2023-08-08, 07:54
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Slutade han på Toyota för att KF tog från hans lön? Youtubepengarna kan han väl fiffla ut via någon bulvan antar jag.

1.3 mille (+eventuella skulder som inte gått till KF) kommer ta ett tag att betala tillbaka.

Rask, Anjo och Chrippa sitter alltså fast hos KF, de borde kanske starta en podcast...

Är Anjo hos KF än? Fått för mig att han kommit bort från det där för längesen. Betydligt vettigare än Rask och Chrippa på många plan.
Citera
2023-08-08, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Innan var det droger, nu är det detta.
Men hursom, gnegar jobb är till WT endast, det räcker ingenstans.
Dom månadslönerna räcker för en vecka om man vill leva gott.

Helt rätt Chrippa lämnade blåbyxorna. Sverige är piss land. Snart flyttar han utomlands.
Och gör smarta business numera via Spanien. Så en riktig glidare gör.
Han är inte dum han.

Ja att lämna Sverige är det bästa. Bott i Sverige ca 2 år bara, 2 år för länge 😂
Citera
2023-08-08, 08:33
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Innan var det droger, nu är det detta.
Men hursom, gnegar jobb är till WT endast, det räcker ingenstans.
Dom månadslönerna räcker för en vecka om man vill leva gott.

Helt rätt Chrippa lämnade blåbyxorna. Sverige är piss land. Snart flyttar han utomlands.
Och gör smarta business numera via Spanien. Så en riktig glidare gör.
Han är inte dum han.

”Gnegarjobb är för WT endast”

Vilken korkad kommentar, då är 80% av detta land WT, helt rimligt enligt dig? Sverige hade inte gått runt utan dessa WT knegarjobben.
Senast redigerad av Odd3lish 2023-08-08 kl. 08:33. Anledning: Typo
Citera
2023-08-08, 08:33
Medlem
Chrippa är ett perfekt exempel på allt som är fel och dåligt med sociala medier. Tusentals unga män tittar på honom och ser honom som en förebild eftersom allt han gör verkar vara så bra.

Han visar upp en gudalik kropp som visar sig vara skapt med hjälpt av tillsatt testosteron.

Han visar upp dyra kläder och lyxiga (nåja) resor som verkar vara betalda på kredit och som fört med sig enorma skulder.

Han visar upp ett mysigt familjeliv som snart visar sig ska krascha totalt.

När ska fejkandet ta slut på sociala medier? Kräver vi konsumenter att de vi tittar på ska vara perfekta, annars slutar vi följa dem? Är det verkligen så negativt om kreatörer visar sig svaga och är ärliga?
Citera
2023-08-08, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
”Gnegarjobb är för WT endast”

Vilken korkad kommentar, då är 80% av detta land WT, helt rimligt enligt dig? Sverige hade inte gått runt utan dessa WT knegarjobben.

Jo, fast så är det ju. Vänsteramerikaner tittar avundsjukt på Sverige och våra skattefinansierade universitet och högskolor. WT-svennen är dock för lat för att utnyttja detta och väljer ändå att stå på nåt smutsigt fabriksgolv så i slutändan har vi lika många knegare som USA ändå.
Citera
2023-08-08, 08:36
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Chrippa är ett perfekt exempel på allt som är fel och dåligt med sociala medier. Tusentals unga män tittar på honom och ser honom som en förebild eftersom allt han gör verkar vara så bra.

Han visar upp en gudalik kropp som visar sig vara skapt med hjälpt av tillsatt testosteron.

Han visar upp dyra kläder och lyxiga (nåja) resor som verkar vara betalda på kredit och som fört med sig enorma skulder.

Han visar upp ett mysigt familjeliv som snart visar sig ska krascha totalt.

När ska fejkandet ta slut på sociala medier? Kräver vi konsumenter att de vi tittar på ska vara perfekta, annars slutar vi följa dem? Är det verkligen så negativt om kreatörer visar sig svaga och är ärliga?

Du är helt rätt på det. Sociala medier är ett gift för ungarna som glor på det, de formas därefter och framtiden ser mörk ut på så många plan för dagens ungar.
Citera
2023-08-08, 08:40
Medlem
Så är egoisten skuldsatt?
Citera
2023-08-08, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Du är helt rätt på det. Sociala medier är ett gift för ungarna som glor på det, de formas därefter och framtiden ser mörk ut på så många plan för dagens ungar.

Sociala medier som t.ex tiktok, instagram gör ungdomar till narcissister. Allt på sociala medier handlar om utseende och pengar. Dom ser ser bra ut får uppmärksamhet, och dom som inte når upp till dem kraven blir utstöttade och mobbade.

Det är ett gift för alla och det kommer bara bli värre genom åren.
Citera
2023-08-08, 09:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Är det idag såpbubblan spricker?
Citera
2023-08-08, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Är det idag såpbubblan spricker?
Återstår att se, han borde kommentera alla haters som gräver.
Han har ju själv gått in och försvarat sig i tråden och utifrån det, kan man se vad han mer har lurkat i här på flashen..
Split är återkommande, han verkar "medicinskt kunnig" om man säger så..
Rutiner
Familjen
Har vi inte hört det förut, från samma dynghög, rask, anjo o chrippa
Citera
2023-08-08, 10:01
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Återstår att se, han borde kommentera alla haters som gräver.
Han har ju själv gått in och försvarat sig i tråden och utifrån det, kan man se vad han mer har lurkat i här på flashen..
Split är återkommande, han verkar "medicinskt kunnig" om man säger så..
Rutiner
Familjen
Har vi inte hört det förut, från samma dynghög, rask, anjo o chrippa

Hade han inte suttit och kastat skit på så många andra som sitter med skulder hade jag inte brytt mig. Hade han inte slagit sig på bröstet som en gorilla och gjort uttalanden som - "Cash is king", Top G osv så hade jag inte brytt mig. Hade han haft tex ett bolån på på en mille eller 3 hade jag inte brytt mig.
Men så är det inte. Han har Flashat och spottat på så många andra. Klart dessa skulder måste finnas? Varför finns dom då där? Har någon hittat på denna långa lista?
Citera
2023-08-08, 10:06
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hade han inte suttit och kastat skit på så många andra som sitter med skulder hade jag inte brytt mig. Hade han inte slagit sig på bröstet som en gorilla och gjort uttalanden som - "Cash is king", Top G osv så hade jag inte brytt mig. Hade han haft tex ett bolån på på en mille eller 3 hade jag inte brytt mig.
Men så är det inte. Han har Flashat och spottat på så många andra. Klart dessa skulder måste finnas? Varför finns dom då där? Har någon hittat på denna långa lista?

Är han smart nu så går han ut och vinklar det som att han "satsat" dessa pengar på att bygga sin kanal och att det nu går så bra att han ska börja betala tillbaka. Får han in ett par hundra lock i månaden så är det inga problem att betala det där.

Men han är inte smart, han kommer att försöka tiga ihjäl det och fly sina skulder, som kommer att växa exponentiellt och när hans fame avtar, så kommer han att sitta där utan jobb, utan familj och med ett enormt skuldberg som han aldrig reder ut. I hans värld är han inte skyldig någon en spänn. Han har ju "jobbat hårt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in