2023-08-07, 23:10
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att J skulle ha släpat ut T till vindsförrådet ser jag som fullt möjligt, MEN att hon sedan skulle SLÄPAT IN henne i lgh igen, där M får syn på henne låter väldigt långsökt, tycker jag. T skulle ju transporteras därifrån, varför skulle hon då mellanlandas i lgh?
Hon kom ju enligt M fram till henne i sängen och bad om hjälp.

Hon hade insett att det skulle bli för tungt att bära och nu hade M fått i sig energi i form av en hamburgare. Och grannen hade gått in till sig.
Citera
2023-08-07, 23:16
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Nu resonerar du så där logiskt igen.

Risken med att flytta T är jag helt övertygad om att J skulle ta om hon ansett det vara en bra idé. Eftersom J inte nämnt något om det, vet vi inte vad hon tyckte.

Jag håller förrådsidén öppen, men är tveksam.

Nej, J kunde inte skjutsat hem M, för brodern hennes hade fest och hon skulle sova hos J.

Edit: En ny tanke:
J kan ha tänkt att vindsförrådet var en klok idé medan hon var iväg med cykeln och inte hade koll. Om någon hittat T där, hade J varit helt ovetande.
I*saks (M’s bror) tjej bjöd ju både Maja och Johanna på efterfest, så hem hade hon kunnat gå om hon hade velat det.
Istället valde dessa två kvinnor att göra annat som vi alla vet.
Citera
2023-08-07, 23:19
Medlem
Citat:
Nu resonerar du så där logiskt igen.

Risken med att flytta T är jag helt övertygad om att J skulle ta om hon ansett det vara en bra idé. Eftersom J inte nämnt något om det, vet vi inte vad hon tyckte.

Jag håller förrådsidén öppen, men är tveksam.

Nej, J kunde inte skjutsat hem M, för brodern hennes hade fest och hon skulle sova hos J.

Men det är precis som det här med manuell strypning och avvärjningsskador. Att ingen hittat ett enda fall på en manuell strypning utan avvärjningsskador är för att det är extremt ovanligt. Likadant är det med att flytta kroppar temporärt från ett för gm tryggt ställe till ett osäkert ställe. Du lär inte hitta många såna exempel kan jag lova.

Om du har en väska med 1 miljon kronor hemma i din lägenhet som du ska åka till banken med dagen efter, och grannarna ringer på mitt i natten medans du har en sovande kompis i din lägenhet som du inte litar på. Då öppnar du väl inte dörren för att lägga väskan i ett olåst vindsförråd? Du väcker väl kompisen och ber henne gå hem? Oavsett om hennes bror har fest eller inte. (Festen var redan över, det hade J fått vetskap om då dom blivit bjudna på efterfest tidigare under kvällen, men fått sms att alla gått hem).
Citera
2023-08-07, 23:20
Medlem
Citat:
Att J skulle ha släpat ut T till vindsförrådet ser jag som fullt möjligt, MEN att hon sedan skulle SLÄPAT IN henne i lgh igen, där M får syn på henne låter väldigt långsökt, tycker jag. T skulle ju transporteras därifrån, varför skulle hon då mellanlandas i lgh?

J drog väl över T snabbt i så fall. Men någon timma senare behövde hon ju paketera henne för att kunna bära ut kroppen till bilen. Då visste J ju vem som ringt på dörren med.
Det var väl för trångt att fixa med lakan och plastpåsar etc i vindsutrymmet. Att greja med det i trapphuset var nog inte aktuellt. För riskfyllt. Jag vet inte om jag tror på den teorin men det kan ju ha gått till så.

Helt otroligt vilka risker J tog. Att lyfta ut en död kropp mitt i natten. Allt annat är diskret.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-08-08 kl. 00:01.
Citera
2023-08-07, 23:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dessutom: Tove hade haft urinavgång i samband med mordet enligt Johanna. Det är svårt att tro att hon skulle hitta på en sån detalj, så det är med största sannolikhet sant. Det innebär att Toves kropp och kläder var blöta på undersidan. Om Johanna hade släpat in en kropp i blöta kläder i ett dammigt, smutsigt utrymme så hade det definitivt funnits smutsiga släpspår ut från förrådet när kroppen flyttats igen. Det hade synts i trapphuset. Garanterat.
Visserligen ett följdriktigt resonemang av dig.

Däremot kan man tvivla på och ifrågasätta J:s frenetiska upptorkande efter mordet med en hushållsrulle som knappt var använd och med blöta strumpor som togs av.
M hade på sig strumpor vid hemkomsten, fast givetvis kunde dessa ha kollats upp i efterhand så att det var de egna hon kom hem med.

Innehållet i blåsan uppmättes till 90 ml, det är den ungefärliga mängd som borde finnas där om hon besökte toaletten på Nöjet det sista hon gjorde, dvs runt halv två.
Citera
2023-08-07, 23:49
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dessutom: Tove hade haft urinavgång i samband med mordet enligt Johanna. Det är svårt att tro att hon skulle hitta på en sån detalj, så det är med största sannolikhet sant. Det innebär att Toves kropp och kläder var blöta på undersidan. Om Johanna hade släpat in en kropp i blöta kläder i ett dammigt, smutsigt utrymme så hade det definitivt funnits smutsiga släpspår ut från förrådet när kroppen flyttats igen. Det hade synts i trapphuset. Garanterat.

Ja det är klart. Det fanns ingen tillstymmelse till såna spår. Inte ens den icke-fotograferande polismannen skulle väl missa det?
Citera
2023-08-07, 23:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon kom ju enligt M fram till henne i sängen och bad om hjälp.

Hon hade insett att det skulle bli för tungt att bära och nu hade M fått i sig energi i form av en hamburgare. Och grannen hade gått in till sig.
Jo, men om J släpat ut T till vindsförrådet, vore det ju vettigare att ta henne därifrån och ner och inte släpa in henne i lgh igen.
Citera
2023-08-07, 23:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
I*saks (M’s bror) tjej bjöd ju både Maja och Johanna på efterfest, så hem hade hon kunnat gå om hon hade velat det.
Istället valde dessa två kvinnor att göra annat som vi alla vet.
Det har jag missat. När gjorde han det?
Citera
2023-08-07, 23:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Helt sinnessjukt att Maja-vurmare fortsätter hävda förrådet som är för längesen avskrivet. Men det är väl för att det inte finns något annat att komma med
Orkar inte läsa allt dravel längre och man undrar hur mycket man kan skriva om denna korta stund som det begav sig. Att Johanna skulle flyttat runt liket är det mest osannolika och förmodligen var dom 2 som fick ut henne till hallen. Hoppas verkligen att inte Maja kan fortsätta att ljuga sig genom nästa rättegång då det börjar bli löjeväckande. Jag litar mer på Johanna då hon inte har nåt att förlora på att säga hur dom ströp Tove tillsammans och dessutom trivs hon bra i fängelse med likasinnade. Ser fram emot då båda döms till livstid. Igen. Bevisen har snarare ökat mot Maja och det ska inte kunna gå att ljuga sig igenom en hel mordrättegång.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-08 kl. 00:13.
Citera
2023-08-08, 00:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Men det är precis som det här med manuell strypning och avvärjningsskador. Att ingen hittat ett enda fall på en manuell strypning utan avvärjningsskador är för att det är extremt ovanligt. Likadant är det med att flytta kroppar temporärt från ett för gm tryggt ställe till ett osäkert ställe. Du lär inte hitta många såna exempel kan jag lova.

Om du har en väska med 1 miljon kronor hemma i din lägenhet som du ska åka till banken med dagen efter, och grannarna ringer på mitt i natten medans du har en sovande kompis i din lägenhet som du inte litar på. Då öppnar du väl inte dörren för att lägga väskan i ett olåst vindsförråd? Du väcker väl kompisen och ber henne gå hem? Oavsett om hennes bror har fest eller inte. (Festen var redan över, det hade J fått vetskap om då dom blivit bjudna på efterfest tidigare under kvällen, men fått sms att alla gått hem).
Du kan inte jämföra ett lik med pengar!

Om någon nyfiken skulle dyka upp medan J var iväg hade hon pest eller kolera att välja mellan.

Hur skulle M hantera situationen om t ex A kommit och krävt att bli insläppt för att hämta T?
Om någon hittat T i förrådet, hade J bara vetat att hon sagt "Hej då" och lämnat Js lgh.

Om J funderade i de banorna, var nog alternativ två givet.
Citera
2023-08-08, 00:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
J drog väl över T snabbt i så fall. Men någon timma senare behövde hon ju paketera henne för att kunna bära ut kroppen till bilen. Då visste J ju vem som ringt på dörren med.
Det var väl för trångt att fixa med lakan och plastpåsar etc i vindsutrymmet. Att greja med det i trapphuset var nog inte aktuellt. För riskfyllt. Jag vet inte om jag tror på den teorin men det kan ju ha gått till så.

Helt otroligt vilka risker J tog. Att lyfta ut en död kropp mitt i natten. Allt annat är diskret.
Det har du förstås rätt i.

Nej, risker föreföll J inte fundera särskilt mycket över.
Citera
2023-08-08, 00:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Du kan inte jämföra ett lik med pengar!

Om någon nyfiken skulle dyka upp medan J var iväg hade hon pest eller kolera att välja mellan.

Hur skulle M hantera situationen om t ex A kommit och krävt att bli insläppt för att hämta T?
Om någon hittat T i förrådet, hade J bara vetat att hon sagt "Hej då" och lämnat Js lgh.

Om J funderade i de banorna, var nog alternativ två givet.
Vet du hur svårt det är att släpa runt ett lik? Klart dom var två om detta och det var på väg mot utgången som gällde. Hur mycket tror du att dom hann med under dessa minuter och självklart var dom två hela tiden från början till slut. Glöm bort allt sovande hit och dit vilket är det enda Maja kan komma på för att hoppas slippa livstid. Ingen tror på Majas lögner och förmodligen inte du heller när du tänkt klart. Ju mer hon kommer att ljuga sig fram desto mindre trovärdig blir hon. Livstidstraffet kommer bestå .
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-08 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in