2023-08-10, 14:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livetispanien
Men där var han skriven på innan då dom fick husrannsakan i Mjölby. Varför plötsligt efter det står Julia och luffaren skrivna på samma adress?
Föräldrarna var kanske rädda att nästa husrannsakan skulle bli deras hem?
Vem vet?
Han har 2 brödrar som ställer väl upp med sina adresser för han har hjälpt dom så mycket eller?
Alla vet att han har inte rent mjöl i påsen så därför vill dom inte ha problem inte ens hans stora fans skara 😂😂😂
Om jag inte minns fel, så hämtade polisen in honom på förhör angående folkbokföringsbrott. Det vill säga att han var skriven hos sina föräldrar men bodde i Mjölby med Julia. Sen 2018 är det olagligt att inte vara skriven där man bor. Kan faktiskt ge 2 års fängelse.
Det var väl i och med det han fick skriva sig i lägenheten hos Julia. Och då kunde polisen göra husrannsakan där. Han är nog pinnad hos polisen, de har full koll på vart han bor. Så så länge han faktiskt inte bor hos sina föräldrar tror jag inte någon husrannsakan kommer att ske där.

Med nya folkbokföringslagen kan han inte skriva sig hos sina bröder om han inte bor där.

Citat:
Ursprungligen postat av Livetispanien
Vem har pratat om soc anmälan??
Kan du läsa eller?? Glasögon nästa för dig
Faktiskt ser jag lite illa. Och ibland när jag är på jobbet och egentligen inte har tid för tråden så går jag Iallafall och då händer det att jag läser fort och slarvigt. Sorry om jag missuppfattade dig.
Citera
2023-08-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Du verkar inte förstå hur det fungerar. Det handlar om visningar, längd på videos och antalet annonser.

Kaffepengar är när videosen blir gulmarkerade något Chrilles inte är.

Att han sitter på 1.3M i skulder beror inte på hans inkomst utan hans ovilja att vilja betala.

Han har säkert 1 miljon annonser i månaden. Det ger garanterat 50K.

Minns hur folk förnekade hur Jocke tjänade pengar innan det fanns på deklarationen 1 år senare. Jag var en av få som sade att han tjänade pengar. Jag förstår det sticker i ögonen att Chrille drar in över 5K på sin kanal. Då hade han sprungit och jobbat. Han har inte fått lön på länge från vanligt jobb och har beställt ny resa. Trollade han fram de pengarna kanske?

Och med tanke på att hans senaste "vloggar" enbart ligger på runt 10min (när han lagt in svart bild/helt ointressanta utfyllnadsklipp bara för att kliva över just 10min) lär de ju inte dra in alldeles för mycket av den anledningen.
Han om någon borde kanske fått och gjort samarbetet med Anyfin eller vad de heter (samla och sänka räntor för lån) som typ alla andra youtubers haft/har 😆😁

Men tycker det är lite konstigt att han inte tar chansen att bemöta allt detta nu istället för att bara vara dryg och nonchalant mot alla och innan det verkligen kommer bli en komplett shitstorm av allt som han inte kommer kunna ens bemöta på sitt sätt.
Med tanke på hur mycket folket här lyckats gräva fram redan och misstänker att det finns väldigt mycket som inte kommit upp till ytan också som kommer dyka upp om han fortsätter med sin attityd. 🤷🏼‍♀️
Citera
2023-08-10, 16:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Okej nu håller vi oss till sanningen.

1. Man har 7 dagar på sig att adressändra.

2. Mrkoll uppdaterar dagligen så max 3 dagar säger jag.

Hon flyttade ut för mer än 10 dagar sedan.
Är det inte Julia som står på kontraktet? Skriver hon sig någonstans måste lägenheten sägas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Jag utgick från mig själv..jag har flyttat väldigt mycket och det har tagit ett par månader innan adressen har uppdaterats.
Fan, inte viste jag att du var kriminell 😉

Citat:
Jag förstår det sticker i ögonen att Chrille drar in över 5K på sin kanal. Då hade han sprungit och jobbat. Han har inte fått lön på länge från vanligt jobb och har beställt ny resa. Trollade han fram de pengarna kanske?
Trollade och trollade. Betalar man inte för sig blir det mesta ganska billigt.
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Vlad raiser gick ut en gång och sa att om man ska jobba med tuben bör man ha minst 1,5 miljoner visningar i månaden och de genererar ca 40-50k före skatt.
50k innan skatt är inte mycket om man ska betala alla sociala avgifter, försäkringar och sätta in till pension själv. Man brukar säga att för en arbetsgivare kostar en anställd en och en halv gång sin lön. Så det om han skattar, och avgiftar rätt borde det vara typ 16-17 lax ut.
Citera
2023-08-10, 16:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Är det inte Julia som står på kontraktet? Skriver hon sig någonstans måste lägenheten sägas upp.

50k innan skatt är inte mycket om man ska betala alla sociala avgifter, försäkringar och sätta in till pension själv. Man brukar säga att för en arbetsgivare kostar en anställd en och en halv gång sin lön. Så det om han skattar, och avgiftar rätt borde det vara typ 16-17 lax ut.

Ja det är Julia som står på kontraktet. Trams att man måste vara folkbokförd där annars sägs kontraktet upp. Då får man ju inte ha flera boenden. Sedan om hyresvärden skulle ha det som krav så kollar de nog varannat år och hör av sig och frågar om de inte är skrivna där. I vilket fall gör sig Julia skyldig till folkbokföringsbrott. Bara hoppas hon säger upp lägenheten då hon inte bor där utan en parasit som nog låter hennes hyror gå till KF.

Vet inte riktigt hur du räknat och kommit fram till 16-17k på 50k. 50x0.67 är ju ca 33k.
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-10 kl. 16:40.
Citera
2023-08-10, 16:54
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Det är klart att 50k innan skatt är mycket.. I vilken verklighet lever du i?
Citera
2023-08-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock

Inte om man gör rätt för sig med skatter, avgifter och annat som man behöver fixa med som egenföretagare. Skulle jag gissa om han körde det hela lagligt så kanske lön på 30k före skatt.
Senast redigerad av rand0mdud3 2023-08-10 kl. 17:04.
Citera
2023-08-10, 17:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
En verklighet där jag varit egen företagare och vet att skall allt betalas rätt går ca 75% av inkomsten i skatt.
Citera
2023-08-10, 17:04
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rand0mdud3
Inte om man gör rätt för sig med skatter, avgifter och annat som man behöver fixa med som egenföretagare. Skulle gissa om han körde det hela lagligt.

Kanske lön på 30 föreskatt.

Citat:
En verklighet där jag varit egen företagare och vet att skall allt betalas rätt går ca 75% av inkomsten i skatt.

Om han påstår att det handlar om 50k så menar han såklart att jämföra med en lön man tar ut och sedan skatten på det, varken mer eller mindre. Då är en lön på 50k bra.
Citera
2023-08-10, 17:05
Medlem
Citat:
Om han påstår att det handlar om 50k så menar han såklart att jämföra med en lön man tar ut och sedan skatten på det, varken mer eller mindre. Då är en lön på 50k bra.

Påstod hela youtubepengen varje månad ligger på
50k. Inte lön.
Citera
2023-08-10, 17:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Inte om man gör rätt för sig med skatter, avgifter och annat som man behöver fixa med som egenföretagare. Skulle gissa om han körde det hela lagligt.

Kanske lön på 30 föreskatt.
Ja, och egentligen i ett företag, bör du ju varje månad lägga undan till din egen semester. Samt oxå ha en buffert för oförutsetts utgifter och för månader men ed inkomst bort fall.

När jag drev min enskilda firma hade det varit omöjlig att driva om jag bara hade 50k in i månaden.
Citera
2023-08-10, 17:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Jo så kan man ju tro, dock känner jag att jag inte tror så mycket på vad han säger överhuvud tagit. Dessutom har han ju inget företag i Sverige och troligtvis inte i Spanien heller.

40-50 k var inget jag vet om Chrippa sagt. Det var någon som sa det här, baserat på hans visningar.
Citera
2023-08-10, 17:10
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Påstod hela youtubepengen varje månad ligger på
50k. Inte lön.

Jaså om det var uttryckligen så, okej. Men du borde veta hur man slentrianmässigt uttrycker sig när man prata om hur mycket man tjänar på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in