2023-08-09, 18:39
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Du missförstod mig och jag kanske var otydlig. Det är inte den ukrainska befolkningen som jag menar ska tröttna, det är den europeiska/västerländska befolkningen som ofrivilligt finansierar detta via skattesedeln och utöver det även får högre levnadskostnader som jag syftar på. Ukrainas enda livlina är om du missat det, just omvärlden.

Rysslands livlina just nu är tjockisen i nordkorea och pyjamasmuslimen i iran. Schysst och kvalitativt gäng .
Citera
2023-08-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Du vill bara ha information från ryssmedia som är partisk, eller hur?
Om inte - vänligen hänvisa till ETT ENDA ryskt media som är öppet kritiskt mot den militära specialoperationen, så är du clearad och vinner förtroende. Kan du däremot inte det, så vet vi att du är 100% ryzz.

Vafan, vad är det ni inte förstår? Jag vill se bägge sidors propaganda för att bilda mig en egen uppfattning. Det har alla svenskar rätt till!
Citera
2023-08-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det finns ofta samma namn på flera platser i Ukraina. Lite knepigt

Lite som rysslan, finns Moskva på land och under vattnet
Citera
2023-08-09, 18:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Du missförstod mig och jag kanske var otydlig. Det är inte den ukrainska befolkningen som jag menar ska tröttna, det är den europeiska/västerländska befolkningen som ofrivilligt finansierar detta via skattesedeln och utöver det även får högre levnadskostnader som jag syftar på. Ukrainas enda livlina är om du missat det, just omvärlden.
Ok. Jag förtydligar:

Ni vill ha siffror för att kunna manipulera den västerländska befolkningen och styret att det inte är värt att kämpa emot den ryska terrorn och ockupationen.

Det är väl Ukraina som själva bestämmer när de har fått nog och inte omvärlden. Det är ju trots allt de som får plikta med sitt liv för sin frihet.
Citera
2023-08-09, 18:43
Medlem
leachs avatar
Liten brand i en militäranläggning, inget att se! Rotera tack.

Georgievsk, Stavropol Territory 👀
Just a military unit is on fire 🔥
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1689309793649926144
Citera
2023-08-09, 18:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna hotar ukrainsk krigsfånge med att hugga honom med en yxa!
https://twitter.com/wartranslated/status/1688871077760430080
Eftersom det aldrig kommer att gå ett identifiera alla hundratusentals ryska krigsförbrytare måste vi betrakta alla ryssar som krigsförbrytare i en hel generation. Grip alla som lämnar landet.
Citera
2023-08-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ok. Jag förtydligar:

Ni vill ha siffror för att kunna manipulera den västerländska befolkningen och styret att det inte är värt att kämpa emot den ryska terrorn och ockupationen.

Det är väl Ukraina som själva bestämmer när de har fått nog och inte omvärlden. Det är ju trots allt de som får plikta med sitt liv för sin frihet.
Det är zelinsky som bestämmer det, den ukrainska befolkningen som är kvar är tystad och censuerad sedan länge.
Den Ukrainska befolkningen får inte fotografera eller prata med journalister utan att det är ukrainska säkerhetsfolk med.
Den ukrainska pressen är helt styrd av zelinsky regeringen.
Citera
2023-08-09, 18:51
Medlem
leachs avatar
Bilförare får smaka på dagens Moskvasmäll.

Russians surprised by a huge explosion at a military plant near Moscow this morning.
https://twitter.com/visegrad24/status/1689306914528567297
Citera
2023-08-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är zelinsky som bestämmer det, den ukrainska befolkningen som är kvar är tystad och censuerad sedan länge.
Den Ukrainska befolkningen får inte fotografera eller prata med journalister utan att det är ukrainska säkerhetsfolk med.
Den ukrainska pressen är helt styrd av zelinsky regeringen.

Hur förklarar du alla videos som kommer ut från Ukrainska styrkor och frivilliga?
Citera
2023-08-09, 18:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Vafan, vad är det ni inte förstår? Jag vill se bägge sidors propaganda för att bilda mig en egen uppfattning. Det har alla svenskar rätt till!

Du är bara en landsförrädare mot Sverige, samt en förrädare mot frihet, Europa och européerna. Ingen går på detta "jag är neutral men....." längre. Du är den 500-ade landsförrädaren som kör det korkade argumentet. Det är bäst för dig att Ryssland inte angriper Sverige för den dagen står Säpo utanför din dörr och hämtar in dig.
Citera
2023-08-09, 18:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Ryska orchkärringar hotar president Biden och Niger/Nigeria (oklart)

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1688977060855754753

"Biden - you sent your witch to Niger." ??

"Nigerians don't give it (uranium) to sneaky America."
"We will help you with our technology", "Fight for freedom" etc...

Kan vara parodi som Hitler i bunkern men Ryssland är så knäppt så verkligheten överträffar dikten.
Citera
2023-08-09, 18:55
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Putin har tagit sitt krig hem till Ryssland. Ukrainas president sa häromdagen att de måste ta kriget in i Ryssland för att vinna. De kan inte bara strida på Ukrainskt territorium, för då berörs inte vanliga ryssar samt att all vapenproduktion kan ske obehindrat på andra sidan gränsen i Ryssland.

Precis, den vanlige ryssen måste lida alt. råka ut för lite elände!

Hoppas alla ryssar dör! De djävla orcherna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in