2023-07-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Jag är över 20-års åldern och kan vara ärlig att säga att jag ser på det! Men det är för att jag gillar att se och följa dem live o.s.v & påverka i röstningar och för jag gillar som du säger själva konceptet. Big Brother är ett unikt program på ett positivt sätt med just det här med livestream och inne i hus med teman. Älskar det! Men dem ska kunna få säga vad dem vill och inte ha så hårda gränser så det blir skandaler av det för då tycker jag att man förstör konceptet lite!

Jag hör vad du säger, och inget fel med det.
Och som sagt, konceptet är det inget fel på.
Det är helt enkelt inte formatet jag ogillar, utan deltagarna.
Det ger mig inget att se en tatuerad tjej från Värmland som dricker cider och blir tankad.
Men samtidigt, målgruppen är väl åldern 13-25, så blir inte förvånad.

Du får ta mig på rätt sätt, gillar du det så förstår jag din iver att det kommer tillbaka. Och man kan ju inte gilla allt som sänds 😃
Citera
2023-07-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandrasofia
Jag hör vad du säger, och inget fel med det.
Och som sagt, konceptet är det inget fel på.
Det är helt enkelt inte formatet jag ogillar, utan deltagarna.
Det ger mig inget att se en tatuerad tjej från Värmland som dricker cider och blir tankad.
Men samtidigt, målgruppen är väl åldern 13-25, så blir inte förvånad.

Du får ta mig på rätt sätt, gillar du det så förstår jag din iver att det kommer tillbaka. Och man kan ju inte gilla allt som sänds 😃

Precis som du säger! Och jag håller med dig! Självklart hoppas jag det kommer tillbaka, för tycker som sagt att det är synd att ett sådant bra och unikt program skrotades pga en säsong var jättedålig.. Sen att det är det enda programmet där det är live o.s.v..

Men vi kan säga så här, vi håller tummarna att det kommer tillbaka med det konceptet och att det kommer in deltagare som vi gillar eftersom det är dem som också påverkar programmet mycket!!
Citera
2023-08-10, 13:44
Medlem
Tror ni det kommer bli något Big Brother 2024? Försök annars maila streamingtjänsterna och pusha dem så de vet att man vill ha det tillbaka! Ju fler desto bättre
Senast redigerad av vintergatan2022 2023-08-10 kl. 13:50.
Citera
2023-08-10, 14:12
Medlem
Gnomegirls avatar
Jag har en idè. Köp ett stort gammalt fartyg, ankra på internationellt vatten och sänd därifrån. På så vis kommer man väl undan svensk lag eller?
Det skulle även lösa problemet med folk som bara hux flux lämnar. "Jaså, du vill hem direkt? Här har du pumpen och luftmadrassen, där ligger paddeln."

Men framför allt måste PK-fyran hållas så långt bort från produktionen som möjligt.

MVH/Gnomegirl
Citera
2023-08-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag har en idè. Köp ett stort gammalt fartyg, ankra på internationellt vatten och sänd därifrån. På så vis kommer man väl undan svensk lag eller?
Det skulle även lösa problemet med folk som bara hux flux lämnar. "Jaså, du vill hem direkt? Här har du pumpen och luftmadrassen, där ligger paddeln."

Men framför allt måste PK-fyran hållas så långt bort från produktionen som möjligt.

MVH/Gnomegirl

Hade du kunnat tänka dig Cmore eller Viaplay ha det då? Eller dem är lika PK menar du?
Citera
2023-09-10, 14:28
Medlem
Någon som vet något om ”Big Brother 2024”?

Jag hörde av någon att någon lade upp i en BB-grupp på Facebook och hade skrivit ungefär så här (vad jag kommer ihåg)

”Har fått inside information att Big Brother kommer tillbaka 2024”
Personen hade även skrivit senare att en kompis som är producent hade sagt i någon stil med att programmet kommer tillbaka men inte kunde berätta mer än så. Utan producenten hade tydligen sagt sen ”Vänta och se..😉”

Jag själv kan tyvärr inte hitta inlägget men min andra tjejkompis visade mig inlägget & bilderna..
Någon här som vet något om detta också? Eller hört något?
Citera
2023-12-06, 18:38
Medlem
Room531s avatar
Nej, kanske, men programmeringen är klar.
Nu implementeras det på riktigt istället, och fårk är tränade genom delvis detta tv-program att det är helt normalt att "big brother" och andra kollar på dig. Inte en tanke på vem som styr idag, om 20 år eller kollar på dem och deras familj.
Citera
2023-12-06, 18:56
Medlem
Room531s avatar
Ja, och jag svarade. Säger inte att jag har rätt i att det var därför det lades ned, (visste inte att det lagts ned) men kan vara en del av det. Ville mer framhäva att det är ett propagandaprogram lika mycket som ett underhållningsprogram, och det är ju lägligt att avsluta den kulturella programmeringen när man tar tydliga steg framåt i verkligheten på samma område. "Television".. tell a vision.
Citera
2023-12-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SharkDie
Som många vet så är big brother nedlagt just nu, kommer den någonsin att komma tillbaka i Sverige igen? Den är ju roligare än robinson och de andra tvserier som t.ex paradise hotel anser jag.

Tror ni BB någonsin kommer tillbaka igen? Och vad var anledningen den lades ner? Ont om pengar?

Det är jättesvårt faktiskt om det kommer tillbaka eller inte, ibland kommer de fram rykten på socila medier medans tjänsterna säger det inte planeras.. Så det sägs olika.. Big Brother är en unik dokusåpa på ett positivt sätt, varför det inte sänds är verkligen sinnessjukt för som du säger är BB sååå mycket bättre än de andra realityprogrammen. Just med liven, temaveckor och vi tittare har makten. Dessutom har inte BB sänts så mycket som PH, farmen och robinson, som är så utttjatade. Ännu en anledning till varför det är konstigt att BB inte sänds något mer..
Jag tror BB kommer nånsin kommer komma tillbaka faktiskt , någon gång. Men tyvärr kan det dröja.. Det gick rykte om att de skulle komma tillbaka 2024 eller 2025 men det var troligtvis falskt när jag mailade runt o frågade om det stämde... Tyvärr.. Anledningen till det lades ner enligt Tv4 var svikande tittarsiffror från BB 2021 säsongen. Vilket är helt sjukt? Enligt min åsikt, kunde Tv4 eller annan tjänst bara fjort om konceptet. För anledningen till tittarsiffrorna dalade var pga studioprogrammen, anpassningar för covid då produktionen inte kunde göra BB helt som förr i och med restriktioner.. Samt säkert pga all censur som tittare tröttnade på. Så om de hade gjort en ny säsong eller BB startat igen och ändrat på det jag nämnde ovan är jag helt 100 på att BB hade fortsatt framöver för då är det som tittarna vill ha det.. Live 24/7, vanliga avsnitt och inga anpassningar efter pandemin..
Citera
2024-07-23, 11:19
Medlem
Actuallysos avatar
Blir det nåt mer big brother?

Förut var det underhållande. Minns t ex Hanna Wiedertedt och andra jag inte kommer ihåg namnen på. De två senaste säsongerna va extremt tråkiga.
Citera
2024-08-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
Blir det nåt mer big brother?

Förut var det underhållande. Minns t ex Hanna Wiedertedt och andra jag inte kommer ihåg namnen på. De två senaste säsongerna va extremt tråkiga.

Undrar detsamma. Förstår fortfarande att den dokusåpan av alla som finns är nerlagt. Men alla andra jävla dokusåpor som bara går ut på att hitta kärleken går runt, men en dokusåpa som är ett experiment och unikt sänds inte mer, urdåligt. Får se om det kommer tillbaka 2025, men tror inte..

Fast säsongen 2020 var väl inget att klaga över?

Kommer BB tillbaka hoppas man på Discovery eller Max tar det. Då tror jag det blir bra BB. Men de är tröga själv att inta programmet eftersom de inte gjort det ännu. Så många som verkar vilja ha BB tillbaka o ändå inskaffar ingen det. Tack för det PK-kanaler..
Citera
2024-08-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Undrar detsamma. Förstår fortfarande att den dokusåpan av alla som finns är nerlagt. Men alla andra jävla dokusåpor som bara går ut på att hitta kärleken går runt, men en dokusåpa som är ett experiment och unikt sänds inte mer, urdåligt. Får se om det kommer tillbaka 2025, men tror inte..

Fast säsongen 2020 var väl inget att klaga över?

Kommer BB tillbaka hoppas man på Discovery eller Max tar det. Då tror jag det blir bra BB. Men de är tröga själv att inta programmet eftersom de inte gjort det ännu. Så många som verkar vilja ha BB tillbaka o ändå inskaffar ingen det. Tack för det PK-kanaler..

BB konceptet faller nog på att man måste kolla live 24/7 (Jo man måste kolla live annars missar man alldeles för mycket) vilket tillräckligt många inte gjorde senaste 2 säsongerna enligt tv4

Vem fan vill lixom se ett kvällsprogram på 30 minuter varje dag där 22 minuter innehåller en gapande jävla Nardos (inte jag iallafall) och resten paus

Nä BB har nog gjort sitt i svensk tv för överskådlig framtid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in