2023-08-10, 08:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Om nu Chrippa bryr sig om sin dotter borde han ha lite innanför pannbenet och börja med att ta alla märkeskläder han lånat sig till och börja sälja av på Tradera eller liknade och börja betala av sina skulder.

Han flashade med två Rolex klockor för inte så länge sedan i en video med - bara att sälja klockorna asap: https://www.auktionsverket.com/sv/kampanjer/vi-soker-klockor-inlamning-pagar-till-varens-auktioner/?gad=1&gclid=EAIaIQobChMIhJCrypTRgAMVB9Z3Ch1A6AHqE AAYAyAAEgJvXPD_BwE

Blir ännu mer pinsamt om han kommer ut i videos nu med dyra märkeskläder och dyra klockor när skulderna växer på ett berg.

Hade varit grymt content om Chrippa körde videos på vad han kan dra in $ och börja betala av. Anis Don Demina har pratat öppet om hur han gjorde och kolla idag, han har råd med dyra märkeskläder, klockor och bilar idag. Samma med hans bror Jocke.

Tror Chrippa är för stolt av sig men annars är det bara att ringa och be om att få svetsjobbet tillbaka och börja betala av skulderna, skulderna försvinner inte. Avboka Marbella resan och betala in dom $ till KFM istället. Kommer se otroligt dumt ut nu om han åker med sin dotter när skulderna växer på berg och har läckts ut.

Misstänker att hans vapendragare Luggen lever på ett liknande sätt som Chrippa. Och han ser man också i dyra märkeskläder och på många av resorna. Vad finns där på Luggen? Såg video med Gustav Björklund i helgen som vart med Chrippa och där måste också vara något som inte stämmer heller.

Någon som har info på Luggens och Gustav Björklunds skulder?

Har Chrippa kulor nu så är nog en ursäkt till Rask och Emelie Bumbi på sin plats. Snacka om att han har kastat sten i glashus genom att peka finger åt dom när han är 10 gånger värre själv.
Chrippa tycker inte att han behöver betala tillbaka skulder. Han anser att vi skattebetalare kan stå för hans skulder. Särskilt tycker han att han har rätt att få CSN, trängselavgifter och skatteskulder i någon form av bidrag från oss andra.

Är det någon som vet vad Chrippa mer retat upp sig på hos andra. För Chrippa verkar ju vara en den som nämnde det klämde det kille.
Citera
2023-08-10, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Haha tror du bara vita lever med olika partners 😂

Lever du under en Sten eller ?

Nja, nu skrev jag ju white trash, inte vita i allmänhet.

Och ja, jag tror det är betydligt vanligare inom vit arbetarklass att byta partner hej vilt än inom övriga grupper.
Citera
2023-08-10, 08:20
Medlem
Vilket självförtroende Chrippa ändå har, det får man ge honom. Själv hade jag blivit utbränd av stress om jag visste att kronis var ute efter mig. Chrippa verkar på något sätt tro att han kan komma undan sina skulder. Antingen är han extremt intelligent och vet exakt hur han ska göra eller så är han för korkad för att förstå allvaret.

Om skulderna verkligen är från 2017 verkar det ju ändå som att han är något slags geni/ekobrottsling.
Citera
2023-08-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja verkligen. Tråden har uppmanat att inte göra det. C har inget med detta att göra.

Håller helt med det är riktigt vidrigt. Hoppas verkligen inte att någon gör det!
Citera
2023-08-10, 08:37
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja det huset är en sådan minusaffär. Denna släkt klarar inte av pengar.

Tror inte folk förstår hur MYCKET pengar huset har gett dom också, vi snackar inte lite content som gjorts kring det huset. Sen kanske förlust, men den är marginell i värsta fall.

Jag undrar verkligen om Youtubers och influncers lever i tron om att det aldrig kommer ta slut? Jag menar, folk kommer inte titta på dig förevigt, det kommer nya mer intressanta människor att följa. De lever bara för dagen, utan någon som helst tanke på framtiden. Riktigt tragiskt.
Citera
2023-08-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Tror inte folk förstår hur MYCKET pengar huset har gett dom också, vi snackar inte lite content som gjorts kring det huset. Sen kanske förlust, men den är marginell i värsta fall.

Jag undrar verkligen om Youtubers och influncers lever i tron om att det aldrig kommer ta slut? Jag menar, folk kommer inte titta på dig förevigt, det kommer nya mer intressanta människor att följa. De lever bara för dagen, utan någon som helst tanke på framtiden. Riktigt tragiskt.

Jo, man undrar ju hur länge kidsen kommer titta på Jockiboi och generera intäkter. Han börjar närma sig 40 och de flesta influencers är ju i regel cirka 5-10 år äldre än sina följare. Jockiboi är väl typ 25 år äldre än sin målgrupp?
Citera
2023-08-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Vilket självförtroende Chrippa ändå har, det får man ge honom. Själv hade jag blivit utbränd av stress om jag visste att kronis var ute efter mig. Chrippa verkar på något sätt tro att han kan komma undan sina skulder. Antingen är han extremt intelligent och vet exakt hur han ska göra eller så är han för korkad för att förstå allvaret.

Om skulderna verkligen är från 2017 verkar det ju ändå som att han är något slags geni/ekobrottsling.

2022 var senast tyckte jag mig tyda av det som publicerats. Han ljuger om det mesta!
Citera
2023-08-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja verkligen. Tråden har uppmanat att inte göra det. C har inget med detta att göra.

Vadå C har inget att göra med det? Hon har en farsa som är oansvarig och som gillar ladd! Ungen är redan överviktig och då skickar man i henne 2 kg godis en måndag. Ingen bilbarnstol, ingen hjälm vid elscooter körning, ingen regnjacka. Och pappa är en ynklig kriminell som ser till sitt bästa!
Citera
2023-08-10, 08:53
Medlem
Luftiss avatar
Han lever i total förnekelse när han säger "detta är gamla skulder, dessa kan jag skita i" Lycka till med att leva detta livet i längden. En YT-kreatör har kort brinntid, de flesta som håller på med sånt fattar detta och investerar i annat att falla tillbaka på. Staten må vara menlös på många sätt, men de är bra på att knipa kulorna av folk som är skyldiga pengar. Det liv han lever nu är dessutom oförenligt med hans föräldraskap på många sätt.
Citera
2023-08-10, 09:01
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Jo, man undrar ju hur länge kidsen kommer titta på Jockiboi och generera intäkter. Han börjar närma sig 40 och de flesta influencers är ju i regel cirka 5-10 år äldre än sina följare. Jockiboi är väl typ 25 år äldre än sin målgrupp?

Ja jo men Jocke har ju utnyttjat tiden att ta sin an nya områden utanför sociala medier och YT och kommer fortsätta leva fint även när YT-eran är över.

Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Han lever i total förnekelse när han säger "detta är gamla skulder, dessa kan jag skita i" Lycka till med att leva detta livet i längden. En YT-kreatör har kort brinntid, de flesta som håller på med sånt fattar detta och investerar i annat att falla tillbaka på. Staten må vara menlös på många sätt, men de är bra på att knipa kulorna av folk som är skyldiga pengar. Det liv han lever nu är dessutom oförenligt med hans föräldraskap på många sätt.

Ja, Chrippa kommer få äta upp vartenda ord och vartenda handling innan det är över. Blir trevligt att följa från sidan!
Citera
2023-08-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vadå C har inget att göra med det? Hon har en farsa som är oansvarig och som gillar ladd! Ungen är redan överviktig och då skickar man i henne 2 kg godis en måndag. Ingen bilbarnstol, ingen hjälm vid elscooter körning, ingen regnjacka. Och pappa är en ynklig kriminell som ser till sitt bästa!

FY FAN SÅ BRA SKRIVET!! Han är inte en bra farsa, trots att han skryter om hur bra han är.
Han öser ur sig fula ord och en massa skit, där står lilla C i närheten. Han spelar in videos och lilla C leker i bakgrunden. Han har ingen aning om vad hon pysslar med! USCH!
Skit ska skit ha! Hoppas att KF & Skatteverket gör ett ärende av detta!
Citera
2023-08-10, 09:08
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummigubben89
FY FAN SÅ BRA SKRIVET!! Han är inte en bra farsa, trots att han skryter om hur bra han är.
Han öser ur sig fula ord och en massa skit, där står lilla C i närheten. Han spelar in videos och lilla C leker i bakgrunden. Han har ingen aning om vad hon pysslar med! USCH!
Skit ska skit ha! Hoppas att KF & Skatteverket gör ett ärende av detta!

Nåja, han behöver nog tid att anpassa sig till sin papparoll utan stöd från J. Sen skadas inte C av att leka själv en stund när pappa spelar in en kort video, barn behöver bli självständiga och utforska livet på egen hand också, han har nog koll ändå. Skit ska skit ha, men det behöver inte gå till överdrift med bagateller i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in