2023-08-08, 10:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Har han stor kuk tro
Han hävdar ju det i alla fall. Sen kan man ju spekulera i om dom som påstår sig ha stor kuk har det eller inte. Stämmer anabolaskvallret tror jag den är en skugga av sitt forna jag hur det än är med storleken.
Citera
2023-08-08, 10:12
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Är han smart nu så går han ut och vinklar det som att han "satsat" dessa pengar på att bygga sin kanal och att det nu går så bra att han ska börja betala tillbaka. Får han in ett par hundra lock i månaden så är det inga problem att betala det där.

Men han är inte smart, han kommer att försöka tiga ihjäl det och fly sina skulder, som kommer att växa exponentiellt och när hans fame avtar, så kommer han att sitta där utan jobb, utan familj och med ett enormt skuldberg som han aldrig reder ut. I hans värld är han inte skyldig någon en spänn. Han har ju "jobbat hårt"

Ja.. Eller fly utomlands. Det där har man ju hört från fler som har feta skulder.
Oavsett.
Även om dessa skulder på något sätt betalas. Av hans följare? Kanske hans bror hjälper? Eller på annat sätt så har han fallit ner från stegen. Han äger INGENTING.. Kommer nog få svårt att göra det också. Han är en Olof K
Ja, han har jobbat hårt på att lura sina följare. Han e bara en såpbubbla.
Citera
2023-08-08, 10:23
Avstängd
Jag har ring KF nu och det stämmer att han har 37 punkter och alla är avslutade. Men skulden var på drygt 58 000 kr. Inget 1.3 miljoner.

Kan nån annan kolla upp detta? Kanske blviit nåt fel när jag kollade. Jag begärde avslutade och utkast också.

För inte kan han under morgonen ha betalat in 1.2 miljoner?
Citera
2023-08-08, 10:24
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Har han stor kuk tro

En klen tröst om man har skulder på 1,3 miljoner skulle jag påstå, men vad vet jag.
Citera
2023-08-08, 10:25
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har ring KF nu och det stämmer att han har 37 punkter och alla är avslutade. Men skulden var på drygt 58 000 kr. Inget 1.3 miljoner.

Kan nån annan kolla upp detta? Kanske blviit nåt fel när jag kollade. Jag begärde avslutade och utkast också.

Antiklimax..
Citera
2023-08-08, 10:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Antiklimax..

Ja verkligen. Men vill gärna att detta reds ut ordentligt. Så nån med 100 % koll kan väl kolla upp också.

58K är inte så farligt men hur fan lyckas man med 37 punkter.
Citera
2023-08-08, 10:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Kanske någon gått in och räddat det spraytanade skinnet? 58 000 får han väl ihop på en video?
Som sagt oavsett .. Han har fallit. Nu har jag iofs aldrig sett upp till denna Pellejöns. Det är inte min idol
så .. Jag fäller inga tårar direkt.
Citera
2023-08-08, 10:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja.. Eller fly utomlands. Det där har man ju hört från fler som har feta skulder.
Oavsett.
Även om dessa skulder på något sätt betalas. Av hans följare? Kanske hans bror hjälper? Eller på annat sätt så har han fallit ner från stegen. Han äger INGENTING.. Kommer nog få svårt att göra det också. Han är en Olof K
Ja, han har jobbat hårt på att lura sina följare. Han e bara en såpbubbla.
Luftslott är dyra att bygga. I Chrippas fall en bra bit över 1,4 miljoner.

Inte kan han fly utomlands, han hatar ju invandrare. Då kan han ju själv inte bli en. Eller vänta, Chrippa är nog typen som tycker att han har rätt att vara svensk var i världen han än befinner sig.

Dessutom kan han inte flytta till ett land inom EU. Då kommer hans fordringsägare att ansöka om ett ett europeiskt betalningsföreläggande och Snipp snapp snut så var den rik utomlands sagan slut.

Om han i teorin skulle betala alla skulder ligger det kvar 3 år i alla register. Vilket gör att allt han eventuellt kommer att äga under dessa år måste betalas kontant. För några lån eller krediter är svårt att få.
Citera
2023-08-08, 10:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kanske någon gått in och räddat det spraytanade skinnet? 58 000 får han väl ihop på en video?
Som sagt oavsett .. Han har fallit. Nu har jag iofs aldrig sett upp till denna Pellejöns. Det är inte min idol
så .. Jag fäller inga tårar direkt.

Skulle nån betalat under natten tror jag inte det hade registrerats så här snabbt inpå. Men tror som sagt.
Citera
2023-08-08, 10:33
Medlem
Odd3lishs avatar
Nu väntar vi bara på att vår gode vän Boss kommer in och rantar om hur han tömde spargrisen och hjälpte Chrippa
Citera
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:

Tackar för klargörandet. Big up! Kan det vara räntor som är kvar? På 1.5år hinner det bli större om 1.3milj var första beloppet(jag vet att i början så var det de mindre summorna).
Citera
Medlem
Citat:

Som jag skrev tidigare. Det är utslag det vill säga att sökanden (inkassobolag) har fått sitt krav fastställt. Nästa steg är om inkasso vill att KF driver in skulden.

Se https://kronofogden.se/kundservice-svarar/fragor-och-svar/utslag/2021-03-09-vad-ar-ett-utslag

Så ja, 50 någonting i aktuell skuld hos KF men 1,3-1,4 i fastställda krav. Se det så här:
Du lånar pengar och betalar inte -> går till inkasso och du betalar fortfarande inte -> inkasso hör av sig till KF som avgör om sökande har rätt eller inte -> får sökande rätt så kan sökande be om KF att driva in skulden. Christofer är precis i sista stadiet.

För att göra det enkelt
50k i KF skuld
1,3 till 1,4 miljoner i skulder till inkasso (37st separata skulder på sammanlagt ~1,4 miljoner)
Senast redigerad av rand0mdud3 2023-08-08 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in