2023-02-16, 06:57
Medlem
Nightowlens avatar
TV4 gruppen och Big brother

Hur ser det ut med BB, har tv-gruppen funderat vidare på om dom skall sända den igen? Det är många som gillar big brother, och det är inte friskt av dom att aldrig vilja sända den igen. Kommer dom sälja konceptet till någon annat tv-kanal? Vad tycker ni andra om att big brother är nedlagt.
Citera
2023-02-16, 07:13
Medlem
Nightowlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Är väl ingen som ska sitta inlåsta i ett hus när det nalkas krig

Varför inte? Vem bryr sig om det är krig, folk kan ju umgås i huset ändå och ha det mysigt tillsammans.
Citera
2023-02-16, 10:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowlen
Hur ser det ut med BB, har tv-gruppen funderat vidare på om dom skall sända den igen? Det är många som gillar big brother, och det är inte friskt av dom att aldrig vilja sända den igen. Kommer dom sälja konceptet till någon annat tv-kanal? Vad tycker ni andra om att big brother är nedlagt.
Det har funnits rykten och det har funnits en sida att rekryteringen skulle börja dock finns det inget annat, Tvivlar att det kommer en ny säsong då det är inte som då Big Brother fungerade som ett koncept och man kunde lasta in sprid nu fungerar inte det!

Så har det inte kommit fram något tills nu så lär det inte bli något!
Citera
2023-02-16, 10:20
Medlem
JuniorDahlens avatar
Sedan Big Brother började stänga av kamerorna så fort skandal nalkades och sedan de blev restriktiva med spriten har tittarna svikit.
Citera
2023-02-16, 10:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Sedan Big Brother började stänga av kamerorna så fort skandal nalkades och sedan de blev restriktiva med spriten har tittarna svikit.
Spriten är pga lagstiftningen iom TV bolagen följer Svens Lagstiftning, Censuren nu sist var ju pinsam så fort dem pratade om ngn då blackout och censur!
Citera
2023-07-24, 09:19
Medlem
Jag ger er alla ett tips att maila Viaplay eller cmore (eller båda) och önskaprogrammet tillbaka, jag har gjort det några gånger nu men även mina polare har gjort det. Detta ökar chanserna att det startas upp igen, skriv även i mailet att ni vill ha ett förändrat koncept i jämförelse med 2021, för då ändrar dem det kanske till bättre säsonger vilket bidrar till ökade tittarsiffror!
Citera
2023-07-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowlen

Det är synd att dem inte vill sända det mer, det är en mycket bra och rolig reality-serie. Där man kan följa tittarna live o.s.v, så varför skrota ett program bara för en säsong var dålig? Gör om och gör rätt bara med ta bort censuren och studioavsnitten! Jag tycker det är skit synd att det är nerlagt, min vardag gick ut på att följa sändningen live och följa deltagarna, så jag vill inget mer än BB ska komma tillbaka!
Citera
2023-07-25, 07:54
Medlem
Likt de flesta reality program så blir det sällan bra tv när 90% av deltagarna är castade för att producenterna är rädda för att ”vanliga” människor inte kan göra bra tv.

Och sen när de gäller BB brister de ju i att massa folk lämnar frivilligt samt att de kastar in massa jokers. Så när finalveckan närmar sig så har typ ingen faktiskt varit där sedan starten.
Citera
2023-07-25, 20:12
Medlem
DjPuttes avatar
Big Brother fungerar inte som program då lagstiftningen i Sverige är som den är med allt, Tror hade något av bolagen varit ännu registrerade England med dess lagstiftning då hade det fungerat!

Sedan castingen har var SKEV jävligt SKEV sista som vi hade av BB det var kompisar och annat få som sökte dit flesta var castade, Bara kolla då man hade Grukan och Rodney samt Simon det var inte mycket som var någon som valdes ut dem sökte in!
Citera
2023-07-26, 17:09
Medlem
Tänker så här, kommer Big Brother förhoppningsvis snart tillbaka & dem ändrar konceptet lite med exempelvis inte massa censur som förra säsongen + roligare deltagare som 2020än 2021, bara där tror jag dem lockar fler tittare! Man får ta att vissa säsonger är sämre än andra, men inte alla säsonger och så enkelt är det, man ska inte skrota ett helt reality-program pga 1-3 dåliga säsonger..

Sen att Big Brother inte funkar i vårt samhälle är skitsnack, Big Brother är till för livestream, klara sig 100 dagar i huset + tittarna har makten. Väljer man att kolla på programmet då får man ta att de råkar säga sjuka saker, att man inte kan gilla alla deltagare o.s.v, bara för samhället har ändrats behöver man inte göra stora skandaler av allt eller påpeka minsta lilla som deltagarna gör och inte gör. Det är ju detta som gör så att BB tex. kanske stängdes av, vilket är sjukt! Då får man helt enkelt bara välja att inte se programmet än att vi som älskar BB ska bli påverkade...
Citera
2023-07-29, 12:47
Medlem
Förhoppningsvis aldrig.
Som koncept är det intressant format, men man har ju inte tagit till vara på det.
Jag skulle gärna se om man låste in x antal personer i ett hus x antal dagar, om det gällde vanligt folk. Men för att skapa drama väljer man ytterligheter och stereotyper.
Jag inte inte intresserad av att se Fröken Snusk kröka med Samir, för att sedan bli svartsjuk… jadajada..

Jag kan inte förstå att någon över 17-18 år ens ser detta.
Citera
2023-07-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandrasofia
Förhoppningsvis aldrig.
Som koncept är det intressant format, men man har ju inte tagit till vara på det.
Jag skulle gärna se om man låste in x antal personer i ett hus x antal dagar, om det gällde vanligt folk. Men för att skapa drama väljer man ytterligheter och stereotyper.
Jag inte inte intresserad av att se Fröken Snusk kröka med Samir, för att sedan bli svartsjuk… jadajada..

Jag kan inte förstå att någon över 17-18 år ens ser detta.

Jag är över 20-års åldern och kan vara ärlig att säga att jag ser på det! Men det är för att jag gillar att se och följa dem live o.s.v & påverka i röstningar och för jag gillar som du säger själva konceptet. Big Brother är ett unikt program på ett positivt sätt med just det här med livestream och inne i hus med teman. Älskar det! Men dem ska kunna få säga vad dem vill och inte ha så hårda gränser så det blir skandaler av det för då tycker jag att man förstör konceptet lite!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in