2023-08-09, 20:12
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Vafan, vad är det ni inte förstår? Jag vill se bägge sidors propaganda för att bilda mig en egen uppfattning. Det har alla svenskar rätt till!
Men så länge inte ryss-sidan rapporterar några motgångar eller är kritiska, så kan du blott avfärda den propagandan helt som lögner, eller hur?
Västmedia rapporterar om både med- och motgångar.
Objektivitet är inte så viktigt för dig?
Citera
2023-08-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Japp och första gången tjockisens gåvor varit synlig i Ukraina.

Ukraine: For the first time, ammo produced by the DPRK was spotted in the hands of the Russian military
https://liveuamap.com/en/2023/9-august-ukraine-for-the-first-time-ammo-produced-by-the
Ok då är alltså väst i krig även med Nordkorea enligt rysk logik? Ja eller vad säger trådens proryssar om Nordkoreas intåg i konflikten tror du.
Tänk ändå att Ukraina är en sådan svår, för att inte säga faktiskt omöjlig, nöt att knäcka för Ryssland.
Citera
2023-08-09, 20:15
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag ville höra hur ni ser på den tysta leken. Jag fick en del svar som till största del bara var massa känslor och floskler i stil med "Ryssland måste lämna buhuhuhu".

Ingen av er fårskallar verkade tycka att det var märkligt och jag är inte speciellt förvånad, ni bekräftade bara er idioti.

Jag avslutar med att låna ett citat: "Winter is coming"

Tills dess sov så gott🌙

Seså, det började ju så bra med en någorlunda logiskt sammanhängande tankekedja som de flesta pro-ryssar inte klarar av så jag hade sett fram emot att se hur du försvarar den, men jag antar att man får vara nöjd med ett någorlunda dugligt första försök iaf.

Däremot kan jag ta mig friheten att bemöta din signatur:

Citat:
Lek med tanken att Ryssland hade expanderat i Sydamerika, likt NATO expanderar i Europa, hade USA tillåtit det?

Ifall kalla kriget hade upphört och någon formell fientlighet inte förekommer så tror jag inte att USA hade uppskattat det särskilt mycket, men aldrig någonsin invaderat ett sådant land för det utan på sin höjd försökt sig på mer diskreta påverkansoperationer.

Lägger man dessutom till ekvationen i det hypotetiska exemplet att USA tidigare har ockuperat flera länder i Sydamerika och behandlat dem dåligt, tror jag nog att USA skulle ha så mycket fantasi att förstå att länderna sökte sig till alliansen av defensiva skäl och inte för att bli del av en attackstyrka mot USA.
Citera
2023-08-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag ville höra hur ni ser på den tysta leken. Jag fick en del svar som till största del bara var massa känslor och floskler i stil med "Ryssland måste lämna buhuhuhu".

Ingen av er fårskallar verkade tycka att det var märkligt och jag är inte speciellt förvånad, ni bekräftade bara er idioti.

Jag avslutar med att låna ett citat: "Winter is coming"

Tills dess sov så gott🌙

Det är ju ett bra svar. Ryssland borde verkligen lämna eftersom människor dör.
Citera
2023-08-09, 20:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Nu blir jag osäker igen!

En tom båt ser det ut som? Dom 3 gubbarna tar ju upp över halva båten i den första bilden du länkade.

Men kolla här, en tom båt, som det ser ut?

https://pasteboard.co/9t4FwEqRCE90.jpg

Och sen kommer smällen:

https://pasteboard.co/bzBalNeNNyAo.jpg

Sen åker båten lite till men det syns inga 3 lik i vattnet?

https://pasteboard.co/hc9ubKA31wG8.jpg

Eller var smällen så stor så att dom blev ett köttmoln?
Jag har ingen koll, jag undrar, baserat på vad jag observerar.

En sak jag stör mig på i de drönarattack-filmer jag sett är att bilden alltid ska brytas precis innan drönaren träffar. Såg ett klipp igår med en sammanställning av drönarattacker från båda sidor. Och alla slutar precis innan smällen (från drönarens cam alltså).

Någon som vet varför det är så?
I många fall är det en självmordsdrönare, antar att en del av dessa har en viss eftersläpning av sin video, den hinnar alltså inte sända sista sekunden.
Citera
2023-08-09, 20:21
Medlem
Vad hände med Surovikin? Long time no see. Fick han medaljer eller hackar han malm i Kolyma?
Citera
2023-08-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vad hände med Surovikin? Long time no see. Fick han medaljer eller hackar han malm i Kolyma?

Har han tur hackar han malm i minecraft russia edition VR
Citera
2023-08-09, 20:25
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ok då är alltså väst i krig även med Nordkorea enligt rysk logik? Ja eller vad säger trådens proryssar om Nordkoreas intåg i konflikten tror du.
Tänk ändå att Ukraina är en sådan svår, för att inte säga faktiskt omöjlig, nöt att knäcka för Ryssland.

Pissryssen kommer att mala på om NATO, USA, EU m.m och då är allt ryssen gör ok.

Lite mer om NK ammo.
https://twitter.com/sentdefender/status/1689306187982888961
Citera
2023-08-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Japp och första gången tjockisens gåvor varit synlig i Ukraina.

Ukraine: For the first time, ammo produced by the DPRK was spotted in the hands of the Russian military
https://liveuamap.com/en/2023/9-august-ukraine-for-the-first-time-ammo-produced-by-the

Se där ja, precis vad jag förutspådde.
Citera
2023-08-09, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur ofta hör man nån annan från regeringen i ukraina eller från oppositionen som uttalar sig om läget i landet, än den evige zelinsky?

Bara att starta en mediekanal och ta nästa flyg till Kiev så kan du intervjua tamejfan precis vilken människa som helst.

Sätt igång!

Slipper du skitposta med dina meningslösa, ointressanta inlägg.
Citera
2023-08-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Eftersom Ukraina inte lyckas sparka ut Ryssland ur deras land så har ju Ryssland vunnit.
Citera
2023-08-09, 20:30
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Eftersom Ukraina inte lyckas sparka ut Ryssland ur deras land så har ju Ryssland vunnit.
Eftersom Ryssland inte lyckats inta europas fattigaste land på 3 dagar (snart 600) så har ju Ukraina vunnit.
Du resonerar som en riktig rysshora du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in