2023-08-08, 20:24
Medlem
Han har ju tydligen uppträtt aggressivt vid konfrontationer tidigare. Man kan ha varit rädd för att om man annullerar hans sjävscanningavtal så kommer han komma dundrande in på kontoret och gapa om att de är dumma i huvudet, vet de inte vem han är? Och den scenen har man kanske helst velat slippa. Hade de nämnt nåt om att han misstänks för snatteri så hade han ju exploderat. Jag kan tänka mig att det varit relativt knepigt att lösa detta med en förövare som är både konfrontationell och kapitalstark utan att råka ut för möjliga hot om stämningar eller annat jobbigt tjafs och bestämt att enda sättet att lösa det snyggt och ordentligt är att vänta tills den dagen både Anders och en civilklädd vakt befinner sig i affären samtidigt
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-08-08 kl. 20:47.
Citera
2023-08-08, 20:50
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Man får porta någon från butik om den är hotfull eller trakasserar. Handlaren har ju beskrivit Öfvergård som ett arbetsmiljöproblem. Möjligt att han tidigare kunnat porta Öfvergård om han begärt det.

Underligt agerat av handlaren, nja, han har väntat på att ha tillräckligt på fötterna att sätta dit honom. Kyligt och skickligt jobbat skulle jag säga.

Jag menade inte att handlaren skulle portat Öfvergård från butiken. Utan bara dragit in hans möjlighet att självskanna så han tvingats betala i de bemannade kassorna.

Lite oklart om det framkommit att Öfvergård tidigare "glömt" betala för självskannade varor vid avstämning. Men om så är fallet så vore det naturliga att han fråntagits möjligheten att självskanna.
Citera
2023-08-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nej han behöver inte stjäla för han har tillräcklig inkomst. Däremot gör han det ÄNDÅ vilket du inte förstod. Narcissister gör bla så för dom tycker dom står över lagen.
Har han så mycket pengar nu?
Han har väl inga programledarjobb efter hans bannlysningen pga våldet och sextrakasseriet på Expeditions Robinsons releasefesten.
Citera
2023-08-08, 21:17
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Han har ju tydligen uppträtt aggressivt vid konfrontationer tidigare. Man kan ha varit rädd för att om man annullerar hans sjävscanningavtal så kommer han komma dundrande in på kontoret och gapa om att de är dumma i huvudet, vet de inte vem han är? Och den scenen har man kanske helst velat slippa. Hade de nämnt nåt om att han misstänks för snatteri så hade han ju exploderat. Jag kan tänka mig att det varit relativt knepigt att lösa detta med en förövare som är både konfrontationell och kapitalstark utan att råka ut för möjliga hot om stämningar eller annat jobbigt tjafs och bestämt att enda sättet att lösa det snyggt och ordentligt är att vänta tills den dagen både Anders och en civilklädd vakt befinner sig i affären samtidigt

Jo det kan säkert vara den typen av överväganden som låg bakom. Vid indragen självskanningsmöjlighet kunde ju ”folkkära” Öfvergård dragit på sig offerkoftan och snyfta ut i media/sociala medier hur han blev behandlad som en simpel tjuv, utan några som helst konkreta bevis, av en bitter handlare som ogillade honom.

Dock intressant att veta om en handlare har rätt att neka en kund möjligheten att självskanna?
Citera
2023-08-08, 21:30
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Har inte följt tråden i detalj men idag när jag ofrivilligt sneglade ner på förstasidan på en kvällstidning så såg jag Anders arga ansikte på en sidorubrik och en text typ "dömd för snatteri".

Så nu är det alltså färdigt och fastslaget i domstol att Anders Öfvergård är en arg snattare?

Det är så att säga "officiellt" nu?
Citera
2023-08-08, 21:44
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Skvaller på hög nivå, jag har en släkting (systers dotter) som jobbade med Anders på Robinson.
Han betedde sig som en luffare och en skit och fick sparken. Det är fakta. Han har säkert någon diagnos?

Har får starta nån podd nu med Alexander Bard eller kanske Bröderna Timell om hur det är att vara missförstådd medelålders man.
Citera
2023-08-08, 21:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Har han så mycket pengar nu?
Han har väl inga programledarjobb efter hans bannlysningen pga våldet och sextrakasseriet på Expeditions Robinsons releasefesten.
Han är ju god för 45 millar.
Citera
2023-08-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad bra att Anders tjänar pengar. För då har han råd att göra rätt för sig som andra förvärvsarbetande. Det är ju lite svårt att läxa upp andra med trovärdighet i längden när han själv slänger brudar i backen på fyllen, svartbygger och stjäl köttbitar med uppsåt. Tydligen har han betett sig vidrigt mot personalen i ICA-butiken där han stal. Så illa att personalen inte vill ha att göra med honom. Att ICA-handlare är giriga som du gör ett nummer av i andra inlägg är visserligen riktigt men det ställer inte Anders i bättre dager.

Förstår bara inte varför Anders uppfattas som otrevlig av personalen där? Han är ju känd han vet att han inte kan bete sig som ett arsle när han handlar mat, det luktar så mkt överdrifter och mytensägner om det här så jag vet inte vad. Att han är full och säger saker som vanliga människor gör, köper jag. Men på ICA är han knappast full?
Citera
2023-08-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Skvaller på hög nivå, jag har en släkting (systers dotter) som jobbade med Anders på Robinson.
Han betedde sig som en luffare och en skit och fick sparken. Det är fakta. Han har säkert någon diagnos?
Ja han fick sparken för att han betedde sig mot en kvinnlig medarbetare när hon ville stoppa honom från att köra en golfbil full när dom hade ’avslutningsfest’ av Robinson. Det var ju ganska omskrivet i pressen när det hände.
Citera
2023-08-08, 22:31
Avslutad
Öppet mål?
Arga Snattaren, Fylle Robinson eller Anders 40 dagsböter á 1 000 kronor, alltså totalt 40 000 kronor.
Tycker nästan synd om killen
Citera
2023-08-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Förstår bara inte varför Anders uppfattas som otrevlig av personalen där? Han är ju känd han vet att han inte kan bete sig som ett arsle när han handlar mat, det luktar så mkt överdrifter och mytensägner om det här så jag vet inte vad. Att han är full och säger saker som vanliga människor gör, köper jag. Men på ICA är han knappast full?

Vet Anders verkligen om att han inte kan bete sig som ett arsle där han handlar mat? Allt som framkommit motsäger ju det. Om Anders handlade som den förmögne man han är skulle han säkert vara eftertraktad av den lokale handlaren. Kanske få storköpsrabatter, en personal shopper eller varför inte fri hemkörning av varor? Istället är Anders sedd som en paria som gjort sig omöjlig med personalen och butikschefen under ett decennium. Det enda som skulle motsäga det är om han lättare ådragit sig missaktning för att han varit dryg och är känd vilket är nog illa. Räcker det inte för dig att han stulit köttet så iakttag beteenden från denne man i sina program för TV, de bär syn för sägen.
Citera
2023-08-08, 22:35
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Förstår bara inte varför Anders uppfattas som otrevlig av personalen där?

Enligt polisens FUP så har han tydligen hotat och trakasserat personalen i butiken. Tydligen har det inte varit uppskattat av den senare gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in