2023-08-10, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Oj vad det daltas och redogörs för hur oskyldig det lilla lammet Maja är? Era personliga utredningar och antaganden börjar bli to much nu. Ljuger man i förhör i en mordutredning så kan du lita på att man är skyldig. Om nu Maja är så oskyldig så skulle hon talat ur skägget från början istället för att harkla sig genom förhören. Maja är på rätt plats och ska så förbli.

Med den argumentationen är H*anna Davidsson skydlig till mord också,och kanske även J*erry då, som raderade en mass på sin mobil även han (liksom Stefan) inför förhör.

Min tro är däremot att det finns fll där inte skydliga ljuger av olika anledningar. Det kan vara som jag tror i H*anas fall att hon var gaslightad och trodde på Stefan, liksom J*erry, även om han skyllde på raderingar på mobilen av andra skäl.

Jag har aldrig sagt att Maja är ett lamm, eller oskyldig. Hon har gjort oförlåtliga saker, och helt oskyldig till brott är hon verkligen inte.

Det är löjligt att överdriva vad jag skriver och förvränga det till något som jag aldrig har sagt. Lika osaklig som du är mot mig kanske du är när du läser FUP?

Jag har hela tiden sagt att det är möjligt att Maja deltagit på något plan, men det är inte mn huvudtes. Ta gärna fram inlägg där jag skriver att hon är oskyldig som ett lamm.

Barnsligt att som en del hävda att man inte tycker synd om Tove, Toves anhöriga, tycker mer synd om Maja och andra sätt att skuldbelägga de som inte tror som man själv.
Citera
2023-08-10, 17:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Precis. Om det bara varit Johanna så borde hon sagt "vad fan gör du.. Bara en känsla då man inte niar en mördare...

I vilket fall som helst indikerar detta att T uppfattade M i samband med det T utsattes för.

Beträffande J säng undrar jag hur M kunde ligga där utan att sparka ner lådorna som på bild tycks stå snyggt och prydligt med innehåll, hyfsat trångt för en onykter person som är borta i drömmarnas värld att inte sparks ner tänker jag. M har sannolikt lagt sin barrbesudlade jacka på sängen, inget mer.
Citera
2023-08-10, 17:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som sagt, inte min teori, men om det har hänt, vilket jag inte kan avfärda helt och hållet, kan det gått till på det sättet tänker jag.

Vet inte om just att alla tre kan ha ramlat har förslagits, men att både Johanna och Tove ramlat tror jag mig minnas som föslag.

Även att kroppen skulle ha tappats i golvet vid förflyttning har förselagits.

Nu är väl Ms blåmärke så litet och på rygg/nacke/axel, extremt diskret och litet, runt max 0,5- 1 cm i diam, så efter fall känna inte troligt. Ser inte ens färskt ut?

Om man tittar på fotografi från badrummet och dessutom noterar var J placerar M på en skiss kan jag inte låta bli att fundera på om inte M blåmärke kan ha orsakats av att M ramlat eller legat och tryckt mot någon av detaljerna som sticker upp ur golvet utmed väggen mittemot toalettstolen, någon eller några centimeter i diameter.
Citera
2023-08-10, 17:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Dessutom ljuger hon ju i varenda mening förutom då det är eh, öh...Ska bli så intressant att se om hon håller fast vid tupplurarna eller om hon hittat på nya lögner?

Jag vill väl tro att Majas advokat har satt sej ner med Maja och förklarat att hennes story håller inte längre, men det lär väl tiden utvisa.
Citera
2023-08-10, 17:18
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan såklart inte avfärda din teori om vad som har hänt men ser den som mindre sannolik.

Jag har kanske missat, men har det föreslagits att alla tre, T, J och M föll till golvet samtidigt och att det kan förklara den höga dunsen som grannarna uppfattade samt M blåmärke?

Nej det har inte föreslagits och det kan mycket väl stämma.

Avel förklarade jättebra om det här med Majas mobil, den var endast tänd i några sekunder åt gången.

Det förklarade Avel med att om Majas iPhone tex. ligger på badrumsgolvet och hon lyfter upp den typ en halvmeter vi säger att hon la den på toalettlocket, då lyser mobilen upp en stund.
Citera
2023-08-10, 17:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
I vilket fall som helst indikerar detta att T uppfattade M i samband med det T utsattes för.

Beträffande J säng undrar jag hur M kunde ligga där utan att sparka ner lådorna som på bild tycks stå snyggt och prydligt med innehåll, hyfsat trångt för en onykter person som är borta i drömmarnas värld att inte sparks ner tänker jag. M har sannolikt lagt sin barrbesudlade jacka på sängen, inget mer.
Jag har också sett bilderna på sängen och undrat samma sak. Detta är dock intet som amatörerna här dragit upp sina utredningar? Men när det gällde badrummet som är mer än dubbelt så stort som sängen då fick Maja plötsligt inte plats.

Dessutom var Maja förbjuden att sova i Johannas säng och då Maja enligt flashbacks egna utredare lyder Johanna som en hundvalp borde hon inte tagit den risken..
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-10 kl. 17:30.
Citera
2023-08-10, 17:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Du, liksom flera i tråden litar på Johanna?

Hon ljuger om skaer som hon inte ens behöver ljuga om, som t ex påhittade namn på den som var hemm hos henne, påhittat namn på den som glämt cyken och helt oblyga lögner om personer som ska ha bevittnat bråket på Nöjet. Inte bar det, hon hittar också på vad de har sagt. T ex ska en ha sagt till Tove när hon var på väg heem, att hon inte skulle bråka mer med Johanna (ungefär).

Bara för att ta några exempel.
Citera
2023-08-10, 17:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har också sett bilderna på sängen och undrat samma sak. Detta är dock intet som amatörerna här dragit upp sina utredningar? Men när det gällde badrummet som är mer än dubbelt så stort som sängen då fick Maja plötsligt inte plats.

Dessutom var Maja förbjuden att sova i Johannas säng och då Maja enligt flashbacks egna utredare lyder Johanna som en hundvalp borde hon inte tagit den risken..

Klart att M fick plats i badrummet och frågan är om inte slangen som på fotografi i FUP lutar mot väggen är den som gav upphov till ljud som grannen uppfattade när han ringde på dörren.

Ponera att M ligger halvt mot väggen eller i vid väggen och tillsammans med J kämpar med att hålla tyst på T, en tyst kamp där M upprepade gånger kommer åt slangen som slår mot väggen.

Det är väl en hypotes värd att beakta?

Den som menar att M inte fick plats i badrummet har antagligen slagit huvudet i sitt badrumshandfat tror jag.
Citera
2023-08-10, 17:37
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Dessutom fanns det inget handfat under renoveringen.

https://www.google.se/maps/@57.4322368,15.0727918,3a,18.9y,253.68h,86.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7_ci7piO7xT2qmqWfLUH6A!2e0!7i1 6384!8i8192?hl=sv&entry=ttu

Det låg utanför dörren:
https://imgur.com/a/5n67MXI

Skon kommer från grannen.

https://imgur.com/a/4XwJ91f

Plocka gärna fram teckningen som Johanna hade ritat till utredarna om hur hon och övriga personer var placerade i badrummet. Det var det jag bad om.
Kan inte ordna det själv just nu.
Citera
2023-08-10, 17:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

Hon ljuger om skaer som hon inte ens behöver ljuga om, som t ex påhittade namn på den som var hemm hos henne, påhittat namn på den som glämt cyken och helt oblyga lögner om personer som ska ha bevittnat bråket på Nöjet. Inte bar det, hon hittar också på vad de har sagt. T ex ska en ha sagt till Tove när hon var på väg heem, att hon inte skulle bråka mer med Johanna (ungefär).

Jag litar inte på någon mer än mig själv i det här fallet.

Jag förhåller mig till vad M och J säger och hur de säger det och jämför det mot kända omständigheter.

Lägg ner det där med att hålla eller lita på M eller J, blir bara larvigt och är knappast sakliga argument.
Citera
2023-08-10, 17:40
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Johanna ljuger också men är inte i närheten av Majas mytomani. I viket fall så verkar Johanna mer trovärdig när det gäller det som är relevant. Som att Maja höll i Toves armar t,ex vilket hon nog inte skulle kommit på om det inte var sant. Dom flesta brottsmisstänkta ljuger väl i början och det är mer regel än undantag. Maja däremot har lögner som inte stämmer med verkligheten för att påstå att man äter hamburgare och sover mellan tuggorna är bara ett exempel.

Det där sovandet är patetsikt att försöka dilla i rätten och speciellt eftersom hon sov hela djävla dagen efteråt enligt hennes bror. Att sova medan den andra släpar in ett lik i skogen med skallen i knät är en lögn utan dess like. Sovlögnerna drar hon till med för att undslippa sanningen vad hon gjort.
Citera
2023-08-10, 17:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Både Johanna och Maja säger att Maja ligger på sängen:

"[...]så hittar jag Maja, eh, hon ligger med jacka och allt på min
säng och sen säger jag att vi ska åka och jag vet att jag är lite arg för jag tycker inte om att
hon ligger i min säng liksom. Så jag säger det till Maja och sen var det inte så mycket mer
det. Sen skjutsar jag hem Maja och sen åkte jag hem till mamma"
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in