2023-05-31, 13:39
Medlem
roleones avatar
Skriv inte saker online som du inte kan stå för helt enkelt så spelar det ingen större roll om din identitet skulle råka läcka.
Citera
2023-05-31, 14:12
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Skriv inte saker online som du inte kan stå för helt enkelt så spelar det ingen större roll om din identitet skulle råka läcka.
För exemplevis visselblåsare kan avslöjandet av ens identitet spela stor roll, kan få icke önskvärda konsekvenser.
Citera
2023-05-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Alltså så länge du inte har skrivit att du vill våldta barn så tror jag du kan va lugn, dom flesta människor som hänger på anonyma forum har sagt hemska saker med några öl innanför västen.

Tror dom flesta människor är tillräckligt smarta för att kunna se igenom fingrarna lite, mitt förra FB konto vart outat för övrigt, hade en polare som satt här och snokade och lyckades klura ut att det var jag, jag skämdes först men nu bryr jag mig helt enkelt inte, hade inte skrivit för mycket sjuka saker förutom att jag va rätt så självmordsbenägen och att man gjort lite sjuka saker sexuellt när man var yngre, som sagt så är inte jag den personen idag och vill han och dom han berättat för tro det så får dom göra det.

Det stör mig inte så mycket, min skam i kroppen försvann för väldigt många år sedan.

Nja, är väl inte olagligt att skriva man vill våldta barn.
Finns många som skriver skit här, erkänner mord och sånt, och ingen bryr sig om dom.

Men om någon skulle bli kidnappad och så lägger man upp bild på personen och säger man har denne fången, då är det nåt helt annat.
Citera
2023-05-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deusx.machina
Ni hänger upp er på VPN och ip.

Som någon skrev tidigare. Text analys kan göras för att finna ut vem som står bakom olika konton baserat på statistisk analys och AI analys.
Har man då skrivit något på någon av de kontona kan det användas för att ringa in en, ev med hjälp av OSINT.
"Text analys" som du så vackert särskriver förstörs ju om du skriver annorlunda. Det är bara att välja 2-3 ord du ska aktivt felstava som du annars stavar rätt på samt skriva annan ordföljd ibland så är det kört.
Citera
2023-05-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Jag skulle gärna ha en "radera" allt jag skrev knapp. Men det finns ju problem med det, Blir ju inte snyggt alls i trådarna om saker som folk sagt bara är borta. Det lär göra kaos.

Eller om man bara kunde radera ens konto. där allt man skrev kan stå kvar men på namnet står det avslutat konto. (Om det skulle hjälpa)

Eg hade jag velat göra det, har en del sjuka inlägg från förr på fyllan där man mer jävlats med folk och skrivit som om man är elakare än vad man faktiskt är. Sånt man säger som man aldrig skulle ens tycka om andra. Det är bara fyllegrejer. Jag håller inte ens på att dricka så mycket i dag.
Så är det ju, man tar ju i från tårna för att trigga de med annan åsikt eller för att provocera fram en reaktion och många fattar ju det men skulle man bli t ex politiker och tidningen får reda på ens nick så spelar de ju såklart oförstående och menar att man tycker exakt allt man någonsin skrivit även om de fattar att man tagit i extra. Sedan ändrar ju folk åsikter osv över tid beroende på att samhället ändras, man får andra erfarenheter osv osv så det är eg fördjävligt att allt man skriver lagras gud vet var...

Men jag har inga planer på att bli känd eller ta jobb i offentlig sektor så för mig är det nog skit samma
Citera
2023-06-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Så är det ju, man tar ju i från tårna för att trigga de med annan åsikt eller för att provocera fram en reaktion och många fattar ju det men skulle man bli t ex politiker och tidningen får reda på ens nick så spelar de ju såklart oförstående och menar att man tycker exakt allt man någonsin skrivit även om de fattar att man tagit i extra. Sedan ändrar ju folk åsikter osv över tid beroende på att samhället ändras, man får andra erfarenheter osv osv så det är eg fördjävligt att allt man skriver lagras gud vet var...

Men jag har inga planer på att bli känd eller ta jobb i offentlig sektor så för mig är det nog skit samma

Finns även jobb där man säkerhetsklassas. Inom mer områden är du tror där säkerhetsklass tre innebär att inte ens någon i din familj för göra något som inte anses vara bra.
Citera
2023-06-01, 07:30
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
ja, och då kan man säga åt ChatGPT att skriva inlägg på liknande sätt och störa den analysen genom att manipulera det statistiska underlaget dvs spamma sönder den.

Det finns många sätt att visa att vi är smartare än maskinerna.

Men det finns också människor som vill använda maskinerna i totalitära syften och de är köttdockor, jag kallar dem för det redan nu, the meat puppets, dvs maskinernas husnegrer.

För det kommer finnas människor som inte har problem med att bli styrda av maskiner då de får makt över andra i utbyte.

Men har man den typen av problem, dölj det misshagliga i spam.

edit: studera operation Mincemeat, du lurar AI på samma sätt. Stör normalfördelningskurvan och mönsterigenkänningen.

Tror du att ChatGpt inte sparar loggar?
Citera
2023-06-01, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tror du att ChatGpt inte sparar loggar?

Den sparar nog rubbet.

Precis som bortmodererade inlägg här är för värdefulla för att raderas.

Problemet är att jag vet att ni vet att jag vet att ni vet.

Vems är initiativet?

"Shall we play a game?" Edit: missquoted Saw när det skulle vara wargames, my bad.

Edit edit: AI korrigerar inte när den deriverar från verkligheten efter som den inte förstår verkligheten. Får man den att spåra brukar felet öka ju mer input och förändra mönstret.

Skala upp modellen och stör underlaget. Den letar alltid efter outliers och försöker få de punkterna att passa ett mönster.
Senast redigerad av NewRomancers 2023-06-01 kl. 08:11.
Citera
2023-06-01, 11:19
Medlem
Man behöver inte klicka på nån länk i PM.

Jag kan sätta upp en nyhetssida som heter typ 123news.se och länka till nån nyhet om ett mord där.
När du då svarar i flashbacktråden och skriver " det står ju inte vem det är som är skjuten", så vet jag att du har varit inne på min sida.

Då kan jag gå igenom alla ip.
Man kan strama åt det lite bättre genom att kolla när du svarade i tråden.
Om du svarade kl 10.30, och jag har haft 300 besökare fram till kl 14, då vet jag att ditt ip finns bland de 30 som besökt sidan före kl 10.30.
Sen söker jag igenom massa olika databaser med läckta IP-nummer och du kanske finns med där.

Om jag vet ungefär vilket län eller stad du finns i, så kan jag skapa fejlprofil på facebook och få alla mina vänners ip därifrån.
Tex om du skriver att du studerar i linköping, då lägger jag till massa folk från linköping, helst från universitet och skolor.
Drar ner alla deras IP och ser om något matchar med ditt på flashback.
Tar ju lite tid, men det går absolut att göra.

Använder du VPN blir det dock jävligt svårt för mig som lekman att göra nåt.
Citera
2023-08-08, 20:22
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Man behöver inte klicka på nån länk i PM.

Jag kan sätta upp en nyhetssida som heter typ 123news.se och länka till nån nyhet om ett mord där.
När du då svarar i flashbacktråden och skriver " det står ju inte vem det är som är skjuten", så vet jag att du har varit inne på min sida.

Då kan jag gå igenom alla ip.
Man kan strama åt det lite bättre genom att kolla när du svarade i tråden.
Om du svarade kl 10.30, och jag har haft 300 besökare fram till kl 14, då vet jag att ditt ip finns bland de 30 som besökt sidan före kl 10.30.
Sen söker jag igenom massa olika databaser med läckta IP-nummer och du kanske finns med där.

Om jag vet ungefär vilket län eller stad du finns i, så kan jag skapa fejlprofil på facebook och få alla mina vänners ip därifrån.
Tex om du skriver att du studerar i linköping, då lägger jag till massa folk från linköping, helst från universitet och skolor.

Använder du VPN blir det dock jävligt svårt för mig som lekman att göra nåt.

Det du beskriver är å andra sidan inte genomförbart, i och med att du inte kan "få ip-nummer" från Facebook.
Citera
2023-08-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Det du beskriver är å andra sidan inte genomförbart, i och med att du inte kan "få ip-nummer" från Facebook.

Fast vänta nu, läste du hans inlägg?
Var står det facebook i hans inlägg eller är tog du en referens från något annat?

Han skrev att han lägger upp sin egen sajt.
Citera
2023-08-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Fast vänta nu, läste du hans inlägg?
Var står det facebook i hans inlägg eller är tog du en referens från något annat?

Han skrev att han lägger upp sin egen sajt.
Här skrev han det:

Citat:
Jag antar att han menar att han ska lura varje person individuellt för att få fram deras IP, typ få dem att klicka på en länk eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in