2023-08-08, 16:33
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror tvärt om.
Att Dumpenmotståndarna har svårt att få till ett liv med det innehåll som du ger som exempel här.
Att man då känner sej ledsen och bitter är inte konstigt . Att man i denna situation har lätt för att identifiera sej med gäddorna och deras "elände" gör det enklare att tycka synd om dessa.
Knappast. Bara kolla på följarna på Facebook vad det är för tragiska figurer. Har en del facebookvänner som följer Dumpen och gemensamma nämnare är lågavlönade, lågutbildade, lite trasiga och allmänt bittra på livet.
Citera
2023-08-08, 16:37
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Knappast. Bara kolla på följarna på Facebook vad det är för tragiska figurer. Har en del facebookvänner som följer Dumpen och gemensamma nämnare är lågavlönade, lågutbildade, lite trasiga och allmänt bittra på livet.

Aldrig varit på dumpens facebook och verkligen inte läst så många kommentarer att jag kan göra ett ställningstagande. Fint av dig att du är vän med dem ändå. Låter som ni har mycket annat gemensamt, förutom åsikterna om dumpen.
Citera
2023-08-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Naturligtvis vet jag det. Men det är inte det saken handlar om.

Sara knullade för pengar i många år för att fixa pengar till sitt älskade knark. Hon visste att sexköp är förbjudet men provocerade fram mängder med brott eftersom hon själv skyddades av att sälj av sex är tillåtet. Men det har du inga problem med ?

Vi pratar nog om en manshatare av rang. Vilket styrks av att hon hittills inte hängt ut en enda kvinnlig pedofil...
Kan riktigt se torskarna framför mig som gråter i rätten och pekar på Sara -”Det var hon som provocerade fram brottet
Citera
2023-08-08, 16:45
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Mitt tankeexempel kanske var otydligt, jag omformulerar: Din bror konfronteras av dumpen och familjen informeras. Dumpen frågar er, vill ni att vi hänger ut honom med bild? Vad svarar du?

Jag svarar att lagt kort ligger. Vill min bror försöka begå brott mot barn kommer jag inte lyfta ett finger för att dölja det. Jag kommer aldrig stå bakom någon form av brott eller försök till brott. Speciellt inte när barn är inblandade.
Citera
2023-08-08, 16:48
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Vad är egentligen Dumpens problem med den nya appen med peddokartan ? Det enda jag kan se är förlorade inkomster på grund av att nån annan snott deras affärsidé? Nämligen att tjäna storkovan på peddon. De verkar ju ligga i startgroparna för samma typ av tjänst själva.

Den visar var gäddor konfronterades. Ser inte vad det gör för nytta, finns redan en gäddkarta på Facebook för det. Har läst att den även tar med personer som friats i domstol. Appen skriver ut namn, adress och personnummer.
Citera
2023-08-08, 16:55
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Bra att du medger att det inte är lätt att hitta sex via Kik. Jag har aldrig anklagat gubbarna för att vara normalbegåvade, så att ingen normal människa skulle lägga åratal på att kamma noll är inget hållbart argument.

Snyfthistorier fick jag nog av redan under incestpaniken på 1980-talet. Om jag vill höra sådana så tittar jag på någon dokumentär om alla de skandaler som anklagelser har lett fram till.

Det handlar inte om det är lätt eller svårt att våldta barn. Problemet är antalet som försöker.
Citera
2023-08-08, 16:56
Medlem
Citat:
Jaha, det var illa. Men nu har väl inte Dumpen monopol på att hänga ut peddon så det kan ju knappast vara deras affärer ?

Däremot har ju Dumpen själva startat hela cirkusen så det är inget att gnälla över. Däremot ska eventuella nya misshandelsfall eller självmord som sker på felaktiga grunder bokföras på Dumpens konto. Att de skulle få konkurrens av lycksökare borde de insett.

Det råder väl fri konkurrens för att tjäna pengar på peddon ? Sjöberg har ju till och med ett aktiebolag för att kunna göra big business på peddointäkter.

Även om han nu sitter i Thailand och gottar sig för anhängarnas Swish-pengar. Han kanske drar några linor i lugn och ro med. Han är ju redan kolavan.

Dumpen leker med människoliv för Swishpengar. Och nu har de precis som väntat tappat kontrollen. Stort grattis...

Leker med människors liv?

Tjänar man mera pengar om man har ett AB?

Det är bara ni pedddosar som tycker och känner så!

99 % av befolkningen blir glada när ni blir avslöjade
Citera
2023-08-08, 17:04
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Nyttan är nog pengarna för appägaren. Tror den kostar 49 spänn. 20 000 nedladni gar är en miljon det är nog där svaret ligger. Snaskig info om folk säljer.

(FB) Ny app hänger ut sexbrottslingar – Bryter mot lagen enligt jurist
Citera
2023-08-08, 17:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Inte riktigt så. Hon sålde fitta och mun till den som ville. En vattentät affärsidé som hon utnyttjade till max eftersom hon aldrig kunde åka dit. Det var det bara torsken som gjorde.

Självklart ska även sälj av sex kriminaliseras av samma skäl.

Skulle även lösa problemet med trafficking från öst.

Ser ingen koppling till dumpen i det du skriver. Sara sålde sin kropp förut. Ok, nu vet vi det. Dags att gå vidare? Letar du efter en tråd om prostitution?

(FB) Eskortservice och prostitution leta där
Citera
2023-08-08, 17:19
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det skulle vara intressant med belägg för att ett peddo i genomsnitt får till det mer än en gång under sin livstid. Själv skulle jag gissa på ett antal som ligger nära noll.
Pedofiler våldtar barn. Du kan kolla i den nya appen och granska dina idoler.

Jag tror gäddorna finns med. Där de konfronterades alltså.
Citera
2023-08-08, 17:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Jag vill trycka på- påpeka den påverkan själva Dumpen har på barnen, det är känt att nyheter om krig påverkar många barn negativt, i fall mycket negativt. Barnen känner till Dumpen i större grad än vad vuxna gör, det har det skrivits om bl. a. här. Och det gör sannolikt en del barn oroliga och rädda. Det gör att många barn påverkas, och det är av ondo.

Barnen förstår inte heller varför vuxna söker just dem barnen, och det kan påverka deras preferenser, och deras tankar om vad vuxna är. Det finns en anledning att det finns censur angående barn, där man anger en ålder som man bör ha uppnått för att som exempel se en viss typ av film.
Citera
2023-08-08, 17:32
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag vill trycka på- påpeka den påverkan själva Dumpen har på barnen, det är känt att nyheter om krig påverkar många barn negativt, i fall mycket negativt. Barnen känner till Dumpen i större grad än vad vuxna gör, det har det skrivits om bl. a. här. Och det gör sannolikt en del barn oroliga och rädda. Det gör att många barn påverkas, och det är av ondo.

Barnen förstår inte heller varför vuxna söker just dem barnen, och det kan påverka deras preferenser, och deras tankar om vad vuxna är. Det finns en anledning att det finns censur angående barn, där man anger en ålder som man bör ha uppnått för att som exempel se en viss typ av film.

Faror ska inte censureras för barn. Världen är farlig och barn måste få verktyg att navigera sig fram tryggt. Känner barn oro för något så ska de prata om det. Barn får lära sig om samtycke tidigt i skolan. Den är en del av läroplanen (Se stopp min kropp och Lgr22). Att dumpen ska försvinna för att barn känner till det löser alltså inte problemet till barnens fördel.

"Skolan har ett ansvar för att eleverna återkommande under skolgången får möta frågor som rör sexualitet, samtycke och relationer. Utbildningen ska därigenom främja alla elevers hälsa och välbefinnande samt stärka deras förutsättningar att göra medvetna och självständiga val. Skolan ska bidra till att eleverna utvecklar förståelse för egna och andras rättigheter och förmedla betydelsen av att sexualitet och relationer präglas av samtycke." (Lgr22, s.8)
Senast redigerad av TottemHorse 2023-08-08 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in