2023-08-08, 14:25
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
När jag skriver om social inkompetens så begränsar jag inte mig till män som letar efter ungdomar på internet. De senare är förvisso en delmängd av de män som har sociala problem, men inte alla.

Det är sant att en del av de gubbar som har hängts ut har familj, men jag upplever inte den gruppen som dominerande.

Det där med sex som rättighet är intressant. Jag vet att många tycker att sex inte är en rättighet, men låt mig då säga att jag tror de personerna hade resonerat annorlunda om det hade varit kvinnor som hade drabbats av ofrivilligt celibat. För mig personligen så spelar det ingen roll eftersom att jag gillar det sociala spelet kring sex, men jag kan inte låta bli att leka med tanken om vad till exempel vänsterliberaler hade sagt om det hade funnits hundratusentals kvinnor som hade haft svårigheter att få till det. Utöver det så har jag svårt för positiva rättigheter i allmänhet.

Att inte vilja ändra på ett beteende är också något som inte begränsar sig till de som letar ungdomar på internet. Ett exempel som jag vid ett flertal tillfällen har tagit upp är problemflickor. Om en sådan hade bestämt sig för att ta tag i sitt liv och till exempel gå ut gymnasiet så hade hon lyckats med det, svårare än så är det inte. Problemet är som sagt att de flesta människor inte vill ändra sitt beteende. Samma sak kan för övrigt sägas om till exempel missbrukare.

Om gäddorna inte ändrar sitt beteende så kommer de få skaka galler ett tag. Incel eller inte. Större anledning är det också att de inte ska bli orsaken som får en ungdom att inte vilja leva mer.
Citera
2023-08-08, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Jag hör dig. Vårt resonemang går inte hem hos Dumpenförespråkarna för då uteblir pöbelns upphetsning över att få se dessa gubbar förnedras. Påpekar man det blir man personligt påhoppad och blir kallas intelligensbefriad-moget.

OT.Det är ungefär samma argumentation mina tonåringar kör med när dom blivit påkomna med att ha gjort fel.
Blir lika förundrad över att alla verkar läsa varenda ord av chattarna som finns i Dumpen. Vem orkar läsa dåligt språk och om hur en fjortonåring ska snuskas med? Jag fattade iallafall att det var rent sjukt och äckligt efter 10 gäddor så varför lusläsa 250 likadana chattar. Vem är det som är pervers egentligen?

Det är stimulerande för dumplingarna, lika intellektuellt utmanande som när en hund följer snurrande objekt med blicken eller när krigsskadade veteraner lyssnar på samma låt en miljon ggr.

Hur många dumplingar tror du har tillfredsställande liv? Hur många av dom har en god vänskapskrets, partner, barn, arbete, reser utomlands på semester mm?
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-08-08 kl. 14:48.
Citera
2023-08-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Förstår inte varför du lägger över detta ansvar på Dumpen när misshandlar förstör för deras verksamhet, och de hela tiden påminner följarna om att ge fan i det. De vill inte att man gör så mycket som kontaktar gäddorna och deras anhöriga eller arbetsplatser.

Det är väl ungefär som att beskylla Flashback för att kriminellas namn publiceras här och det sedan är upp till vilken Flashbackmedlem som helst att misshandla denne och stå sitt kast. Det är nämligen här identitetsuppgifter publiceras, inte på t.ex. Dumpen. Men det fungerar inte riktigt så, ansvaret för brott ligger på den enskilde.

Dumpen har det fulla ansvaret genom att man provocerar fram att folk som inte kan hålla sig misshandlar gäddorna. Varför skulle man annars publicera all info som behövs för att hitta dem ? Det är självklart att Dumpen vill se att gäddorna antingen drivs till självmord eller misshandlas även om man naturligtvis måste hålla masken utåt.

Annars hade man lämnat över det till Polis.

Grundorsaken är inte svår att räkna ut. Der är nån form av privat hämnd från Patrik och Sara. Sara horade friskt för att fixa pengar till sitt knarkarliv. Och nu ät det givetvis alla mäns fel att hon gjorde det.
Senast redigerad av Snorrelino 2023-08-08 kl. 14:55.
Citera
2023-08-08, 14:58
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Dumpen har det fulla ansvaret genom att man provocerar fram att folk som inte kan hålla sig misshandlar gäddorna. Varför skulle man annars publicera all info som behövs för att hitta dem ? Det är självklart att Dumpen vill se att gäddorna antingen drivs till självmord eller misshandlas även om man naturligtvis måste hålla masken utåt.

Grundorsaken är inte svår att räkna ut. Der är nån form av privat hämnd från Patrik och Sara. Sara horade friskt för att fixa pengar till sitt knarkarliv. Och nu ät det givetvis alla mäns fel att hon gjorde det.

Deras information går ut till alla som läser den. Vad de som läser den väljer att göra med informationen är deras ansvar. De publicerar allt som funnits tillgängligt vid konfrontation och i loggarna. Inget ytterkläder läggs till. Vid brott lämnas det över till polisen.
Citera
2023-08-08, 14:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Det är stimulerande för dumplingarna, lika intellektuellt utmanande som när en hund följer snurrande objekt med blicken eller när krigsskadade veteraner lyssnar på samma låt en miljon ggr.

Hur många dumplingar tror du har tillfredsställande liv? Hur många av dom har en god vänskapskrets, partner, barn, arbete, reser utomlands på semester mm?
Jag håller med, den språkliga kvaliteten i chattarna är bedrövlig. Nog för att dagens ungdom misshandlar det svenska språket, men så illa som Dumpen försöker få det att framstå som när de låtsas vara ungdomar är det inte. Detta sagt med viss reservation för problembarn. Språkligt så ligger fiskarna nästan på samma låga nivå som gängkriminella när de chattar med varandra.

Jag håller även med om att många av Dumpens sympatisörer troligtvis har den typ av liv som du beskriver, i synnerhet det du säger om att att de saknar egna barn. Min erfarenhet är att människor som får barn mognar och blir mindre aggressiva, något som vi knappast ser tecken på hos människor som sympatiserar med Dumpen.
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-08-08 kl. 15:01.
Citera
2023-08-08, 15:19
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino

Om gäddorna begår brott lämnas givetvis den informationen till polis, men hela poängen bakom Dumpens existens är att de flesta av dessa gäddor inte begått något brott med sitt sexchattande. Därför står det även med vilken stad konfrontationen ägde rum i, för att föräldrar i närområdet ska kunna hålla bättre koll på vilka typer det är som inte får komma nära deras barn. Samma sak gällde när jag var liten, men då kallades de ”fula gubbar” och informationen spreds via rykten. Sara och Patrik har bara satt systematik på det hela, vilket är beundransvärt.

Om Dumpens följare sedan använder informationen för att ta lagen i egna händer är det deras sak att sona, inte Dumpens.
Citera
2023-08-08, 15:20
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Till och med Fido tycks förstå att det är så. Sen kan man vara kritisk till hur dumpen arbetar och deras bakgrund, ekonomi, frisyr, klädstil. Då har poängen med vad de gör flugit över ens huvud. De visar män som är beredda att begå brotten och kanske till och med begått dem utan att ha blivit polisanmälda. Det är en stor röd flagga som varnar för att något inte står rätt till med gäddan och det kan ha gått ut över familjen. Fritz utsatte sin dotter innan hon blev inlåst och det missade av omgivningen. Vet inte om det fanns röda flaggor där som hade kunnat förhindra det som hände

Märks att du inte vet något om barn och ungdomar...

Statistiken du har kan du stoppa upp någon stans. Ena är från usa och intervallet är 13-24år med , betydande övervikt på 24år än 13år, sannolikt.

Den svenska statistiken från 2016, typ två-tre generationer ungdomar sedan. Det ser inte ut så nu. Vuxna använder kik fortfarande, mötet sker på någon sex-site för vuxna i regel.

Svenska ungdomar använder Snap, inte kik om det ska chattas privat.

De här grupperna på kik kände jag inte ens till innan Dumpen. Var in och tittade när Dumpen höll på som värst där. Antalet ungar jag hittade var noll. Men hittade mängder av Dumpens fiskar och gäddor. Fick mängder med spam från botar.

Min kompis har berättat för mig att de ställen där det är enkelt att hitta ungdomar på anonymt är duktiga på att stänga av gäddor. Det krävs ganska avancerade kunskaper för att runda de avstängningarna. Gäddorna blir fort avstängda och har svårt att komma tillbaka. Han tror att blir det för många gäddor på ett ställe så försvinner ungdomarna. En mötesplats faller snabbt i intresse om du spammas av oanständiga förslag.

Generellt är det inte så många ställen där det enkelt går att skapa kontakt med tonåringar utan att ljuga och säga att du är ungdom själv. Gäddorna ljuger inte om vilka de är.
Citera
2023-08-08, 15:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen

Jag tror tvärt om.
Att Dumpenmotståndarna har svårt att få till ett liv med det innehåll som du ger som exempel här.
Att man då känner sej ledsen och bitter är inte konstigt . Att man i denna situation har lätt för att identifiera sej med gäddorna och deras "elände" gör det enklare att tycka synd om dessa.
Citera
2023-08-08, 15:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Statistiken du har kan du stoppa upp någon stans. Ena är från usa och intervallet är 13-24år med , betydande övervikt på 24år än 13år, sannolikt.

Den svenska statistiken från 2016, typ två-tre generationer ungdomar sedan. Det ser inte ut så nu. Vuxna använder kik fortfarande, mötet sker på någon sex-site för vuxna i regel.

De här grupperna på kik kände jag inte ens till innan Dumpen. Var in och tittade när Dumpen höll på som värst där. Antalet ungar jag hittade var noll. Men hittade mängder av Dumpens fiskar och gäddor. Fick mängder med spam från botar.

Min kompis har berättat för mig att de ställen där det är enkelt att hitta ungdomar på anonymt är duktiga på att stänga av gäddor. Det krävs ganska avancerade kunskaper för att runda de avstängningarna. Gäddorna blir fort avstängda och har svårt att komma tillbaka. Han tror att blir det för många gäddor på ett ställe så försvinner ungdomarna. En mötesplats faller snabbt i intresse om du spammas av oanständiga förslag.

Generellt är det inte så många ställen där det enkelt går att skapa kontakt med tonåringar utan att ljuga och säga att du är ungdom själv. Gäddorna ljuger inte om vilka de är.
Jag håller med om det mests som du skriver, i synnerhet att vuxna på diverse sexsidor flyttar över till Kik när det vankas privat chatt. När jag var ung så var situationen en helt annan än den som du beskriver i slutet av ditt inlägg. På den tiden så var det inga problem att i sin profil uppge att man var 17 eller för den delen 15 år gammal på rena dejting- och sexsidor.
Citera
2023-08-08, 15:31
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Flera av loggarna på dumpen är från kik.

Kik är globalt alltså är statisken global.

(Den svenska kan du stödja dig på i annat fall).

Båda visar att majoriteten av användarna inte är medelålders män.
Citera
2023-08-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Dumpen har alltid tillräckligt med underlag i form av chatloggar och gäddans inställelse på mötesplatsen med vad gäddan tror är ett barn.
Det är helt uppenbart och går inte att missta sig på.
Mig lurar man inte med att detta var enda gången gäddan sexchattat med vad den trodde var ett barn.
Det Är INTE ok att ens sexchatta med barn, förstår du inte det?

Naturligtvis vet jag det. Men det är inte det saken handlar om.

Sara knullade för pengar i många år för att fixa pengar till sitt älskade knark. Hon visste att sexköp är förbjudet men provocerade fram mängder med brott eftersom hon själv skyddades av att sälj av sex är tillåtet. Men det har du inga problem med ?

Vi pratar nog om en manshatare av rang. Vilket styrks av att hon hittills inte hängt ut en enda kvinnlig pedofil...
Citera
2023-08-08, 15:37
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Flera av loggarna på dumpen är från kik.

Kik är globalt alltså är statisken global.

(Den svenska kan du stödja dig på i annat fall).

Båda visar att majoriteten av användarna inte är medelålders män.

Har du varit inne själv och kollat på kik? Istället för att sitta och snacka skit om sådant du inte vet?

Skapa en användare vid namn Sven Svensson och sen försöker du hitta en unge att snacka med. Lyckas du hitta någon så kan du pröva att fråga om ungen tycker om att få en smutsig totempåle i röven för att sedan slicka den ren. Ungen kommer att älska just detta. Du har nu träffat Dumpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in