2023-08-07, 22:43
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Är nog svårt att använda Dumpen som vapen. För många steg den som tipsat inte har kontroll över som leder till konfrontation.

Nyfiken. Vad tror du det finns mest av Problemflickor(maskrosbarn) eller gäddor?

Lätt fråga... Gäddor. Betänk hur många år du är 13-14 år. Betänk sedan hur många år du kan vara gädda.

Fast de flesta gäddor kommer inte i närheten av en tonårsfitta under alla dessa år.
Citera
2023-08-07, 23:04
Medlem
Har noterat att PajasDumpen IP-blockar kritiker. Seriöst folk. Delade ut saklig kritik till Sara Nilsson i anständig ton i en av hennes Twitterinlägg. Och nu när jag skulle skriva en kommentar på dumpen om deras avståndstagande från den nya kartongen som hänger ut både skyldiga och skyldiga dök det upp "Your IP-number has been flagged as Malicious !". Vilka jävla pajasar. En knarkande höjdhoppare i lag med en gammal prostituerad och pundande uteliggare.

Undrar hur länge det tar innan någon lyckas knäcka deras fasad av Utgivningsbevis och allt det där så de kan ställas till svars för vållande till annans död. Att de inte ens klarar saklig kritik är inget annat än ett svaghetstecken som visar att de vet att de lever farligt.
Citera
2023-08-07, 23:08
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Har noterat att PajasDumpen IP-blockar kritiker. Seriöst folk. Delade ut saklig kritik till Sara Nilsson i anständig ton i en av hennes Twitterinlägg. Och nu när jag skulle skriva en kommentar på dumpen om deras avståndstagande från den nya kartongen som hänger ut både skyldiga och skyldiga dök det upp "Your IP-number has been flagged as Malicious !". Vilka jävla pajasar. En knarkande höjdhoppare i lag med en gammal prostituerad och pundande uteliggare.

Undrar hur länge det tar innan någon lyckas knäcka deras fasad av Utgivningsbevis och allt det där så de kan ställas till svars för vållande till annans död. Att de inte ens klarar saklig kritik är inget annat än ett svaghetstecken som visar att de vet att de lever farligt.

Vilken trevlig ton du har. Verkligen konstigt att de blockade din sakliga kritik över en app de inte har någonting med att göra. Testa skriva en arg lapp istället?
Citera
2023-08-07, 23:16
Medlem
Citat:
Är nog svårt att använda Dumpen som vapen. För många steg den som tipsat inte har kontroll över som leder till konfrontation.

Nyfiken. Vad tror du det finns mest av Problemflickor(maskrosbarn) eller gäddor?

En gädda kan begå väldigt många brott mot väldigt många barn/unga människor, det går ju inte ens att jämföra..
Citera
2023-08-07, 23:21
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottgluggar
En gädda kan begå väldigt många brott mot väldigt många barn/unga människor, det går ju inte ens att jämföra..

Vi jämför ingenting. Jag vill veta vad en specifik person har för personlig uppfattning om antal och inte skadan de gör. Fido tror att de är fler gäddor än barn ("problemflickor") och det kan ju tyckas konstigt när flera av gäddorna verkar hänga på kik där majoriteten av användarna är mellan 13 och 25 år.
Citera
2023-08-07, 23:31
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Kritikerna består av kränkta pedofiler som sprider farliga budskap. Det är egentligen till er fördel eftersom folk blir ännu mer förbannade.

Antar att du är aktiv på Twitter.
Snackade med en idiot som för pedofilernas och kritiserar dumpen varje dag. Det är egentligen där gäddorna borde hålla till. Det kanske lugnar ner nerverna.

Inget kan knäcka deras fasad. Skulle dina livs största önskningar slå till så kommer det dyka upp andra föreningar innan du hinner säga ”barnsex”.

Pedofiler vill ofta droga ner sina offer så du borde inte ens nämna narkotika under några omständighet. Capish?
Citat:
Vilken trevlig ton du har. Verkligen konstigt att de blockade din sakliga kritik över en app de inte har någonting med att göra. Testa skriva en arg lapp istället?
Vissa vill inte må bra och alla kan inte uppleva kärlek och empati. Därför så får de dumpen att växa ännu mer. Peace on Earth!
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-07 kl. 23:37.
Citera
2023-08-07, 23:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vi jämför ingenting. Jag vill veta vad en specifik person har för personlig uppfattning om antal och inte skadan de gör. Fido tror att de är fler gäddor än barn ("problemflickor") och det kan ju tyckas konstigt när flera av gäddorna verkar hänga på kik där majoriteten av användarna är mellan 13 och 25 år.
Fast alla 13 14 åringar är inte aktuella för att ge sig till gubbar, främst de som lossas vara i den åldern och ger sig till gubbar (fiskarna).

Ja men hur många är de, flickorna och pojkarna som kan tänka sig? Redovisa som det passar er!

Dumpen som vet vilka de själva är och antal, skulle kunna redovisa de konton som inte är deras.
Citera
2023-08-07, 23:47
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fast alla 13 14 åringar är inte aktuella för att ge sig till gubbar, främst de som lossas vara i den åldern och ger sig till gubbar (fiskarna).

Ja men hur många är de, flickorna och pojkarna som kan tänka sig? Redovisa som det passar er!

Dumpen som vet vilka de själva är och antal, skulle kunna redovisa de konton som inte är deras.

Inget barn under 15 är aktuell "att ge sig till gubbar". Ändå försöker gubbarna och ignorerar till och med vad lagen säger. Antalet offer för övergrepp har jag redan delat från BRÅ. Antalet gäddor som letar barn är det dumpen som redovisar. Det finns ingen officiell statisk på det.

"Redovisa de konton som inte är deras". Hur menar du?
Citera
2023-08-07, 23:50
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

*Låtsas.

Extremt få, men de mår sannolikt psykiskt dåligt och har självskadebeteende.

Förklarade för dig hur det sociala samspelet fungerar tidigare…

Alla ska visa barnen respekt och bete sig. Även din hjärna kan ta in att du inte hade velat bli våldtagen som barn. Du tänder ju dessutom inte på vuxna och därför så kommer du med argumentationsfel.

Väntar fortfarande på källa om att appen hänger ut 15-åringar. Jag tror inte du har köpt appen. Varför skulle du göra det?
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-07 kl. 23:52.
Citera
2023-08-07, 23:52
Medlem
Citat:

Jag var synnerligen korrekt i min kommentar. Men man kan notera att absolut ingenstans på sidor som Dumpen kontrollerar, varken deras hemsida eller Facebook, finns ett enda spår av kritiska kommentarer. Metoden har använts av många genom historien. Man tystar kritiker i stället för att bemöta dem.

Problemet med Dumpen är stt man tar lagen i egna händer och gömmer sig bakom ett utgivningsbevis. Och för vara säkra på att ställa till familjetragedier kontaktar man den uthängdes partner. Man kan fundera på varför.

Sara Nilsson sålde sex till män för att skaffa pengar till sitt pundande. Och nu kommer hämnden för att hon började knarka. Vilket givetvis var hennes eget fel.

Dessutom kan man fundera på varför de hittills inte hängt ut en enda kvinnlig pedofil. Det finns gott om dem. Men Sara vill inte det. Hon vill fortsätta att hata män.

De har hittills tre liv på sitt samvete. Jag har inte mycket till övers för folk som.vill ligga med minderåriga, men samtidigt har firma Nilsson & Sjöberg hittat ett kryp med vilket de hänger ut icke dömda, kontaktar deras partners och bidrar till att de uthängda blir misshandlade. Vill man fiska efter folk som letar underåriga att ha sex med så är det i sak inga problem, MEN när man anser sig ha tillräckligt på fötterna ska det i stället lännas över till Polis. Annars har vi snart ett samhälle med en pöbeljustis som med egna metoder ser toll att icke önskvärda antingen tar livet av sig eller misshandlas till döds av drevet. Är det ett sådant samhälle du vill ha ?
Citera
2023-08-07, 23:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag var synnerligen korrekt i min kommentar. Men man kan notera att absolut ingenstans på sidor som Dumpen kontrollerar, varken deras hemsida eller Facebook, finns ett enda spår av kritiska kommentarer. Metoden har använts av många genom historien. Man tystar kritiker i stället för att bemöta dem.

Problemet med Dumpen är stt man tar lagen i egna händer och gömmer sig bakom ett utgivningsbevis. Och för vara säkra på att ställa till familjetragedier kontaktar man den uthängdes partner. Man kan fundera på varför.

Sara Nilsson sålde sex till män för att skaffa pengar till sitt pundande. Och nu kommer hämnden för att hon började knarka. Vilket givetvis var hennes eget fel.

Dessutom kan man fundera på varför de hängt ut en enda kvinnlig pedofil. Det finns gott om dem. Men Sara vill inte det. Hon vill fortsätta att hata män.

De har hittills tre liv på sitt samvete. Jag har inte mycket till övers för folk som.vill ligga med minderåriga, men samtidigt har firma Nilsson & Sjöberg hittat ett kryp med vilket de hänger ut icke dömda, kontaktar deras partners och bidrar till att de uthängda blir misshandlade. Vill man fiska efter folk som letar underåriga att ha sex med så är det i sak inga problem, MEN när man anser sig ha tillräckligt på fötterna ska det i stället lännas över till Polis. Annars har vi snart ett samhälle med en pöbeljustis som med egna metoder ser toll att icke önskvärda antingen tar livet av sig eller misshandlas till döds av drevet. Är det ett sådant samhälle du vill ha ?

Ingen har en skyldighet att svara någons kommentar. Tråkigt att du ville få svar och inte fick. Du har rätt att vara kritisk och gjorde rätt i att uttrycka det (så länge det var lika korrekt som du säger).

De tar inte till någon lag förutom när brott är inblandat och ärendet lämnas över till polisen.

Kvinnliga pedofiler finns. De ger sig på barn i sin närhet och söker dem inte online. De har hittills hängt ut en kvinnlig gädda (hongäddan) men konfronterade inte denne utan lämnade över det till polisen.

Gäddorna ansvarar för sina handlingar, arbetsgivare ansvarar för sitt och folk som misshandlar för sitt. Begår någon av de nämnda ett brott i sina handlingar så ska det få rättsliga konsekvenser.
Citera
2023-08-08, 00:14
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Av det jag har sett så finns det inte särskilt mycket kontroll. Tidigare har det stora problemet varit att få offret till platsen, men i och med att Dumpen sedan en tid nöjer sig med rena chattar så är det inte längre något problem. Vidare så är jag säker på att Dumpens sympatisörer skulle avfärda någon som (sanningsenligt) hävdar att han inte har chattat som en lögnare.

Låt oss resonera om förhållandet mellan problemflickor och snuskgubbar. Vi kan bortse från den könsobalans som finns i Sverige och säga att det är 50/50 mellan män och kvinnor. Vidare så kan vi säga att de problemflickor som är aktuella här har ett smalare åldersspann än vad snuskgubbarna har. När det gäller andelen kvinnor i rätt ålder som är problemflickor respektive andelen män som är snuskgubbar så är jag osäker, men jag lutar åt att det är vanligare att vara snuskgubbe än att vara problemflicka. Även om vi för resonemangets skull skulle säga att dessa andelar är lika så vinner snuskgubbarna på sitt bredare åldersspann. Min slutsats är därför att det troligtvis finns färre problemflickor än snuskgubbar, vilket givetvis är ytterligare en faktor som försvårar för en snuskgubbe att få till en träff. Skulle mitt antagande om att det är vanligare att vara snuskgubbe stämma så kan man till och med säga att det finns mycket färre problemflickor än vad det finns snuskgubbar.

Jag delar för övrigt fidos uppfattning om att de flesta snuskgubbar inte kommer i närheten av en träff med en problemflicka under sin livstid.
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-08-08 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in