2023-08-08, 00:22
Medlem
Typiskt svenne område bor knappast invandrare där om så väldigt få.
Citera
2023-08-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Polisen Huddinge skriver också villa i sin rapportering på FB, så Byggmästarvägen låter otroligt då tycker jag. Om de inte lite slarvigt kallar radhus för villor dvs.
Det brukar komma upp som "villa" i sökmotorer när man bor i radhus. Åtminstone vid insats och när man äger sitt boende. Jag bor formellt i villa även om jag bara äger min del i ett radhus.
Citera
2023-08-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Det brukar komma upp som "villa" i sökmotorer när man bor i radhus. Åtminstone vid insats och när man äger sitt boende. Jag bor formellt i villa även om jag bara äger min del i ett radhus.

Nummer på adressen? Är det kanske en koppling till mordet i Sätra C
Citera
2023-08-08, 05:19
Medlem
Tillslag mot villa Hägersten

https://www.expressen.se/nyheter/en-skjuten-i-satra/
Citera
2023-08-08, 06:26
Medlem
svearikkes avatar
Bor en viss V*ktor U**er (i,ll) som hänger i såna kretsar & är turkwannabe precis där. Behöver inte vara hans hus men ingen skulle bli förvånad.
Citera
2023-08-08, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikke
Bor en viss V*ktor U**er (i,ll) som hänger i såna kretsar & är turkwannabe precis där. Behöver inte vara hans hus men ingen skulle bli förvånad.

Visades en kort filmsekvens nyss i SVT morgonnyheterna. Jag tycker inte att den adress V.U bor på stämmer riktigt in på vyn av huset. Kanske att jag såg fel i hastigheten.

I vilket fall som helst så verkar det inte vara några fattigkvarter.
Citera
2023-08-08, 08:41
Medlem
Zlixs avatar
Brötvägen 13
Varsågoda.
Citera
2023-08-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlix
Brötvägen 13
Varsågoda.

Det var ganska säkert detta hus som visades i morgonnyheterna. Företag som sysslar med bryggeri och transport till bl.a restauranger. Klart att det finns en viss risk att det kan uppstå problem med sådan verksamhet om man betänker vilka som ev. kan tänkas finnas som köpare till tjänsterna.
Citera
2023-08-08, 08:59
Medlem
Zlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det var ganska säkert detta hus som visades i morgonnyheterna. Företag som sysslar med bryggeri och transport till bl.a restauranger. Klart att det finns en viss risk att det kan uppstå problem med sådan verksamhet om man betänker vilka som ev. kan tänkas finnas som köpare till tjänsterna.

Det är den kåken.
https://ibb.co/0jD2SGn
Citera
2023-08-08, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlix
Det är den kåken.
https://ibb.co/0jD2SGn

Absolut, otvetydigt fast kulhålet fanns inte med på google! Det lilla sidofönstret måste väl ha tillkommit efter 2022, finns inte med på google.
Senast redigerad av Konrad 2023-08-08 kl. 09:05.
Citera
2023-08-08, 09:37
Medlem
Verkar vara ett väldigt mainstream par i 55-årsåldern som jobbar och spelar golf. Bryggeriet/företaget reg på adressen känns som en hobbyverksamhet och att mannen har heltidsjobb på annat företag.

Ovanligt efternamn och det finns några individer i yngre generation - kanske skotte n/hotet är ”riktade” mot barn eller annan släkting? Eller om de boende är vittnen till annan händelse?
Citera
2023-08-08, 10:03
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Verkar vara ett väldigt mainstream par i 55-årsåldern som jobbar och spelar golf. Bryggeriet/företaget reg på adressen känns som en hobbyverksamhet och att mannen har heltidsjobb på annat företag.

Ovanligt efternamn och det finns några individer i yngre generation - kanske skotte n/hotet är ”riktade” mot barn eller annan släkting? Eller om de boende är vittnen till annan händelse?
(FB) Vilka är revolutionära fronten?

Villaägaren verkar ha fått bilen vandaliserad av Revolutionär Front för 14 år sedan anklagad för strejkbryteri.. Men är väl tveksamt om det har något samband med skjutningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in