Citat:
Men jag har många gånger aktivt valt att studera, följa statistik och oddset talar ju vartefter. Det slutade jag med när jag insåg att odds i många fall saknar betydelse, för oddset är ju statistik på ett sätt, okej vi säger statistik så jag inte får äta uopp det. Hemmalaget Palmerias hade inte förlorat på 23 raka, gjort mål i alla matcher de spelat varpå de mötte ett lag med 9x pengarna. Det blev 0-1 efter 9 minuter och oddset på Palmerias gick från 1.45 till 1.90 trots underläge 0-1. Matchen slutade 0-2 och råkade vara en jag lagt. "Förväntade mål" i slutet utav matchen till Palmerias fördel var 2.95 men det är bara exempel efter exempel på lika infekterade matcher jag råkar få med mig oavsett vad jag gör eller bar mig åt. Vet att det från din sida inte är ett argument men det måste det ju vara. Om jag förlorade på helt sakliga grunder, dvs för att jag bettat som en idiot, då är det kanske något du ska sluta med omgående för uppenbarligen har du noll koll. Men om det hela tiden är pga att deras målvakt blev Neur och fick 11 skott på mål mot sig och inte släppte in ett mål, (jo det är enormt onormalt och tillhör verkligen inte det vanliga på något sätt,) om det är så i system då är det riktigt taskig otur på samma sätt som min extremt goda tur när det gäller att ha klarat undan mig 7 stycken rättegångar på ett eller annat sätt. Vissa har tur respektive otur i sina unika områden och jag har en väldigt extrem typ utav otur och det är bettingen.
Människor, utomstående har haft som uppgift att granska mina 40 senaste lappar och de tog handen för pannan och sa okej vi fattar, say no more. Missade straffar, bortdömda mål och så är på exakt varje sista match och jag lägger aldrig fler än två. Säger inte att jag förlorar på varje slip, det gör jag inte, men på de där jag arbetat mig upp med små insatser för att skapa ett kapital och då lägger en mycket större insats, det är då det oftast gått åt helvete.
Palmerias matchen hade jag lagt bägge lagen gör mål till 1.70.
Det var bara ett utav många exempel jag haft att göra med. Återigen, om mina slips visade sig att fler än en match oavsett antal vad, eller att det gick totalt åt helvete, eller med det ena och det andra, då skulle det varit en grund. Jag har lagt tripplar och fyrlingar en hel del och vunnit men när jag bettar safe är det max en dubbel.
Människor, utomstående har haft som uppgift att granska mina 40 senaste lappar och de tog handen för pannan och sa okej vi fattar, say no more. Missade straffar, bortdömda mål och så är på exakt varje sista match och jag lägger aldrig fler än två. Säger inte att jag förlorar på varje slip, det gör jag inte, men på de där jag arbetat mig upp med små insatser för att skapa ett kapital och då lägger en mycket större insats, det är då det oftast gått åt helvete.
Palmerias matchen hade jag lagt bägge lagen gör mål till 1.70.
Det var bara ett utav många exempel jag haft att göra med. Återigen, om mina slips visade sig att fler än en match oavsett antal vad, eller att det gick totalt åt helvete, eller med det ena och det andra, då skulle det varit en grund. Jag har lagt tripplar och fyrlingar en hel del och vunnit men när jag bettar safe är det max en dubbel.
Förlåt för sent svar. Hur går det för dig?
Hur gammal är du? Jag har resonerat exakt på det där sättet. Det leder bara till destruktivitet. Just målvaktsspel finns ju flera sidor av. Antingen är målvakten bra, motståndarna dåliga eller så är det en sådan dag. Eller/och har oddssättarna bra koll.
---
Jag är själv spelmissbrukare, men räddades från ett liv på gatan av generösa föräldrar. Idag har jag betalat min skuld till dem, åtminstone ekonomiskt. De räddade mitt liv den dagen de tog ett banklån för mig. Det kommer jag aldrig kunna återbetala.
Därför känns det för jävligt att jag faktiskt spelade så sent som idag. Jag var helt spelfri i några år, tack vare Spelpaus och motivationen till att betala tillbaka mina föräldrar. Nu har jag visserligen 0 på sparkontot, men heller inga skulder förutom CSN. Då är det lätt att "bara satsa en hundralapp och se hur det går". Den hundralappen växte snabbt. Minus alltså, inte plus. Det hjälper inte att jag råkat hitta en bra sida som fungerar utan Spelpaus...
Flera års jobb för att undvika spel kan förstöras på sekunder. "Bara lite" fungerar inte. De senaste dagarna har jag spelat bort ett par tusen, men hade jag varit rik hade summorna varit högre än så.
Att glömma min historia har jag kämpat hårt med. Nu är min historia ikapp mig. Det återstår att se om jag lär mig av tidigare misstag och är intelligent/stark nog att bryta mönstret. Jag tror inte det. Fördelen är att pengarna är slut nu, och att jag aldrig någonsin tar ett sms-lån igen. Nackdelen är att jag hittat vägar till spel utanför Spelpaus (som tidigare fungerat för mig). Det är en rak väg nedåt.
Jag är hos psykvården varje vecka på grund av andra intressanta sjukdomar, men spelmissbruk skrattas det bara åt i vården. Häromveckan nämnde jag min oro för nissen jag träffade. Hon skickade mig till ett blodprov. Jag tror säkert att testerna är pålitliga när det kommer till spelande.