2023-08-10, 11:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Här en tråd startad av armstrong som mer i detalj visar hans inkomster, utbildningsnivå, vardagsbestyr.
(FB) Börjar cykla igen, så behöver information.
Tack, ännu ett troll till högen.
Tragiskt nog finns det icketroll som resonerar likadant.
Citera
2023-08-10, 13:59
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Refererar du till vilken rikt kurs jag slutar att köpa på eller refererar du till vilken rikt kurs jag vet att aktien kommer att sluta på?

Båda men främst vilken kurs du säljer på.= vad du tror att kursen kommer gå upp till.
Citera
2023-08-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Båda men främst vilken kurs du säljer på.= vad du tror att kursen kommer gå upp till.

Du hade värsta bra tajming, skulle just åka iväg på väg möte.

Jag kommer sälja dom på 55kr eftersom det är vad jag vet att kursen kommer hamna i minst.

Dock är ju inte helt säkert att jag säljer alla när det går upp till 55kr, kanske säljer bara hälften. Det är ett beslut jag får ta i framtiden beroende på hur mycket saker jag har likviderat.

Och kommer nog sluta köpa när aktien når 40kr st så man har lite vinst marginal.
Citera
2023-08-10, 15:09
Avslutad
Citat:

Jag kommer sälja dom på 55kr eftersom det är vad jag vet att kursen kommer hamna i minst.

Dock är ju inte helt säkert att jag säljer alla när det går upp till 55kr, kanske säljer bara hälften. Det är ett beslut jag får ta i framtiden beroende på hur mycket saker jag har likviderat.

Och kommer nog sluta köpa när aktien når 40kr st så man har lite vinst marginal.
Hahaha 55kr 😂😂😂🤣😂🤣😂du är rolig du 🤣😂
Citera
2023-08-10, 16:29
Medlem
Atamons avatar
Citat:

Du skulle skrivit 15 kr respektive 10 kr, nu avslöjade du dig som troll! Men trevligt försök!

55 kr!
Citera
2023-08-10, 16:37
Avslutad
Citat:
Du skulle skrivit 15 kr respektive 10 kr, nu avslöjade du dig som troll! Men trevligt försök!

55 kr!

Chansen att den når 10kr är riktigt liten.
Citera
2023-08-10, 17:18
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Chansen att den når 10kr är riktigt liten.

Ja men större än 55 kr i vart fall!
Citera
2023-08-10, 18:11
Avstängd
Citat:
Jag tar mina pengar seriöst, pengar är en av 3 saker jag tar seriöst och spelar inte runt med.

Har som sagt flera sten säkra källor, så det är inget spel för mig. Det är ungefär som när ett par köper ett hus så är det garanterat värt mer i framtiden.

SBB är inte extrem högrisk, jag skulle till och med sätta den under medel risk med källorna jag har.

Gubbaktier kan vara kul också, man ska ha variation i sin portfölj men inte för mycket.

Du verkar smart!

Kan du inte dela med dig lite av dessa sten säkra källor?
Citera
2023-08-10, 18:12
Medlem
Citat:

55 kr!

Om jag hade skrivit 15kr och 10kr så hade jag ljugit och tänker inte börja ljuga för det är dåligt.

Om man börjar med en dålig grej som att ljuga så kan det enkelt leda till att man gör andra dåliga saker som stjäl, slåss, osv, osv, osv.

Sen om du tror på mig eller inte är en helt annan grej, det påverkar inte den faktan jag har eller att jag kommer tjäna pengar.
Citera
2023-08-10, 19:23
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
När säljer du då, om du köpte på 3,98? Vid 4.40 kan vara rimligt.
Har sagt tidigare i tråden jag inte har fast mål eller kurser, utvecklingen får avgöra. Teknisk analys främst. Har för mig kursen idag nåde ca 4.40 dvs 10% vinst för mig, men tror den har lite mer att ge, innan nästa nedtur. Men jag köper nästan alltid då den gått ner över 10% men svårare sälja då den gått upp 10%. Innehavet är bara ca 25% av mitt sparande på börsen, så törs riskera lite. Lite på känn tror jag vi nosar på nästan 5 kr innan det vänder ner igen. Så gissar jag går ur på ca 4.85.
Senast redigerad av flyer1 2023-08-10 kl. 19:37.
Citera
2023-08-10, 19:26
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Har sagt tidigare i tråden jag inte har fast mål eller kurser, utvecklingen får avgöra. Teknisk analys främst. Har för mig kursen idag nåde ca 4.40 dvs 10% vinst för mig, men tror den har lite mer att ge, innan nästa nedtur. Men jag köper nästan alltid då den gått ner över 10% men svårare sälja då den gått upp 10%. Innehavet är bara ca 25% av mitt sparande på börsen, så törs risker lite. lite på känn tror jag vi nosar på nästan 5 kr innan det vänder ner igen. Så gissar jag går ur på ca 4.85.

Jag låg själv upp 12% i en aktie jag köpte nyss och ängrar att jag inte sålde och köpte tillbaka när drygt halva uppgången raderades.

SBB är kul att följa men jag orkar inte ge mig in själv.
Citera
2023-08-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Grundaren är väl sossepolitiker. Upplagt för bedrägeri.

Och sen han akut omplacerades från VD-posten i våras (2023) till styrelseledamot har det närmast tystnat i media. Lite småtjafs om utförsäljningarna och köparnas villkor har presenterats för allmänheten. Här i denna tråden diskuteras lite allmänt om köpa eller sälja SBB-aktier. Men inte något nämns om styrelseledamoten IB arbetar mot arvode eller om han är ersättningsskyldig för de extrema förlusterna han förorsakat. Får han eller ska han ersätta med sin egen förmögenhet, som tydligen ökat från 0 kronor till över 100 miljoner kronor under hans år i fastighets-branschen?

Har någon tagit tag i frågan om bedrägeri-misstankarna? Vi har ju hela Rikshem-historien som förebild vad det gäller förluster och räddningsaktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in