Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Skulle nog vänta med att tro på dessa siffror. Dessa kommer från Ryssland och de kan inte räkna.
Okej vi säger så. En sak jag undrar, ringer det inga varningsklockor när Ukraina är tysta om sina siffror?
1. Vi kan börja med att erkänna att Ukraina genom att vara tysta förminskar sina soldater och deras bortgång. Dessutom är landet "under attack" och de borde väl inte finnas någon skam över deras förlustsiffror, hur höga/låga de än är?
2. Tänk logiskt, om de hade haft låga eller normala dödssiffror som förväntas i ett krig, så skulle det inte vara någon big deal att gå ut med sådan information. Det är krig och soldater förväntas att dö!?
3. Tänker vi ännu mer logiskt så är det högst troligt att Ukrainas förluster både materiellt men framförallt i människoliv är skyhöga. Givetvis är det inte någon information som de vill ska komma ut, därav att de leker tysta leken🤫🤫🤫.
Jag är övertygad om att alternativ 3 är närmast sanningen. Skulle Ukraina vara ärliga med sina höga förluster och det skulle nå ut till den sovande befolkningen hemma i soffan, så skulle det innebära att stöd och pengar skulle minska. Befolkningen skulle oavsett om de sympatiserar med putin,zeleynskyj eller är neutrala ifrågasätta nyttan och kostnaderna i både i €uro och i liv i större utsträckning. En sådan minskning uppskattas inte av de som tjänar på kriget.
Förklara gärna för mig varför Ukraina håller tyst om sina förluster och sätt oss "rysstroll" på plats.