Citat:
Till och med Fido tycks förstå att det är så. Sen kan man vara kritisk till hur dumpen arbetar och deras bakgrund, ekonomi, frisyr, klädstil. Då har poängen med vad de gör flugit över ens huvud. De visar män som är beredda att begå brotten och kanske till och med begått dem utan att ha blivit polisanmälda. Det är en stor röd flagga som varnar för att något inte står rätt till med gäddan och det kan ha gått ut över familjen. Fritz utsatte sin dotter innan hon blev inlåst och det missade av omgivningen. Vet inte om det fanns röda flaggor där som hade kunnat förhindra det som hände
Märks att du inte vet något om barn och ungdomar...
Statistiken du har kan du stoppa upp någon stans. Ena är från usa och intervallet är 13-24år med , betydande övervikt på 24år än 13år, sannolikt.
Den svenska statistiken från 2016, typ två-tre generationer ungdomar sedan. Det ser inte ut så nu. Vuxna använder kik fortfarande, mötet sker på någon sex-site för vuxna i regel.
Svenska ungdomar använder Snap, inte kik om det ska chattas privat.
De här grupperna på kik kände jag inte ens till innan Dumpen. Var in och tittade när Dumpen höll på som värst där. Antalet ungar jag hittade var noll. Men hittade mängder av Dumpens fiskar och gäddor. Fick mängder med spam från botar.
Min kompis har berättat för mig att de ställen där det är enkelt att hitta ungdomar på anonymt är duktiga på att stänga av gäddor. Det krävs ganska avancerade kunskaper för att runda de avstängningarna. Gäddorna blir fort avstängda och har svårt att komma tillbaka. Han tror att blir det för många gäddor på ett ställe så försvinner ungdomarna. En mötesplats faller snabbt i intresse om du spammas av oanständiga förslag.
Generellt är det inte så många ställen där det enkelt går att skapa kontakt med tonåringar utan att ljuga och säga att du är ungdom själv. Gäddorna ljuger inte om vilka de är.