Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-08-07, 21:09
Medlem
Citat:
En skottlossning har inträffat mot en villa i Huddinge, söder om Stockholm. Ingen person har skadats.

– Vi har spärrat av och säkrat en del spår. Huset har inte varit tomt utan det var en person hemma, polisens presstalesperson Daniel Wikdahl.

Det var personen i villan som ringde polisen i samband med skottlossningen. Flera skott träffade villan men ingen har skadats. Larmet inkom 20.23 till polisen.

Flera polispatruller är på plats och polisen genomför just nu dörrknackning i området. Enligt polisen ligger villan i området Snättringe i Huddinge kommun.

https://www.tv4.se/artikel/6TYTlXXl1...lla-i-huddinge
Citera
2023-08-07, 21:38
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
https://www.tv4.se/artikel/6TYTlXXl1...lla-i-huddinge

Ska vara i Snättringe, i Stuvsta, enligt Aftonbladet just nu.

Citat:
En skottlossning har inträffat mot en villa i Snättringe i Huddinge kommun, söder om Stockholm

Mycket fint och lyxigt villaområde.
Citera
2023-08-07, 22:13
Medlem
kungkneckts avatar
byggmästarvägen utsälje

enligt lokala FB gruppen
Citera
2023-08-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkneckt
byggmästarvägen utsälje

enligt lokala FB gruppen

Någon som har adressen på aktuell bostad?
Citera
2023-08-07, 22:32
Medlem
ps870s avatar
Om det stämmer att det är Byggmästarvägen så är det en lugnt radhusområdet. Gatan ligger på två områden som brukar kallas Nedre och Övre Byggmästarvägen.
Utsälje ligger mellan Segeltorp och Snättringe.
Citera
2023-08-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Om det stämmer att det är Byggmästarvägen så är det en lugnt radhusområdet. Gatan ligger på två områden som brukar kallas Nedre och Övre Byggmästarvägen.
Utsälje ligger mellan Segeltorp och Snättringe.

Finns det villor i området? Står nämligen om en villa tydligen.
Citera
2023-08-07, 22:44
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordrotelnsthlm
Finns det villor i området? Står nämligen om en villa tydligen.

Byggmästarvägen är enbart radhus.
Men jag har ingen aning om det stämmer att det är den vägen utan jag gick på det som står lite längre upp i tråden. Det finns mycket villor på andra gator i området.
Citera
2023-08-07, 23:20
Medlem
RonHowards avatar
Inte ens de mer välbergade delarna av södra förorterna klarar sig undan skottlossning. Stuvsta får ändå sägas vara ett dyrt område att köpa hus i och tryggheten borde följa med för det priset kan man tycka.
Citera
2023-08-07, 23:24
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Inte ens de mer välbergade delarna av södra förorterna klarar sig undan skottlossning. Stuvsta får ändå sägas vara ett dyrt område att köpa hus i och tryggheten borde följa med för det priset kan man tycka.

Var det inte någon som fick sin grind sprängd i Danderyd häromveckan? Det är väl ännu dyrare än Snättringe.
Detta meningslösa våld har tagit sig överallt numera verkar det som.

OnT
Polisen Huddinge skriver också villa på sin FB, så undrar också om Byggmästarvägen verkligen är rätt adress, det är väl mig veterligen radhus...
Citat:
På plats konstaterade polisen att ett antal skott avlossats mot målsägarens villa och att det skett genomslag, men att ingen person skadats.
Citera
2023-08-07, 23:25
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Byggmästarvägen är enbart radhus.
Men jag har ingen aning om det stämmer att det är den vägen utan jag gick på det som står lite längre upp i tråden. Det finns mycket villor på andra gator i området.

Polisen Huddinge skriver också villa i sin rapportering på FB, så Byggmästarvägen låter otroligt då tycker jag. Om de inte lite slarvigt kallar radhus för villor dvs.
Citera
2023-08-07, 23:33
Medlem
Får också för mig att det bara är radhus på Byggmästarvägen. Känns som närmast till hands är Jon Torpares väg, där busshållplats Byggmästarvägen (buss mot Fruängen) ligger. Men det är ren spekulation bara. För Bergakungsvägen är också bara radhus, som ligger väldigt nära där också.
Citera
2023-08-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Var det inte någon som fick sin grind sprängd i Danderyd häromveckan? Det är väl ännu dyrare än Snättringe.
Detta meningslösa våld har tagit sig överallt numera verkar det som.

Våldet följer dit packet rör sig, så enkelt är det. Även villaägare i Djursholm eller Snättringe kan vara kriminella med fiender. Sällan en slump!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in