2023-08-08, 11:01
Medlem
fittslems avatar
Lite komiskt ändå med alla skyddsvästar, becknarväskor och elsparkcyklar.

Är man sugen på att köpa en ex-kriminells el-spark till ungarna så verkar KFM vara en utmärkt plats.
Citera
2023-08-08, 12:27
Medlem
kaerakels avatar
Det är ännu bättre att faktiskt gå på auktionen, som en liten loppismarknad av dekadens och brustna drömmar. Objekten du handlar kommer alla med en historia, vilket jag tycker om. Köpte en troféfågel av glas för några år sen, tänk sig själv att bli utmät på ett sådant värdelöst föremål ”nej inte glasfågeln!”. Så mörkt.
Citera
2023-08-08, 12:29
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Superintressant. Jag ser framför mig en svettig handelsstudent med enkel bakgrund, stackaren ville festa med näsgodis på Sture P men kunde inte rätta munnen efter matsäck.

Den här ger mig lite huvudbry:

Köper någon kvinna någonsin begagnat smink av suspekt ursprung?

Det är ett konkursbo som säljs, eller utmättning från någon verksamhet.
Citera
2023-08-08, 12:42
Medlem
Kul och intressant läsning. Det som slog mig var nog hur mycket skräp/småprylar det finns ute för försäljning. Småsaker för ca 1000:- typ porslin, smink, budgetklockor mm. Varför finns de här småsakerna? Är det så att man rannsakat alla grejer som den skuldbetyngda personen har och försöker att sälja av allt av värde, inklusive minsta lilla grej? Hade förväntat mig fler bilar, båtar, husvagnar. Med andra ord sånt som i alla fall kan dra in 10 - 20 tusen utan större problem.

Förövrigt blev jag lite sugen på att införskaffa en elsparkcykel därifrån om jag kan få den för ca 1000. Vill inte köpa en ny då jag knappt kommer använda den, men skulle vara händigt att ha ibland.
Citera
2023-08-08, 16:11
Moderator
Popesizes avatar
Efter lite diskussioner mellan moderatorerna, så tror vi att tråden gör sig bättre i ett annat forum.

Subkulturer och socioekonomiska livsstilar --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2023-08-08, 16:24
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja framförallt är det häpnadsväckande hur bra betalt dom får i förhållande till vilkoren.

Inga garantier, inte testat, inga återköp. Hur vågar man köpa elcyklar, maskiner och fordon till dom vilkoren?
Har själv reagerat över detta. Och ofta tillkommer både slagavgift och moms. Och allt måste hämtas ut ett exakt klockslag en viss dag, annars förfaller allt.
Citera
2023-08-08, 16:45
Medlem
Brukar alltid se Canada Goose-jackor, skyddsvästar, Gucci, Prada etc. Klockor, Apple-produkter m.m. Inte svårgissat vilka dessa tillhört.
Citera
2023-08-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Har själv reagerat över detta. Och ofta tillkommer både slagavgift och moms. Och allt måste hämtas ut ett exakt klockslag en viss dag, annars förfaller allt.
Och inte sällan är prylarna kraftigt övervärderade med ett utrop på långt över det faktiska marknadsvärdet. Särskilt i de mer särintresserade kategorierna, som jakt etc.
Citera
2023-08-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Och inte sällan är prylarna kraftigt övervärderade med ett utrop på långt över det faktiska marknadsvärdet. Särskilt i de mer särintresserade kategorierna, som jakt etc.

Man säljer uppenbart stulna saker också.

Cross:

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20230728_1010&inO=2

Citat:
Ramnumret är bortslipat och övermålat
Citera
2023-08-08, 17:33
Avslutad
Ser att de säljs en del märkeskläder. Det står att KFM inte kan intyga att varorna är äkta så de finns alltså risk att man betalar originalpris för fejk?
Citera
2023-08-08, 17:55
Medlem
Nemphis avatar
Hahah vanäran man måste uppleva när kronofogden ber en kliva ur dojorna och ta av tröjan då dem ska ut på auktion
Citera
2023-08-08, 18:00
Medlem
KingHisss avatar
Jag köpte en kåk i Norrland för en massa år sedan som låg ute på deras sajt. Bra kap. Sålde det till plus. Levde fan där uppe. Alla borde offra 12-18 månader av sitt liv i Norrland och bara leva fan. Hembränt och dynamit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in