Citat:
Ursprungligen postat av
Nejlika1
Men det är "förbrukade sällskapsdjur" oftast och bör därför gå till djurfoder till alla katter, hundar osv! Inte till människor! Vad är det ni inte begriper? De är inga uppfödda slaktdjur och ska därför heller inte säljas som sådana.
Jag förstår inte varför du bryr dig? Det är upp till ägaren, om ägaren känner att det är ok så påverkar det inte dig på något sätt.
Sen så föds faktiskt hästar upp till mat i en hel hög med länder, vi importerar 400ton hästkött varje år för att för lite slaktas i Sverige.
Sen är det fullständigt ologiskt att du tycker att det är ok att hästkött blir djurfoder men inte mat åt människor?
Det betyder att det handlar inte om någon form av respekt för hästen, du skiter ju i att de blir till mat. Du är bara mot att det blir mat till människor. Och det är för att du tycker att det är fel/äckligt att äta sällskapsdjur. Men det är din personliga åsikt inget annat.
Jag tycker att det är vidrigt att äta hund eller katt. Men jag anser inte att det borde vara förbjudet så länge det sköts på ett humant och hygieniskt sätt. Jag skulle inte köpa och äta det. Men jag skiter fullständigt i om någon annan gör det.