2023-08-08, 13:09
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag har inte sett något som pekar på att anhörigas barn ska drabbas av uthändningarna. Jag har sett att en gädda blivit misshandlad och flera har fått lämna sin anställning. Inget av det har dumpen beslutat. Det är en konsekvens som kan bli när någon gör fel. Det går ut över fel personer. Arga Snickarens barn får kanske höra tråkigheter som deras pappa. Martin Timells barn fick nog höra lite om deras pappa också. Det är bara mina spekulationer och jag har ingenting att styrka det med. Vill ändå tro att eftersom jag inte hört något så förstår majoriteten av människor att anhöriga inte är inblandade och att barnen ska hållar utanför. Trakasserier ska polisanmälas. Tycker att bilderna av kön ska censureras också.

Och varför upprepas det på Dumpen gång för annan att anhöriga inte ska kontaktas? Dessutom har 2 anhöriga skrivit här i tråden om att just detta skett. Du kan spekulera bäst du vill men det är ren fakta.
Citera
2023-08-08, 13:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Jag har inte sett något som pekar på att anhörigas barn ska drabbas av uthändningarna. Jag har sett att en gädda blivit misshandlad och flera har fått lämna sin anställning. Inget av det har dumpen beslutat. Det är en konsekvens som kan bli när någon gör fel. Det går ut över fel personer. Arga Snickarens barn får kanske höra tråkigheter som deras pappa. Martin Timells barn fick nog höra lite om deras pappa också. Det är bara mina spekulationer och jag har ingenting att styrka det med. Vill ändå tro att eftersom jag inte hört något så förstår majoriteten av människor att anhöriga inte är inblandade och att barnen ska hållar utanför. Trakasserier ska polisanmälas. Tycker att bilderna av kön ska censureras också.

Det är fullt rimligt att anta att barnen drabbas av uthängningarna. De stänger ju tex ner sina facebooksidor pga den massiva mobbingen och skammen. Hela skolan vet om det samma dag det publiceras. Detta måste du ju förstå.

Gäddorna är inte kändisar och ligger inte i allmänhetens intresse, skev jämförelse.

Jag anser att själva uthängningen gör mer skada än nytta. Du anser att det är tvärt om. Varför?

Varför tycker du att kukbilderna ska censureras?
Citera
2023-08-08, 13:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag håller med om att det är troligt att de har försökt chatta med andra ungdomar tidigare, men att träffen med Dumpen är den första låter högst troligt. Du underskattar kraftigt vilken extrem uppförsbacke en ful man utan sociala färdigheter i övre medelåldern har för att få till en träff med en kvinna i sin egen ålder, för att inte tala om en ungdom. Kvinnor kan lukta sig till dåliga sociala färdigheter på lång väg, så till den grad att även yngre förmågor som har utseenedet med sig har problem med att träffa kvinnor i sin egen ålder.

Jag vet inte om träffen med dumpen är den första. Det vet bara gäddan. En ful medelålders gift man har säkerligen svårt att hitta en kvinna i sin ålder på kik, det visar statistiken av användarna. När han har ringt preventell kanske han ska kontakta en dating coach och vara glada att de inte hamnar i fängelse där det råder större brist på singelkvinnor i deras ålder.
Citera
2023-08-08, 13:15
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Och varför upprepas det på Dumpen gång för annan att anhöriga inte ska kontaktas? Dessutom har 2 anhöriga skrivit här i tråden om att just detta skett. Du kan spekulera bäst du vill men det är ren fakta.

Att de kontaktas stämmer säkert. Oklart om deras barn drabbas och i så fall hur, det har jag inte hört något om. Som jag skrev är det inte omöjligt. Synd att de som kontaktar anhöriga inte lyssnar på dumpens uppmaning. Det fenomenet är inte begränsat till dumpen däremot utan tycks hända när media gör rapporteringen också.
Citera
2023-08-08, 13:16
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag vet inte jag, jag tror att Dumpens 265 konfrontationer är en omåttligt blygsam siffra jämfört med hur många män som finns på nätet för att grooma våra barn.
Lägg till en nolla eller två.
En hypotes är att ca 0,5% av befolkningen är pedofiler. En pedofil som förgriper sig på barn förgriper sig på flera barn. Det blir många offer.
Citat:
Vem bryr sig ? Orka vara så arg..
Vet du vad som försiggår i andras huvuden så föreslår jag att du ringer psyk.
Citat:
Vad ska vi göra åt det tycker du?
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-08 kl. 13:20.
Citera
2023-08-08, 13:21
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är fullt rimligt att anta att barnen drabbas av uthängningarna. De stänger ju tex ner sina facebooksidor pga den massiva mobbingen och skammen. Hela skolan vet om det samma dag det publiceras. Detta måste du ju förstå.

Gäddorna är inte kändisar och ligger inte i allmänhetens intresse, skev jämförelse.

Jag anser att själva uthängningen gör mer skada än nytta. Du anser att det är tvärt om. Varför?

Varför tycker du att kukbilderna ska censureras?

Jag har inte varit inne och kollat barnens Facebook så jag kan inte uttala mig om det. Att skolan får information hade skett även vid ett polisiära ingripande. Säkerligen hade barnet stängt ner Facebook då också. Sexualbrottslingar ligger inom allmänhetens intresse. Ergo uppmärksamheten.

Jag anser att gäddan visar sig vara kapabel till att begå ett grovt brott mot ett barn. Att det inte kan få rättsliga påföljder förrän ett verkligt barn blivit offer visar på att lagen bara kan användas när det redan är för sent.

Verkliga barn och ungdomar som känner till sidan ska inte kunna klicka sig fram till loggarna så lätt som det är att göra nu.
Citera
2023-08-08, 13:24
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Att de kontaktas stämmer säkert. Oklart om deras barn drabbas och i så fall hur, det har jag inte hört något om. Som jag skrev är det inte omöjligt. Synd att de som kontaktar anhöriga inte lyssnar på dumpens uppmaning. Det fenomenet är inte begränsat till dumpen däremot utan tycks hända när media gör rapporteringen också.
Har inte hört nåt om det heller. Alla är arga på pedofilen. Anhöriga är oskyldiga tills deras partner försvarar pedofilen. Då innebär det att hon stödjer pedofili.
Citera
2023-08-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Vad har BUP (Barn- och UngdomsPsykiatrin) i första hand med saken att göra? Visst är det resursbrist i många led men jag känner själv till familjer som har fått hjälp av soc. myndigheter vid sådana behov. T.ex med flytt till annan ort och försörjningsstöd. Mobben nöjer sig, som bekant, inte med att den skyldige straffas...
Vad BUP har med saken att göra? Förstår du inte det? Tror du att en flytt löser problemet och sen är allt ur världen? För vem?
Vare sig det handlar om gäddans familj eller det barn som utsatts för övergrepp samt dennes familj så handlar det om att hantera ett trauma.
Det kan soc inte lösa med en flytt eller ett underhållsstöd
Citera
2023-08-08, 13:28
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Jag tycker du blundar för den skada Dumpen åsamkar. Det är väl knappast övrig medias fel för det Dumpen gör? Tycker du flyttar skulden från där den hör hemma.
Citera
2023-08-08, 13:31
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Varför chansa? Jo därför att nettoeffekten är negativ. Betydligt fler faktiska barn (barn till gäddorna, barn i familjen, vänner till gäddbarnen) drabbas negativt än vad faktiska barn räddas från våldtäkt. Ett samtal till frun + maila loggarna borde dessutom räcka för att förhindra/stoppa ev. övergrepp inom familjen.

Uthängningarna tjänar inget annat syfte än att straffa människor som har betett sig oetiskt, snuskigt etc, men som du själv säger, inte har begått något brott. Vi har ett rättsväsende för sådant.

De kunde ha testat med min variant och sen hålla koll på hur många av gäddorna som "återfaller". Då har de iaf något att gå på och kan bedöma metoden innan de går all-in. Offra den sköna kicken från uthängningen för att skydda oskyldiga, existerande barn av kött och blod och inte bara potentiella våldtäktsoffer som endast existerar i Patrik och Saras fantasi.

Betänk följande: Din bror blir uthängd på dumpen. Hade du velat hålla det inom familjen eller bli mobbad på arbetsplatsen som "pedofilbrorsan" och dina ungar mobbade som "pedofilkusiner"?

Det blir inga rättsliga konsekvenser, det stämmer. Det hade det bara kunnat bli om gäddan trasat sönder barndomen för ett verkligt barn. Den lagen vi har är alltså inte proaktiv. Är också undrande över hur det går för gäddorna och om några återfaller. Jag vet att 2 st har fortsatt efter konfrontation (#140 & #98). Vet inte hur det skulle gå att ta reda på vilka som fortsätter i det dolda. Hade min bror blivit uthängd så hade det blivit jobbigt för familjen. Jag skulle stänga ner sociala medier också och lägga min energi på det. Vet däremot att det är gäddan som gjort fel och familjen är ytterligare ett offer. De hade fått det värre om ett verkligt barn var inblandat.
Citera
2023-08-08, 13:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag vet inte om träffen med dumpen är den första. Det vet bara gäddan. En ful medelålders gift man har säkerligen svårt att hitta en kvinna i sin ålder på kik, det visar statistiken av användarna. När han har ringt preventell kanske han ska kontakta en dating coach och vara glada att de inte hamnar i fängelse där det råder större brist på singelkvinnor i deras ålder.
Jag tror personligen att det är svårt att få män som är socialt inkompetenta att ändra sig. Visst är det möjligt, men det är mycket svårt. Jag tror som sagt på det sociala arvet, och därför så tror jag att problemet ligger i deras barndom. Tänk Stig-Helmer Olssons perversa relation till sin mamma så förstår du ungefär hur jag föreställer mig det hela.
Citera
2023-08-08, 13:35
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag tycker du blundar för den skada Dumpen åsamkar. Det är väl knappast övrig medias fel för det Dumpen gör? Tycker du flyttar skulden från där den hör hemma.

Dumpen har inte gjort mer än belyst vad gäddan är kapabel att utsätta ett barn för. Information om verkliga brott når allmänheten likaså. Det är inte de som sprider informationen som gör fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in