2023-08-09, 01:42
Medlem
Vad tror ni kan det vara så att han går på benzo?

Jag tror andra droger och sånt är uteslutet jag tänker mer att han får det utskrivet och kanske inte riktigt doserar enligt boken.

Vet av egen erfarenhet att kleptomani är ett vanligt symtom

Hans episod på Robinson kändes med som något som händer när man dricker på nån benzo
Citera
2023-08-09, 02:31
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Glömde den lilla biten hehe..

Ja dyrt kött och så fick han inte ens smaka det.. Svenskt rekord?
Jodå, det fick han, han gick in igen och hämtade de tre köttbitarna och betalade för dom, det står i domen - så den sammanlagda summan för köttet blev 40400 kr plus advokatkostnad och en tusing till brottsofferfonden. Jag skulle nog låta frun handla i fortsättningen...
Citera
2023-08-09, 04:29
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jodå, det fick han, han gick in igen och hämtade de tre köttbitarna och betalade för dom, det står i domen - så den sammanlagda summan för köttet blev 40400 kr plus advokatkostnad och en tusing till brottsofferfonden. Jag skulle nog låta frun handla i fortsättningen...

Åker man verkligen på advokatkostnader i ett brottsmål. Har man inte från staten betalt en försvarare och rätt till sådan utan kostnad. Frågar sedan Arga Snickaren om stjärnadvokaten Johan Eriksson vill ta jobbet och han accepterar är det väl staten som betalar honom likväl. El har jag fel
Citera
2023-08-09, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Åker man verkligen på advokatkostnader i ett brottsmål. Har man inte från staten betalt en försvarare och rätt till sådan utan kostnad. Frågar sedan Arga Snickaren om stjärnadvokaten Johan Eriksson vill ta jobbet och han accepterar är det väl staten som betalar honom likväl. El har jag fel

Inte över en viss inkomst.
Citera
2023-08-09, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Vad tror ni kan det vara så att han går på benzo?

Jag tror andra droger och sånt är uteslutet jag tänker mer att han får det utskrivet och kanske inte riktigt doserar enligt boken.

Vet av egen erfarenhet att kleptomani är ett vanligt symtom

Hans episod på Robinson kändes med som något som händer när man dricker på nån benzo

Borde dock inte polis märkt om han var påverkad?
Citera
2023-08-09, 07:21
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Borde dock inte polis märkt om han var påverkad?

Vilken polis? Den lokala hottentott-polisen med spjut och pilbåge? Tror inte de dök upp över huvud taget för lite fyrhjulingskörande.
Citera
2023-08-09, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det märks att du är ett religiöst fan av Anders, och skulle försvara honom i döden även om han visade sig vara en pedofil. Din lojalitet till din stora idol är beundransvärd, men domstolen delar inte din analys i det du säger här i tråden att Anders är oskyldig.

Skaffa dig snarare ett liv eller försök rädda ditt land som snart försvinner, än att applicera rutten amerikansk cancelkultur på en människa du inte känner.
Citera
2023-08-09, 07:59
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Staten betalar inte ens en brännvinsadvokat för ”snatterimål”. Hur skulle det se ut med en skattkista som dräneras av alla araber och noggers som kommer hit för gratis pengar.
Citera
2023-08-09, 08:05
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Han kommer överklaga!
Han kan omöjligt gå med på domen, då erkänner han indirekt sin gärning
Det kan han göra såklart men inte fan får man prövningstillstånd för ringa stöld. Kan ha fel där men det är inte praxis. Vore fan orimligt om domen är välskriven.
Citera
2023-08-09, 09:21
Medlem
TV4 hade Leif GW för att prata om Anders dom i dagens Nyhetsmorgon. Nu tycker jag verkligen synd om hans barn. Vet ej hur gamla dom är men det spelar väl inte någon större roll.
Anders har meddelat TV4 att han eventuellt skall överklaga domen.
Lycka till.
Citera
2023-08-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Enligt FUP heter butikschefen Jack Plüss?

Det var Jack Plüss med all säkerhet.

Hela ICA Maxi Värmdö är dock hjältar i detta drama.
Citera
2023-08-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngyPowerGirl
TV4 hade Leif GW för att prata om Anders dom i dagens Nyhetsmorgon. Nu tycker jag verkligen synd om hans barn. Vet ej hur gamla dom är men det spelar väl inte någon större roll.
Anders har meddelat TV4 att han eventuellt skall överklaga domen.
Lycka till.

https://www.tv4.se/artikel/72H2OIdTEHFgUltN685oJj/gw-om-domen-mot-anders-oefvergard-korrekt-skulle-inte-oeverklaga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in