2023-08-08, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Lycka till att få en skuldsanering beviljad.

Dessutom - leva på existensminimum i 5 år i och med detta. Då blir det inte mycket Monaco, Balenciaga och fett leverne.

Hahahaha! Din pojkvän är en bluff som nu är synad.

Han kommer inte få skuldsanering så klart. Det är svårt och kräver att man gjort allt!
Citera
2023-08-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Snyggt försök att rädda ditt trollskinn när skiten kom rakt emot ansiktet.

Försöker ingenting, jag erkänner jag hade totalt fel och gjorde bort mig… Vad vill du jag ska säga?

”Buuuhuuu killen jag pratade med på KF lurade mig det är 100% inte mitt fel”

Jag hade fel, så enkelt är det. Ok?
Citera
2023-08-08, 17:01
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Försöker ingenting, jag erkänner jag hade totalt fel och gjorde bort mig… Vad vill du jag ska säga?

Okej, bra! Vi går vidare ”fröken” Cykelhjelm.

När tror ni Chrippa uttalar sig om detta på YT? Eller kommer han låtsas som att det regnar så länge det bara går? Ska bli spännande att följa kommande dagar hur hans psykiska mående framstår i videos.
Citera
2023-08-08, 17:04
Bannlyst
Vet inte hur det fungerar med skuldsanering.
Men det lär inte spela roll då han flyttar utomlands och byter medborgarskap.
Kör på där sen. Kommer inte gå nöd på Chrippa. Han kommer leva skönt liv i solen.

Dom det är synd om är alla som blir kvar i Sverige. Specielt om 5år blir det riktig kaos här.
Är ju redan Pang Pang dagligen. Par månader och frostnätterna kommer. Skitväder även somrarna
som ändå är kort. Vem orkar bo här fan.
Citera
2023-08-08, 17:05
Medlem
Någon som har lust att ringa skatteverket och tipsa om denna brottsling?
Citera
2023-08-08, 17:05
Medlem
Citat:

Stort att erkänna när man har fel. Kudos till dig 👍
Citera
2023-08-08, 17:16
Medlem
Kollade nyss kommentarerna på hans senaste video, inte någon har tagit upp bluffmakaren.

Inga pengar, inget jobb, ingen utbildning, snart inget boende, orosanmälningar, familjen splittrad, då räknar jag in bröderna, mamma osv , inget körkort, fan det går bra nu för egoisten
Citera
2023-08-08, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Kollade nyss kommentarerna på hans senaste video, inte någon har tagit upp bluffmakaren.

Inga pengar, inget jobb, ingen utbildning, snart inget boende, orosanmälningar, familjen splittrad, då räknar jag in bröderna, mamma osv , inget körkort, fan det går bra nu för egoisten
Nån på tuben måste väl ta upp de här? Kommer ju ge massor med visningar.
Citera
2023-08-08, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Vet inte hur det fungerar med skuldsanering.
Men det lär inte spela roll då han flyttar utomlands och byter medborgarskap.
Kör på där sen. Kommer inte gå nöd på Chrippa. Han kommer leva skönt liv i solen.

Dom det är synd om är alla som blir kvar i Sverige. Specielt om 5år blir det riktig kaos här.
Är ju redan Pang Pang dagligen. Par månader och frostnätterna kommer. Skitväder även somrarna
som ändå är kort. Vem orkar bo här fan.

Det du missar är att hela hans trovärdighet spricker. Sedan missar du att han inte är mer än svensk medborgare just nu och måste komma hem. Kul när polisen står vid passkontrollen. Det bästa han kan göra är att dra in mkt pengar, betala in skulderna, be om uppskov och leva rätt fattigt.

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Någon som har lust att ringa skatteverket och tipsa om denna brottsling?

Det lär nog ske. Mkt anmälningar till Soc också.

Citat:
Ursprungligen postat av rand0mdud3
Stort att erkänna när man har fel. Kudos till dig 👍

Håller med. Finns inget värre folk som glömmer sig efteråt när de haft fel eller vägrar ge sig.

Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Chrippa är ingen brottsling. Däremot är Emelie Bumbi det. Hon härjar fritt och lurar folk på pengar.
Hon får även bidrag ni svenska skattebetalare står för.
Folk har ringt skatteverket tusen gånger. Inget händer.

Sverige står med byxorna nere. Ingen vill ens ta i svenska kronan.

Det här landet är i deep shit utav fan.
Och det är inte Chrippas fel ska jag tala om.

Han är en skattesmittare.
Citera
2023-08-08, 17:22
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Helt sjukt… Ni hade rätt, de läste ihop allting denna gång. Ber om ursäkt, men jag kan svära på att kl 8 när jag ringde sa killen ”Nej ingen träff förutom en avikelse på sen betalning”. Dubbelkollade att det var rätt personnummer också.

Nu pratade jag med en tjej som pratade dålig engelska, men efter lite svenska/engelska blandat så läste hon upp varenda grej.

Återigen, ber om ursäkt.
All heder åt dig, det är stort att erkänna när man har haft fel. Hatten av.
Citera
2023-08-08, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jepp1234
Nån på tuben måste väl ta upp de här? Kommer ju ge massor med visningar.

Det kommer nog. Tålamod.

Ska bli mest intressant att se hur Chrippa reagerar.

Jag gissar:

1. Låtsas som inget.
2. Går till attack med en alternativ sanning och försöker ändra fokus.
3. Försöker prata bort det lite lätt.
4. Erkänner och ska rannsaka sig själv.
Citera
2023-08-08, 17:26
Medlem
Fyfan, 1,3 miljoner i lån utan säkerhet när han redan har skulder hos Kronofogden, och ska dra en månad till Marbella. Blir nog inget Monaco nästa år.
Bara räntan är väl 10% eller mer, en del ockrare har 50-100% i ränta om avgifterna räknas med, sen ska lånen betalas av med. Skattar han inte för YT-pengarna blir det väl sjusiffrigt i skattetillägg med skatt och egenavgift för de senaste åren. Skulle teoretiskt kunna ge fängelse för grovt skattebrott men ärendet lär inte prioritetas så blir nog bara pengarna som staten driver in.
Snacka om att vara ekonomisk idiot. Inget konsekvenstänk alls. Han har väl aldrig haft pengar innan så han vet inte hur de ska hanteras. Chrippa verkar helt oberörd och låtsas fortfarande vara rik.

Och Julia... över 400k i skuld som gått till Kronofogden. Arbetslös, ingen utbildning, fick kicken från McDonald's. De har verkligen förstört sina liv av Chrippas storhetsvansinne och allmänna ekonomiska idioti. Värre än det mesta man sett på Lyxfällan, IQ 40 när det handlar om pengar.

Ben400, du skulle kollat Luggen med när du ändå kollade Julia hos Kronofogden. Vilken jävla krets de utgör om han också har lite mög där!

Låter som att Chrippa och Julia borde ha en god man som sköter ekonomin, för dotterns skull åtminstone men även för deras egen. Hon kommer aldrig kunna resa eller bo bra när fogden tar över föräldrarnas liv. Stackars unge. Får växa upp i en etta eller minitvåa med respektive förälder som eventuellt får tillstånd av Kronkalle att ha en gammal skrotbil för dotterns aktiviteter. Den nya bruden lär inte stanna när bubblan spricker. En liten lägenhet i Mjölby och middag på thaikrogen är inte lika coolt som Stockholm och viphylla på festivaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in