2019-10-24, 14:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag vet om att du tycker det där redan, men om du har problem t.o.m med ovanstående inlägg så kanske det säger något om dig specifikt också no offense vi ska se...
genom kontrollfrågan vad var det som vart för svårt för att kunna uttyda ett budskap i inlägget?

Du Enmansdemo, det är inte många som orkar med dina förvirrade, svamliga inlägg. Försökte vara juste.

Jag har sagt till dig förr, att jag undviker att svara dina obegripliga inlägg och det gör de flesta.
Citera
2019-10-24, 14:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Du Enmansdemo, det är inte många som orkar med dina förvirrade, svamliga inlägg. Försökte vara juste.

Jag har sagt till dig förr, att jag undviker att svara dina obegripliga inlägg och det gör de flesta.
Läs om då istället för minsta motståndets lag och du sätter fingret på att det är uthållighets-tränings repetitioner som gäller för att få ta del av min belöning :P du behöver stretcha hälsenan
Citera
2019-10-27, 02:43
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Å Nej, här är han, Mohammad Han lär ensamkommande ragga https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6615906.
Fullständigt bedrövligt.

Lite lustigt att han håller kurser i hur man raggar när han själv verkar va socialt impotent.
Senast redigerad av Klossmongo 2019-10-27 kl. 02:54.
Citera
2019-10-27, 22:40
Medlem
För mig (kvinna, om det har någon betydelse) är bartendern Daniel den stora stjärnan och behållningen. Älskar hans goda humör och oemotståndliga charm <3 Även servitörsparet känns sympatiska och gediget intresserade. Däremot saknar jag Fusco (?). Såååå himla smakfull med sina glasögonbågar, snygg polotröja och kavaj, verkade också varm och snäll.

Över lag brukar männen verka trevliga och även ofta fysiskt tilltalande. Dock inte ”snör-Muhammad”. Asbergerskillen var också lite väl udda, om någon skulle fråga mig. Men visst satt man och höll tummarna för att det skulle klicka mellan honom och tjejen?

Med tanke på hur ofta de lyckas ”para ihop” två personer i liknande ålder och med ungefär samma intressen som samtidigt bor nära varandra rent geografiskt (t.ex dansörerna i västra Skåne) känns det som om de har väldigt många dejtlystna att välja emellan.
Citera
2019-10-28, 04:53
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Visst är de flesta i restaurangen statister? Eller är andra där på blinddate? Konstigt annars att de som är med i programmet tvingas sitta i baren, känns ju ännu stelare att sitta där och prata. Iofs konstigt att vissa personer i trailern till programmet inte vara med i något avsnitt.

I den brittiska versionen är samtliga runtomkring även de på dejt och är med i andra avsnitt av programmet. Men den brittiska versionen är ju äkta i det mesta.
Citera
2019-10-29, 11:35
Medlem
Citat:
Jag tror inte han kan lära dem det ens. Då han insåg att han skulle ha svårt att fånga den där tjejen så trodde han det var rätt att trycka ner henne "har du talfel?", samt att bli aggressiv.
Usch, han var hemsk.

När de skulle gå därifrån så putte han till dörren bakom sig till henne. "Eller ta den du... Här öppnas det ingenting." Sjukt att bli så kränkt vid ett nej att inte ens kunna hålla i dörren..
Han betedde sig på en så löjligt låg nivå.
Läskigt att tänka på hur han nog beter sig när han inte har kameror på sig.
Citera
2019-10-29, 11:47
Medlem
JerryCottons avatar
Varför hade blondinen tagit ett sömnpiller innan hon gick på dejt? Så nervös att hon vill somna på dejten?
Citera
2019-10-29, 12:04
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
När de skulle gå därifrån så putte han till dörren bakom sig till henne. "Eller ta den du... Här öppnas det ingenting." Sjukt att bli så kränkt vid ett nej att inte ens kunna hålla i dörren..
Han betedde sig på en så löjligt låg nivå.
Läskigt att tänka på hur han nog beter sig när han inte har kameror på sig.

Han tyckte kanske att den där klassiska gentlemannastilen blivit förlegad och ville demonstrera detta på ett tydligt sätt?

Dock så är ju vanligt hyfs något som aldrig går ur tiden och är man den som går i täten så håller man upp dörren för personen bakom. Att han inte gjorde detta tyder antingen på barnslig trots precis som du sa (hämndbegär efter att ha blivit avvisad) eller att han helt enkelt saknar grundläggande vett och etikett.

Förövrigt trist att killen kände sig tvungen att bli en arrogant översittare gentemot sin dejt. Han var ju inledningsvis glad, trevlig och lite påhittig med menyn där och förslaget om att de skulle beställa maträtt åt varann.
Verkade skönt avslappnad med lite humor vilket sedan urartade i ren otrevlighet. Antar att han måste ha känt sig i rejält underläge mot henne och därför ville brösta upp sig med en överlägsen attityd såsom osäkra män ofta tenderar att göra.

Bra att det inte funkade som strategi. Ännu ett steg till att ta död på den där tradiga myten om att tjejer överlag skulle falla för dryga s.k. "bad boys".
Citera
2019-10-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Han tyckte kanske att den där klassiska gentlemannastilen blivit förlegad och ville demonstrera detta på ett tydligt sätt?

Dock så är ju vanligt hyfs något som aldrig går ur tiden och är man den som går i täten så håller man upp dörren för personen bakom. Att han inte gjorde detta tyder antingen på barnslig trots precis som du sa (hämndbegär efter att ha blivit avvisad) eller att han helt enkelt saknar grundläggande vett och etikett.

Förövrigt trist att killen kände sig tvungen att bli en arrogant översittare gentemot sin dejt. Han var ju inledningsvis glad, trevlig och lite påhittig med menyn där och förslaget om att de skulle beställa maträtt åt varann.
Verkade skönt avslappnad med lite humor vilket sedan urartade i ren otrevlighet. Antar att han måste ha känt sig i rejält underläge mot henne och därför ville brösta upp sig med en överlägsen attityd såsom osäkra män ofta tenderar att göra.

Bra att det inte funkade som strategi. Ännu ett steg till att ta död på den där tradiga myten om att tjejer överlag skulle falla för dryga s.k. "bad boys".

Jag har träffat på en del såna killar som har precis samma beteende som honom. De kan spela schyssta till en början men de tål inte tanken på att kunna bli ratade. Och lutar det mot att de kommer bli det så går Hjärnan på högvarv och ett sätt att lugna sig är just att trycka ner bruden. Och de ser inget fel med det. De anser snarare att det är deras rätt.
Handlar inte om att han skulle sakna vett och etikett. Han skulle säkert hålla upp dörren för en främling. Men denna bruden behövde sättas på plats som inte ville ha honom.
Citera
2019-10-29, 12:50
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Jag har träffat på en del såna killar som har precis samma beteende som honom. De kan spela schyssta till en början men de tål inte tanken på att kunna bli ratade. Och lutar det mot att de kommer bli det så går Hjärnan på högvarv och ett sätt att lugna sig är just att trycka ner bruden. Och de ser inget fel med det. De anser snarare att det är deras rätt.
Handlar inte om att han skulle sakna vett och etikett. Han skulle säkert hålla upp dörren för en främling. Men denna bruden behövde sättas på plats som inte ville ha honom.

Jo, lite självdistans hade inte skadat män av hans sort. Att inte låta hela deras värld rämna samman bara för att en kvinna ratar dem.
Citera
2019-10-29, 13:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Varför hade blondinen tagit ett sömnpiller innan hon gick på dejt? Så nervös att hon vill somna på dejten?

Hon tog sömnpillret av misstag och trodde det var en Alvedon. Jag tyckte det var ganska charmigt. Men samtidigt, så ung och oförstörd, varför sömnpiller? Sömnpiller är starka saker. Jag fick inte mitt första förrän jag var 30 år och då hade jag mått riktigt dåligt med mycket sömnbrist. Ger man sömnpiller till unga mer lättvindigt nuförtiden?
Citera
2019-10-29, 13:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore

Fast till saken hör ju den att han leder dejtingkurser. Ingår det i dessa att man kan "sparka" på sin dejt om man blir ratad samt att man kan skita i artigheten?

Att vara hänsynsfull mot andra är väl en självklarhet som borde sitta ingjuten i en oavsett?
Annars är man ett svin som har förverkat sin rätt att få en partner överhuvudtaget.

Men jag kan tänka mig att de enda han får hålla dejtingkurser för är för just ensamkommande.
Med ett mindre lyckat resultat?
Senast redigerad av dialektiker 2019-10-29 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in