Citat:
Ursprungligen postat av
SharpArrow
Jo visst. Vissa menar på att det kan ske på naturlig väg men det finns inga vetenskapliga bevis för det bara spekulationer. Vissa menar på att det skett med Guds hjälp och det finns inga bevis för det heller. Men mattematiska sannolikheter ger än så länge Guds förklaringen en klar fördel.
Lol så arg. Säkert sne för att du inte förstår något alls om genetik

Det finns en viss, väldigt liten, matematisk sannolikhet att abiogenes har hänt. Hur räknar du på den matematiska sannolikheten att gud är inblandad?
Och om man sen tar den väldigt lilla matematiska sannolikheten för abiogenes, och sen slänger man in att världsalltet kanske har funnits i all evighet. Blir inte evigheten * en väldigt liten sannolikhet helt plötsligt en väldigt stor sannolikhet?
Och nu påstår jag inte att det är så. Men om vi ska prata matematiska sannolikheter så undrar jag hur du får gud att slå ursoppa*oändlighet.
Eller så var det ur-enhörningen (magisk såklart, för alla vet att enhörningar är magiska) som hittade den där soppan och rörde omkring i den med sitt horn. Sen tänkte hon "Men va fan, är det detta som är mitt liv? Vandra omkring i ett jävla helveteslandskap...". Och då tog hon livet av sig. Spetsade sig på sitt eget horn. Hon var också en cirkusartist så hon var väldigt smidig.