2023-07-31, 22:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perjantai
Dm:a mig när man kan stämma staten på pengar för att man var tvungen att ta vaccinet. Fick cancerdiagnos ungefär 9 månader efter första dosen. Säger inte att det var vaccinet som gjorde det, men jag säger inte heller att folk fick narkolepsi av grisvaccinet 2010. Såatte...

Vilken typ av cancer och hur ser din diagnos ut?
Citera
2023-07-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
För att koncentrationen av främmande ämnen i kroppen normalt följer ett exponentiellt fallande förlopp. Var det nytt för dig? Hur har aldrig hört talas om det? Det är inte så att jag debatterar med dig utan jag förklarar absolut vedertagna fenomen som alla som är insatta i xenobiotisk metabolism självklart kan. Du sitter i skolbänken. Bara så att ingen som läser här tror att vi debeterar frågan som jämbördiga.

Du kan sluta låtsas vara medicinforskare nu.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=persistent+organic+pollutant
Citera
2023-08-03, 16:13
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Du kan sluta låtsas vara medicinforskare nu.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=persistent+organic+pollutant
Jo men nu pratar vi om COVID-vaccin av mRNA-typ. Inte polyhalogenerade kolväten. Länka till stöd för att COVID-vaccin skulle vara så metabolt stabila.

Citat:
mRNA has an estimated serum half-life of 8 to 10 hours and was not detected in milk beyond 48 hours in one group of women.[23,24,26]
Länk: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33355732/
Tre separata publikationer har rapporterat halveringstid.
Citera
2023-08-03, 16:15
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu tycker jag fröken ska lugna ner sig lite grann.
Man skulle nästan kunna tro du är bitter för att du var dum nog att vaccinera dig med något du inte behövde som inte heller hindrade eller hämmade smittspridning.

Till råga på allt så verkar risken för cancer ha mångdubblats för din del.
Gör dig själv en tjänst och logga ut härifrån någon månad eller så.
Varför argumenterar du inte för din sak? I den text du skrivit nu finns inga vetenskapliga data eller resonemang. Bara massa trams. Just att du skriver sådant här trams antyder ju att du inte har några argument att komma med. Om du har så varsågod och gör ett nytt försök.
Citera
2023-08-03, 20:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Varför hittar vi spike-protein 8 veckor efter injektion?

Är immunsystemet dålig på att neutralisera det, eller har produktionen inte upphört?

Citat:
För att koncentrationen av främmande ämnen i kroppen normalt följer ett exponentiellt fallande förlopp. Var det nytt för dig? Hur har aldrig hört talas om det? Det är inte så att jag debatterar med dig utan jag förklarar absolut vedertagna fenomen som alla som är insatta i xenobiotisk metabolism självklart kan. Du sitter i skolbänken. Bara så att ingen som läser här tror att vi debeterar frågan som jämbördiga.

Citat:
Nu tycker jag fröken ska lugna ner sig lite grann.
Man skulle nästan kunna tro du är bitter för att du var dum nog att vaccinera dig med något du inte behövde som inte heller hindrade eller hämmade smittspridning.

Till råga på allt så verkar risken för cancer ha mångdubblats för din del.
Gör dig själv en tjänst och logga ut härifrån någon månad eller så.

Citat:
Varför argumenterar du inte för din sak? I den text du skrivit nu finns inga vetenskapliga data eller resonemang. Bara massa trams. Just att du skriver sådant här trams antyder ju att du inte har några argument att komma med. Om du har så varsågod och gör ett nytt försök.

Om fröken menar att vetenskapen anser att rester från gratis-sprutan ska hittas lång tid efter injektion, så bör hon läsa det här abstraktet.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apm.13294

Idiot.

unexpected finding
Senast redigerad av Tok-Frans 2023-08-03 kl. 20:52.
Citera
2023-08-04, 16:53
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Några veckor, liksom annat protein kroppen producerar.
Här är proteinet främmande och kommer att attackeras av immunsystemet som sedan lär sig hur det ska attackeras. Det är det som är hela poängen med vaccinet.

Den här tråden handlar om ett ogrundat påstående att vaccin skulle orsaka cancer.
Trådskaparen hävdar dessutom felaktigt att vaccininducerat spikprotein skulle binda mot ACE2 receptorer. Det är spikproteinet på viruset som gör det.
Och hur länge agerar kroppens celler som en fabrik för sagda spikprotein? Ingen vet riktigt, uppgifterna varierar, men studier pekar på flera månader eller mer.

Människroppen är skapt för att producera de proteiner den är gjord för att producera, inget annat. Att börja mixtra med den proceduren och lura kroppens celler att börja producera ett annat, främmande protein, utan någon säkerhet för att den processen avslutas, måste enligt alla konstens regler ses som extremt riskfyllt och verkligen ingenting som man introducerar till hela världens befolkning innan decennier av rigorös testning.
Citera
2023-08-04, 18:37
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
studier pekar på flera månader eller mer.

Vilka studier pekar på det?
De vill jag gärna läsa.
Citera
2023-08-04, 19:00
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Alla verkar vara rörande överens om att vi som inte är högutbildade vet så mycket. Men det som alltid förundrar mig i sådana här situationer är att dom som är högutbildade och vet så mycket så ofta vet helt olika saker om exakt samma sak.

Om den ena överläkaren vet att vaccinet är helt ofarligt och den andra överläkaren vet att det ger cancer. Kan någon högutbildad då förklara vad det är i den höga utbildningen, i sig, som gör att den som besitter den ska få högre tilltro än någon som inte har någon utbildning alls?

Det här gäller ju för övrigt allt i från att landets ledande ekonomer inte såg någon risk för att inflationen skulle dra i väg så sent som för ett halvår sedan till det mesta i övrigt..

Desto mer högutbildad man är desto mer "skolad" i är man också. Dvs väldigt snabb att följa spåren, samhället, normerna, reglerna, lagarna, inte tänka utanför boxen. Indoktrinerad lite grand.
Man hoppar oftare på Pride, BLM, Covid psykoserna alltså.
Citera
2023-08-04, 19:12
Medlem
Intressant info från en läkare.

Har jag ont i magen så får jag diagnosen IBS (betyder ont i magen).
Har jag ont i ryggen så får jag diagnosen lumbago (betyder ont i ryggen).
Jag har minst 2 "sjukdomar" till där läkarna saknar hittepå-namn så där har man inte satt någon diagnos än, och då har jag ändå träffat några av Sveriges bästa läkare vid bl.a Danderyd, Karolinska Sophiahemmet.

Men den här läkaren klarar alltså av att härleda cancern till vaccinet alltså, och det på under 2års tid?

Hmm, byt jobb din jävla tomte.
Citera
2023-08-05, 19:24
Medlem
Citat:
Om fröken menar att vetenskapen anser att rester från gratis-sprutan ska hittas lång tid efter injektion, så bör hon läsa det här abstraktet.

Glöm ej heller de svenska studierna som tidigt upptäckte att koden för spikproteinet finnes i DNA-form efter att leverceller har kommit i kontakt med BNT162b2. Dock verkar det inte helt klart om det är för att det blev transkriberat till fristående DNA, inbäddat i cellens DNA, eller om det är rester av DNA i själva vaccinet.
https://www.mdpi.com/1467-3045/44/3/73/htm
I vilket fall så är halveringstiden för DNA beräknad till 500+ år medan det för mRNA rör sig om kring 16 timmar.
Citera
2023-08-10, 18:33
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Tack så mycket för länken till artikeln. Jag ser fram emot att gå till botten med denna artikel med dig framöver.

Har du över huvud taget läst artikeln själv? Du har uppenbarligen inte förstått någonting i så fall. De har över huvud taget inte mätt koncentrationen av spike-protein utan av RNA från vaccinet. Så hur kan de då ha hitta spik protein 8 veckor efter injektion? Eftersom de flesta patienter som rapporterats har tagit booster måste vaccineringarna hållit på ett tag när undersökningen gjordes och de flesta borde vara vaccinerade. Av 108 patienter har man hittat vaccin-mRNA i endast 10 st och endast en av dessa (näst sista i Fig 1, lila graf) innehåller hel sekvens, övriga fragment. Detta patientprov är ju relativt sent, 5 dagar efter booster så det ändrar ju inget mot vad man visste innan.

De farhågor som funnits kring COVID-vaccin är ju relaterade till det uttryckta spik-proteinet. Om det endast finns små fragment av mRNA kan ju inte spik-proteinet uttryckas. Så vad är då problemet att du hittat små mRNA-fragment en tid efter vaccinering? Man ser ju även på coverage att koncentrationen sjunker hastigt.

I artikeln konkluderas på slutet att
Citat:
...it should be emphasized that our data does not in any way change the conclusion that both mRNA vaccines are safe and effective.
Du har kommit till en annan slutsats alltså!

Är det något i det jag skrivit ovan du inte håller med om? Vad i så fall?

Citat:
unexpected finding
Ja I tidigare undersökningar har man inte hitta sådana fragment. Danska gruppen har kanske en känsligare teknik eller deras patienter skiljer sig på ngt vis. Är detta komprometterande på något vis? Hur?
Senast redigerad av Odovacer 2023-08-10 kl. 18:45.
Citera
2023-08-10, 18:42
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Varför hittar vi spike-protein 8 veckor efter injektion?

Är immunsystemet dålig på att neutralisera det, eller har produktionen inte upphört?
Vart står det att det finns spik-protein i kroppen 8 veckor efter injektion? Den artikel du länkade mäter ju inte ens koncentrationen av spik-protein, utan av RNA-fragment. Så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in