2023-08-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tvålfagre Layth:

https://www.expressen.se/nyheter/kri...et-pa-momo-14/

Familjen är inte i Sverige, men sonen är här och tickar pengar, suck...
Skumt
Citat:
Layth Al-Azzawis vårdnadshavare har utvandrat från Sverige
Och mystiken tätnar kring den mördade

Varför avrättas en omvittnad ängel?
Citat:
berättar en av Mohamed Suleimans nära vänner om hur ”Momo” var en snäll och omtyckt kille, rolig och påhittig.
Citera
2023-08-09, 21:22
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Tydligen har han ju kommit tillbaka till HVB hemmet efter besöket hemma! Om HVB hemmet ligger lite avsides så behövs väl troligen bil för att ta sig därifrån?! 14 åringar har inte bil och körkort! Tanken går faktiskt åt det hållet att han blev mördad i anknytning till HVB hemmet och sedan borttransporterad därifrån med bil. Vad är det som säger att inte HVB hemmet vet något om det hela?

Jag är benägen att hålla med här. Känns som att något är ruttet på HVB hemmet om två pojkar hamnar rätt upp och in i det grövsta av det grövsta utan att passera stopp.

Vilket hem är det, och vilka ”omvända” tidigare kriminella jobbar där??
Citera
2023-08-09, 21:46
Medlem
Alsenos avatar
Väldigt intressant att veta om ryktet stämmer angående stöld av någonting stort. Hur kom dom i kontakt med det mm?
Citera
2023-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knochenbrecher
Den försvunne

al-Azzawi, LAYTH Ibrahim Jasim
14 år
född 27 september 2008 i Bagdad, Irak
invandrad från Irak 21 januari 2018
svensk medborgare sedan 6 maj 2021
tidigare medborgarskapsland Irak

bostadsadress sedan 17 februari 2023
Östra Trädgårdsgatan 16, lgh 1101
Nyköping

enligt Missing People försvunnen sedan 27 juli 2023

Den försvunnes föräldrar

Jasim Mohammed al-Azzawi, Ibrahim
37 år
född 8 juni 1986 i Bagdad, Irak
invandrad från Irak 10 oktober 2016
utvandrad till okänt land 11 juli 2023
medborgare i Irak

och hans hustru sedan 2 augusti 2007

al-Kaabi, NARJIS Adil Hasan
35 år
född 22 december 1987 i Bagdad, Irak
invandrad från Irak 21 januari 2018 tillsammans med sonen Layth, född 08, och dottern Fatimah, född 13
båda barnen blev svenska medborgare 2021
utvandrad till Irak 8 november 2022 tillsammans med dottern Fatimah
Narjis är medborgare i Irak

Layth fast på svenskt HVB-hem när hans familj lämnade Sverige

Efter det först modern Narjis och lillasystern Fatimah utvandrat i november förra året och sedan fadern Ibrahim ävenledes utvandrat för en knapp månad sedan återstår Layth som enda familjemedlem i Sverige, kvarlämnad på ett HVB-hem någonstans ute på landsbygden i Nyköpings kommun, Södermanlands län.

Efterlysningar

Layth, 14 år, försvunnen sedan 27 juli 2023
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/layth/
Missing People Sweden

Har någon sett 14-årige Layth?
https://www.facebook.com/MPSweden/po...1iYBz1Z3n4ABAl
Facebook
Missing People Sweden
Han hade varit i Nässjö och hälsat på sina föräldrar och sen den 23 juli 2023 så skulle han åka tillbaka till HVB-boendet i Nyköping med tåg från Nässjö Centralstation till Nyköpings Centralstation . Efter den 27 juli 2023 är det ingen som har hört något om den 14-årige pojken,och han anmäldes till polisen i Nyköping som försvunnen av personal på HVB-boendet .
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-08-09 kl. 22:20. Anledning: Redigering
Citera
2023-08-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Väldigt intressant att veta om ryktet stämmer angående stöld av någonting stort. Hur kom dom i kontakt med det mm?

Vapen ska det handla om enligt min kontakt i Nyköping, men lär ju vara fler här inne som läser som är därifrån och har hört mer??? min kontakt har inte direkt umgänge med folk i dessa åldrar så detta ska betonas är rykten han har hört, det ska handla om vapen för ett stort värde pengar.

Har även pratat med en annan väns lillebror som "kände" Layth dom är i samma ålder, som ni kan se i tråden hade jag info att Layths föräldrar bodde i Irak långt innan övriga källor.
Fick även info att Layth stulit grejer från andra ungdomar i staden.

Men som sagt får inte fram så mkt mer info då jag bor i sthlm och endast har få kontakter i Nyköping, någon måste veta mer som bor där!
Senast redigerad av Bigmike90 2023-08-09 kl. 22:26.
Citera
2023-08-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Han hade varit i Nässjö och hälsat på sina föräldrar och sen den 23 juli 2023 så skulle han åka tillbaka till HVB-boendet i Nyköping med tåg från Nässjö Centralstation till Nyköpings Centralstation . Efter den 27 juli 2023 är det ingen som har hört något om den 14-årige pojken,och han anmäldes till polisen i Nyköping som försvunnen av personal på HVB-boendet .

Tror du blandar ihop det, Momo som hittades död är från Nässjö, Layth som är försvunnen sågs senast 27 juli i sthlm i godisaffär.
Citera
2023-08-09, 22:25
Medlem
Här en teori Kan den 14-årige pojken ha blivit mördad av någon på HVB-hemmet i Nyköping eller på någon annan plats i Nyköping och att GM därefter transporterar 14-åringens kropp och dumpar den utanför Nynäshamn?
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-08-09 kl. 22:30. Anledning: Redigering
Citera
2023-08-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Tror du blandar ihop det, Momo som hittades död är från Nässjö, Layth som är försvunnen sågs senast 27 juli i sthlm i godisaffär.
Då råkade jag av misstag blanda i hop Layth och Momo så det var Momo som var från Nässjö som påträffades mördad och Layth som är fortfarande spårlöst borta.
Citera
2023-08-09, 22:40
Medlem
Citat:
Då råkade jag av misstag blanda i hop Layth och Momo så det var Momo som var från Nässjö som påträffades mördad och Layth som är fortfarande spårlöst borta.

stämmer bra
Citera
2023-08-09, 22:58
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Här en teori Kan den 14-årige pojken ha blivit mördad av någon på HVB-hemmet i Nyköping eller på någon annan plats i Nyköping och att GM därefter transporterar 14-åringens kropp och dumpar den utanför Nynäshamn?

Det låter extremt osannolikt. Som tidigare postare redan påpekat så är dumpningsplatsen idealisk om man kommer från t.ex. Jordbro-hållet, men annars makes it no sense, speciellt inte om man kommer någon annanstans ifrån. Snarare skulle det då krångla till det ännu mer.
Citera
2023-08-10, 07:57
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Vapen ska det handla om enligt min kontakt i Nyköping, men lär ju vara fler här inne som läser som är därifrån och har hört mer??? min kontakt har inte direkt umgänge med folk i dessa åldrar så detta ska betonas är rykten han har hört, det ska handla om vapen för ett stort värde pengar.

Har även pratat med en annan väns lillebror som "kände" Layth dom är i samma ålder, som ni kan se i tråden hade jag info att Layths föräldrar bodde i Irak långt innan övriga källor.
Fick även info att Layth stulit grejer från andra ungdomar i staden.

Men som sagt får inte fram så mkt mer info då jag bor i sthlm och endast har få kontakter i Nyköping, någon måste veta mer som bor där!

Tack för svaret. Känner du till om dom har någon som helst koppling till Nynäshamn?
Citera
2023-08-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Tack för svaret. Känner du till om dom har någon som helst koppling till Nynäshamn?

Finns ingen koppling till nynäshamn vad som framkommit, som sagt tidigare så har man troligen åkt från Haninge/jordbro och dumpat kroppen i Landfjärden/Ösmo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in