Citat:
Ursprungligen postat av
Nejlika1
Jag menar mer Att hästkött inte ska säljas för det är inget kött man kan producera, utan är som "rester" mer och de kan gå till annat än människor tänker jag. Eftersom vi har andra köttätande vänner som behöver kött. Då blir det smidigt om det går till djurfoder istället. Så tänker jag!
Förklara för mig varför det skulle vara värre om en häst blir uppäten av mig eller av en gris?
Jag förstår varför DU inte vill äta häst, men varför skall inte jag få äta häst om jag vill och om höstägaren ville att hästen skulle bli mat? Det gör ju inte dig, tidigare hästägaren eller hästen någon som helst skillnad.
Det är nämligen först upp till hästägaren vad de vill göra med den. Sedan om det säljs är det upp till konsumenten om de vill köpa och äta den.
Så du bestämmer över vad som händer med din häst och vad du vill äta, men rimligen har du inget att göra med vad en annan ägare väljer att göra eller vad någon annan väljer att äta. Det påverkar inte dig på något sätt.
Du har inte kommit med något vettigt argument alls till varför det inte skulle få säljas som mat.
Att du känner/tycker det är fel(vilket är konstigt eftersom du inte verkar ha något emot att hästkött blir mat till andra djur) är ju inte direkt något vettigt skäl att basera ett förbud på.