2023-08-09, 15:14
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Antonio gör 35 mål i ligan, Maguire går från kylskåp till Puyol 2.0, Moyes visar sig vara bästa tränaren i ligan osv.
Helt ärligt tror jag att Maguire kan göra bättre ifrån sig i West Ham. Vilket i och för sig kanske inte är så svårt, men gjorde det ju bra i Leicester.
Citera
2023-08-09, 15:23
Medlem
MosesMetares avatar
Första omgången i ligacupen spelades igår. Några lite överraskande resultat trots allt, även om det är svårt att veta hur mycket kraft lagen lägger.
Crewe Alexandra (L2) slog ut Sunderland (CH), Doncaster Rovers (L2) slog ut Hull City (CH), Salford City (L2) slog ut Preston North End (CH) och Gillingham (L2) slog ut Southampton (CH). De tre förstnämnda gjorde det dessutom på bortaplan. Crewe och Salford behövde dock straffar.
Citera
2023-08-09, 15:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Helt ärligt tror jag att Maguire kan göra bättre ifrån sig i West Ham. Vilket i och för sig kanske inte är så svårt, men gjorde det ju bra i Leicester.

Tror också Maguire blir bra för West Ham om det går igenom. Han blir väldigt utsatt i Man United pga hur laget spelar, men i ett lag med mer defensivt tänk så kommer han passa in bättre. Hans bra sidor kommer synas mer och svagheterna inte lika exponerade. Men framför allt så kommer han bort från Old Trafford och statusen som 'kylskåpet som alltid bjuder på ett mål', och istället blir han en marquee-signing för West Ham och fansen kommer stå bakom honom.
Citera
2023-08-09, 15:42
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Första omgången i ligacupen spelades igår. Några lite överraskande resultat trots allt, även om det är svårt att veta hur mycket kraft lagen lägger.
Crewe Alexandra (L2) slog ut Sunderland (CH), Doncaster Rovers (L2) slog ut Hull City (CH), Salford City (L2) slog ut Preston North End (CH) och Gillingham (L2) slog ut Southampton (CH). De tre förstnämnda gjorde det dessutom på bortaplan. Crewe och Salford behövde dock straffar.

Har alltid haft ett gott öga till Crewe Alexandra eftersom jag tycker det är ett vackert namn på ett fotbollslag.
Citera
2023-08-09, 15:52
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Har alltid haft ett gott öga till Crewe Alexandra eftersom jag tycker det är ett vackert namn på ett fotbollslag.

Det är verkligen ett udda namn. De flesta lag brukar ju heta något med Town, City, Rovers el.dyl.
Men det har funnits några fler ligalag med lite mer udda namn förutom Crewe. Vi har ju fortfarande Preston North End och Accrington Stanley t.ex.
Från förr kan också nämnas Northwich Victoria, Stalybridge Celtic, Kidderminster Harriers, Gainsborough Trinity och Middlesbrough Ironopolis (ingen koppling till nuvarande Middlesbrough)
Citera
2023-08-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
23/24 känns hett! Hur många poäng krävs för att vinna ligan?

Fundera på frågan och lämna ditt tips senast fre 11/8 20.59.59

Bonusfråga: Hur många poäng tar ditt lag? (Oavsett division)

Tävlande

Skarparattarn
Vinnaren 87
Tottenham tar 75

Free12
Vinnaren 88
West Ham 58

JazzinForBlueJean
Vinnaren 88
WBA 80

Alex P. Keaton
Du får gärna återkomma med dina siffror

Drickback
Vinnaren 91
Liverpool 78

jontepsg
Vinnaren 90
Arsenal 84

HycklarSverige
Vinnaren 89
Arsenal 89

Rouen
Vinnare 88
Manchester United 82

MrBubs
Vinnaren 84
Newcastle 84
———————

För att hetta upp tävlingen får vinnaren bestämma hur många dagar (0-7) Drickback har skrivförbud fr.o.m dagen efter serien slutar. Hamnar flera på samma poäng kommer bonusfrågan avgöra (komma närmast, ännu lika avgör lotten)

Ursäkta att du kommer få läsa detta editerade inlägg några gånger till innan deadline.
Vinnaren 90
Tottenham 72
Citera
2023-08-09, 16:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Tror också Maguire blir bra för West Ham om det går igenom. Han blir väldigt utsatt i Man United pga hur laget spelar, men i ett lag med mer defensivt tänk så kommer han passa in bättre. Hans bra sidor kommer synas mer och svagheterna inte lika exponerade. Men framför allt så kommer han bort från Old Trafford och statusen som 'kylskåpet som alltid bjuder på ett mål', och istället blir han en marquee-signing för West Ham och fansen kommer stå bakom honom.
Mitt scenario. West Ham gör en medioker säsong. Moyes får ej förlängt. West Ham och nya ansvarigs vill ha in en flashigare tränare för att lira bättre boll. Därför man plockar in Alvarez som ersättare för Rice/Istället för McT.

Genast blir Maguire överflödig med sitt träiga mittbacksspel och West Ham står där med en dyr mittback som inte passar in och ej blir av med. Lite som Uniteds dilemma nu då.

Men så pratar vi om klubben som lagt ned 300 m pund på anfallare under Gold/Sullivan eran majoriteten floppat. Vlasic och Scamacca totalt 70 m pund bara senaste exemplen.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12384441/amp/Gianluca-Scamacca-just-latest-failed-forward-West-Ham-300m-spent-52-players-David-Sullivan-David-Gol d-took-2010-20-goalscorers-didnt-net-all.html

Får nästan Chelseas anfallsvärvningar se bra ut. Oerhört dåligt styrd klubb. Men det kan å andra sidan sägas om de flesta Premier League lagen.
Citera
2023-08-09, 16:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Känns som om du trollar, men om inte behövs en motivering för att ta det på allvar. De har ju trots allt tappat världsspelaren Rice.
Nej, jag trollar absolut inte. Men jag tror faktiskt att West Ham kan bli säsongens överraskning, att de kan hamna allt från 4-6 plats, trots att de har tappat Declan Rice till oss.
Citat:
Antonio gör 35 mål i ligan, Maguire går från kylskåp till Puyol 2.0, Moyes visar sig vara bästa tränaren i ligan osv.
Klar för en visit på sjukhuset?
Citera
2023-08-09, 16:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vinnaren 90
Tottenham 72
Tror du, allvarligt talat, att Tottenham plockar 72p denna säsong? Seriöst?
Citera
2023-08-09, 16:34
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, jag trollar absolut inte. Men jag tror faktiskt att West Ham kan bli säsongens överraskning, att de kan hamna allt från 4-6 plats, trots att de har tappat Declan Rice till oss.

Klar för en visit på sjukhuset?

Det var du som tippade West Ham top4 inte jag. Ironi är ett begrepp som herrn inte är bekant med antar jag?

Tror det är större chanser att Arsenal åker ur PL nästa säsong än att West Ham slutar top4 - dvs inte speciellt troligt alls.
Citera
2023-08-09, 16:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det var du som tippade West Ham top4 inte jag. Ironi är ett begrepp som herrn inte är bekant med antar jag?

Tror det är större chanser att Arsenal åker ur PL nästa säsong än att West Ham slutar top4 - dvs inte speciellt troligt alls.
När ska jag ha tippat West Ham som topp 4 lag? Vad jag skrev, var att jag tror West Ham kan bli säsongens skräll, och att de kanske t.o.m kan inblanda sig i topp 4 striden.
Citera
2023-08-09, 16:41
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror du, allvarligt talat, att Tottenham plockar 72p denna säsong? Seriöst?
En sak ska du ha klart för dig! Du ger tusan i att kommentera folks tips på ett negativt sätt, här försöker vi anordna något trevligt och som vi kan se efter säsong hur bra/sopiga vi var på att tippa och det är inget nöje du ska förstöra med tarvligt inlägg.

Se till och leta fram det du har lovat istället för att citera med dumheter..

Du som är sååå trevlig och ödmjuk ska väl inte hålla på med dagisfasoner? Skärpning!!

Nä jag ska inte citera dig men trampar du på andra tår blir det så. Du behöver inte bemöda med att svara utan ändra bara ditt sätt att citera så är jag nöjd så. Hela em har haft trevliga och intressanta inlägg låt det vara så.

Var med och bidra med ditt mästertips istället och visa oss andra hur en mästare tippar 👍🏻
Du har ju chansen att slippa se mina inlägg upp till 7 dagar om du vinner
Senast redigerad av Drickback 2023-08-09 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in