08-10, 22:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jadu...du tycker att man tydligen ska förminska våldtäkter bara för att inga fysiska skador uppstått

Det är djupt beklagligt när oskyldiga döms för våldtäkt för att målsägande uppfattas som mer trovärdig i sin berättelse när ett brott aldrig är begånget

Men i övrigt så är en våldtäkt en våldtäkt
Oavsett om våldtäktsmannen tar till fysiskt våld eller om våldtäkten görs försiktigt så ger det men för livet
Nej men rätt ska vara rätt, fel är fel. Våld är våld och har varit så sedan den äldsta svensken föddes. Det finns ett annat begrepp som mera motsvarar det du avser, tvång. När en person ska interneras är det ett tvång, om han inte ställer in sig frivilligt får de ta till våld. Vill du kalla det att bli inkallad till militärtjänst för våldsinkallad.

Nej bonnfolk förstår inte detta med svenska språket, precis som Thomas. Jag nämnde tidigare en som inte förstår skillnaden på grov våldtäkt och vanlig, om man nu kan kalla det så. Någon i tråden hade liknande upplevelse av bonnfolk (outbildade folk på landsbygden som inte gått folkskola) då kvinnorna hade blivit frustrerade på honom under diskussion om Dumpen.
Citera
2023-08-10, 22:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Fan vad du tjatar om det hela tiden. TT har 18-årsgräns. Är du över 13 måste föräldrar godkänna och vara ansvariga. Så.

Exakt det jag fetar i din text är vad som gör att gubbar kan manipulera ungar och att Dumpen har fullt fiske hela tiden.
Det är med andra ord helt okej att exponera barnen för Dumpen och den för barn svårbegripliga hemsidan. Sidan är uppenbarligen för vuxna och jag tolkar det dumpen sagt att det är så. Ändå ska de envisas att marknadsföra den till barn.
Citera
2023-08-10, 22:12
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är med andra ord helt okej att exponera barnen för Dumpen och den för barn svårbegripliga hemsidan. Sidan är uppenbarligen för vuxna och jag tolkar det dumpen sagt att det är så. Ändå ska de envisas att marknadsföra den till barn.

Det genererar pengar; där och då försvann omsorgen om de som Dumpen säger sig vilja skydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in