2023-08-08, 14:25
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskBrand
Priserna har ju gått upp överallt. Men blir ändå stött över att lidl dragit till och höjt allt 10-20 spänn over the board. Känns som att lidl var lite av den sista bastionen, men det är uppenbart att den fallit nu också. Tråkigt.

Förr kunde mn känna att det blev en reell skillnad när man åkte till lidl och handlade i stället för coop. Men nu får man prisjaga på lidl på samma sätt som i alla andra affärer.
Jag handlar inte lika mycket på Lidl längre nu när priserna har gått upp och det blir oftare på Willys eftersom det är ungefär samma priser och bättre utbud. Det som räddar Lidl är det bra annorlunda sortimentet.
Citera
2023-08-08, 16:56
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag handlar inte lika mycket på Lidl längre nu när priserna har gått upp och det blir oftare på Willys eftersom det är ungefär samma priser och bättre utbud. Det som räddar Lidl är det bra annorlunda sortimentet.

Jag har gjort tvärtom, har bytt bort Willys och handlar 90% på Lidl. Willys är skit idag, knappt något vettigt erbjudande i veckobladen.
Citera
2023-08-08, 17:20
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, bästa fryspuckarna (med undantag för Lidls svarta boxar med 100% nötkött som bara finns vid speciella tillfällen och dessutom blivit hutlöst dyra).

Bra kanske om man tål vetemjöl. Rena turen att jag kollade innan jag tog en förpackning, har aldrig stött på en burgare med vetemjöl tidigare.
Citera
2023-08-08, 17:33
Bannlyst
Är Lidl Plus nåt att ha? Vill nån berätta lite om fördelarna?
Citera
2023-08-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Man får ta del av specialerbjudanden och får bonuspoäng på köp, precis som alla andra kundklubbar..
Citera
2023-08-08, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Man får ta del av specialerbjudanden och får bonuspoäng på köp, precis som alla andra kundklubbar..
Tack. Får testa och se om det år nåt som lockar.
Citera
2023-08-08, 19:11
Medlem
Brukar köpa deras EKO tvättmedel för vita kläder Ultra-Clean, funkar jävligt bra.
Citera
2023-08-08, 19:17
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW

Appen är lite jobbig att använda, men annars brukar de ha bra erbjudanden till o från. Senare den här veckan kommer de ha Arvid Nordquist kaffe 2 paket för 79 kronor.
Citera
2023-08-08, 19:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag har gjort tvärtom, har bytt bort Willys och handlar 90% på Lidl. Willys är skit idag, knappt något vettigt erbjudande i veckobladen.

Willy's har nåt erbjudande nån gång ibland, tex på fläskfilé som är av intresse.
Jag köper räkchips, rispapper och snabbnudlar på Willys då dom har bäst pris på dom (och är dom enda i stan som har Demae Ramen Biff, dessutom enda stället jag hittar som tar under 10kr för dom).
Citera
2023-08-08, 19:22
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Appen är lite jobbig att använda, men annars brukar de ha bra erbjudanden till o från. Senare den här veckan kommer de ha Arvid Nordquist kaffe 2 paket för 79 kronor.

Mitt enda klagomål med appen är att mottagningen är urusel i min butik så det kan vara bökigt att få appen att starta som den ska.
Citera
2023-08-09, 22:40
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Tänkte på bonusen i appen, det går inte att sammankoppla appen med tjejens app? Så alla köp och bonus hamnar på samma ”konto”?

Då vi oftast inte handlar tillsammans skulle det vara schysst.
Citera
2023-08-09, 22:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Tänkte på bonusen i appen, det går inte att sammankoppla appen med tjejens app? Så alla köp och bonus hamnar på samma ”konto”?

Då vi oftast inte handlar tillsammans skulle det vara schysst.

Enl hemsidan så kan ni logga in på samma konto med flera enheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in