Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Visserligen ett följdriktigt resonemang av dig.
Däremot kan man tvivla på och ifrågasätta J:s frenetiska upptorkande efter mordet med en hushållsrulle som knappt var använd och med blöta strumpor som togs av.
M hade på sig strumpor vid hemkomsten, fast givetvis kunde dessa ha kollats upp i efterhand så att det var de egna hon kom hem med.
Innehållet i blåsan uppmättes till 90 ml, det är den ungefärliga mängd som borde finnas där om hon besökte toaletten på Nöjet det sista hon gjorde, dvs runt halv två.
Av vilken anledning skulle Johanna ljuga om det? Jag hade gärna sett att hon hade fått fler följdfrågor av utredarna, t ex om Toves kläder och hur de hanterat detta när de flyttade kroppen. Det ser jag som en miss av utredarna. Inte för att jag misstror Johanna utan för att det skulle kunna motsäga Majas lögner om släpande av kroppen hit och dit.
Är det fastslaget att Maja hade strumpor på sig hem? Av vem? Maja?
Man kan ha urin kvar i urinblåsa efter man har tömt blåsan. Att ha tömt blåsan innebär inte att den är helt tom. Vad jag vet av en släkting med MS är det dessutom svårt att tömma blåsan helt när man inte har inre muskler som hjälper till. En död person som tömmer blåsan genom att musklerna slappnar av kanske inte tömmer blåsan på samma sätt som en levande person som sitter på toa och har hjälp av tyngdkraften och musklerna. Att ha 90 ml i blåsan är inte mycket. Man känner sig kissnödig först vid 250-300 ml.