2023-08-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngyPowerGirl
TV4 hade Leif GW för att prata om Anders dom i dagens Nyhetsmorgon. Nu tycker jag verkligen synd om hans barn. Vet ej hur gamla dom är men det spelar väl inte någon större roll.
Anders har meddelat TV4 att han eventuellt skall överklaga domen.
Lycka till.

Dömde tjuven Öfvergård som vill överklaga, men hans företrädare, terroristens advokat, vill förmodligen inte.
Citera
2023-08-09, 09:58
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Skaffa dig snarare ett liv eller försök rädda ditt land som snart försvinner, än att applicera rutten amerikansk cancelkultur på en människa du inte känner.

Det är frivilligt att diskutera på FB. Det finns andra trådar att diskutera Sverige, USA, etc. Denna tråden handlar just om Anders Öfvergård. Är du inte intresserad av det så väljer du bara andra trådar själv, och låter oss andra fortsätta diskutera Anders brott och förehavanden här.

Det är helt upp till dig om du vill diskutera honom eller inte. Men förvänta dig inte att detta är en tråd för att enbart okritiskt hylla Anders som en helyllegrabb. Tråden har trots allt fokus på hans brott och problematiska ageranden på ICA och andra relaterade sammanhang som han stjäl saker ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Vad tror ni kan det vara så att han går på benzo?

Jag tror andra droger och sånt är uteslutet jag tänker mer att han får det utskrivet och kanske inte riktigt doserar enligt boken.

Vet av egen erfarenhet att kleptomani är ett vanligt symtom

Hans episod på Robinson kändes med som något som händer när man dricker på nån benzo

Många som spekulerat i om han varit hög på kokain när han snattat, men kan ju även vara en kombination av benzo och andra liknande läkemedelspreparat som gjort att han kunnat hålla nerverna i schack under snattandet.

Kanske också kan vara en möjlig orsak till varför, han enligt vittnesmål i domstolen, var så ovanligt vårdslås och o-obersvant på andra runt omkring honom under själva stöldakten?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Åker man verkligen på advokatkostnader i ett brottsmål. Har man inte från staten betalt en försvarare och rätt till sådan utan kostnad. Frågar sedan Arga Snickaren om stjärnadvokaten Johan Eriksson vill ta jobbet och han accepterar är det väl staten som betalar honom likväl. El har jag fel

Nej, denna kostnaden för sin egen advokat får han stå för själv. Skulle gissa att det dessutom gick på ett klart högre belopp i advokatkostnader än i bötesföreläggande. Minst ca 60-70 papp är min grova gissning.
Citera
2023-08-09, 12:34
Medlem
laughingducks avatar
Tjänar han så dåligt så han måste ”chansa” när han handlar!?
Citera
2023-08-09, 12:44
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det är frivilligt att diskutera på FB. Det finns andra trådar att diskutera Sverige, USA, etc. Denna tråden handlar just om Anders Öfvergård. Är du inte intresserad av det så väljer du bara andra trådar själv, och låter oss andra fortsätta diskutera Anders brott och förehavanden här.

Det är helt upp till dig om du vill diskutera honom eller inte. Men förvänta dig inte att detta är en tråd för att enbart okritiskt hylla Anders som en helyllegrabb. Tråden har trots allt fokus på hans brott och problematiska ageranden på ICA och andra relaterade sammanhang som han stjäl saker ifrån.

Många som spekulerat i om han varit hög på kokain när han snattat, men kan ju även vara en kombination av benzo och andra liknande läkemedelspreparat som gjort att han kunnat hålla nerverna i schack under snattandet.

Kanske också kan vara en möjlig orsak till varför, han enligt vittnesmål i domstolen, var så ovanligt vårdslås och o-obersvant på andra runt omkring honom under själva stöldakten?

Nej, denna kostnaden för sin egen advokat får han stå för själv. Skulle gissa att det dessutom gick på ett klart högre belopp i advokatkostnader än i bötesföreläggande. Minst ca 60-70 papp är min grova gissning.
Nej 20 timmar har han inte lagt ner på detta. Troligen inte ens hälften. Det vet man om man inte är advokat men om du tex hängt i rätt forum på flashback.
Citera
2023-08-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jo men Cheddarjoe tillhör den där Paolo-influerade gruppen som tror att otrevligt och aggressivt beteende är macho alpha male-beteende, riktiga män som gnälliga fjollor inte klarar

Tack Mr Spencer. Det förklarar Cheddarjoes argument. Att beundra Paolo Roberto, Anders Öfvergård, Niklas Wikegård visar vilken manlighet som appellerar till Cheddarjoe.
Citera
2023-08-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Nej 20 timmar har han inte lagt ner på detta. Troligen inte ens hälften. Det vet man om man inte är advokat men om du tex hängt i rätt forum på flashback.

Jag kan tänka mig att han la ner 1,5 förmiddagar på att läsa igenom, skriva egna anteckningar, maila ett par frågor till Anders, mest för syns skull då han omedelbart såg att Anders var körd. Sen restid och tid i domstolen. Känns mer som kring 15 timmar tycker jag
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-08-09 kl. 13:48.
Citera
2023-08-09, 14:16
Medlem
Rättegången är guld att lyssna på. Varje grej som försvaret försöker sig på blir självmål. Tung bevisning, som GW sa i morgonsoffan nyss.

Ingen annan som undrar om han möjligen kan ha haft medbrottslingar genom åren? Om det möjligen finns en köttmaffia där ute på Värmdö? Går så klart bara att spekulera i, men min egen erfarenhet från mina egna snatterier är att man börjar i grupp och går vidare mot att mer och mer agera ensam.
Citera
2023-08-09, 15:27
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jodå, det fick han, han gick in igen och hämtade de tre köttbitarna och betalade för dom, det står i domen - så den sammanlagda summan för köttet blev 40400 kr plus advokatkostnad och en tusing till brottsofferfonden. Jag skulle nog låta frun handla i fortsättningen...

Hehe, okej!
Halv ångest att gluffsa i sig dom - ät med andakt nu älskling!

Så en 30k per köttbit i runda slängar då, ish..
Undrar vad som slunkit igenom ("missas") från tidigare köp, om man skulle kunna dra av den summan retroaktivt från kötthistorian - skulle det ha någon större betydelse eller kan det vara en mästare på självscanningen då han kanske ansett sig, och till en början av personal etc blivit behandlad som "någon kändis", och på så sätt sluppit större kontroller?
Citera
2023-08-09, 16:21
Avslutad
Lyssnade på rättegången. Hade varit lite bättre om han godkänt strafföreläggande och gått vidare i livet. Helt obegripligt hur bara sitter och
Ljuger. Att vara god för 45msek och sno kött är helt obegripligt. Sjuk i huvudet är förnamnet.
Senast redigerad av Assault12 2023-08-09 kl. 16:49.
Citera
2023-08-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Lyssnade på rättegången. Hade varit lite bättre om han godkänt strafföreläggande och gått vidare i livet. Helt obegripligt hur bara sitter och
Ljuger. Att vara god för 45msek och sno kött är helt obegripligt. Sjuk i huvudet är förnamnet.

Har han 45 000 000?
Citera
2023-08-09, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
Har han 45 000 000?

Ja
Citera
2023-08-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja

Jösses, ändå stjäl han från butiker som om han vore en fattiglapp. För miss var det inte, det var stöld från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in