2023-08-07, 20:10
Medlem
Det är en offentlig handling, så det är bara att kontakta Kronofogden och begära ut ett registerutdrag.

kontakt@kronofogden.se

Varifrån/vad för något skulle skulderna ha uppkommit ifrån, någon som vet?
Citera
2023-08-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Shortking med stor attityd anonymt på Flashback men piper som en liten kattunge i verkliga livet. Passa dig jävligt noga innan du aldrig kan öppna käften igen. Jag syr igen den på en kvart

Nice flex… 😂
Citera
2023-08-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Det är en offentlig handling, så det är bara att kontakta Kronofogden och begära ut ett registerutdrag.

kontakt@kronofogden.se

Varifrån/vad för något skulle skulderna ha uppkommit ifrån, någon som vet?

Stämmer det gissar jag att han tagit lån för att spendera på resor, dyra kläder, fått lägenhet med 3 förskottshyror osv.
Citera
2023-08-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Stämmer det gissar jag att han tagit lån för att spendera på resor, dyra kläder, fått lägenhet med 3 förskottshyror osv.
Haha. Köpa Gucci på kredit - jävla nolla.
Citera
2023-08-07, 20:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rand0mdud3
Vet inte hur det fungerar med en leasad bil. Kan fogden ta den?
Nä, men ingen kommer att vilja leasa bilen till dig. Du får inte leasa en bil om du har för låg inkomst. Och allt Chrippa deklarerar för, kommer att dras ner till existens minimum. Jag tror inte ens han kan bo kvar i sin lägenhet. Den tycker nog fogden är för dyr.

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ses vi i Monaco?
Du menar att Chrippa tänker dra från landet för att han inte vill stå för vad han gjort? Vilken ynkrygg.
Citera
2023-08-07, 20:16
Medlem
Livetispaniens avatar
Citat:
Jävlar är det skulder alltså? Jag kan inte tyda sånthär. Men då bor han hyresrätt? Trodde han hade bostadsrätt. Är han alltså så jäkla dum att han tagit massa lån. Wow.

Var inte han skriven hos sina föräldrar och det var Julia som stod för lägenheten i Mjölby men dom bodde ändå ihop i Mjölby?
Citera
2023-08-07, 20:17
Bannlyst
Citat:
Nu såg jag att chrippa har satt sin unge på gymmet golv med både en iPad och 2 kilo godis att sitta o tugga på under en MÅNDAG.. 2,5 år gammal unge och han håller henne sysselsatt med iPad och massa godis han är verkligen världens SÄMSTA farsa.

https://anonfiles.com/g9l6dc7dz5/463BA0C1_8114_4444_8D76_9FF027091EC6_jpeg

Man vet att man har misslyckats som föräldrar när man introducerar en överstimulerade iPad dygnets alla timmar och godis på veckodagar..

Det där var smart av chrippa. Chloe har något kul att titta på medans han tränar.
Han är klipsk denna chrippa.

2kg godis? Såndär påser rymmer knappt 700g ens. Och den är nästan tom.
Så max 2hekto, du behöver inte överdriva x10 din mytoman.

Bra gjort av Chrippa.

Ang skulder.
Vet flera rika multi miljonärer som förlorat allt. Känner personligen tre i Sverige.
Det gjorde även Mike Tyson, 50cent, Pamela Andersson. Nicholas Cage och måååånga fler.
Vissa tog sig upp igen med tur, vissa lever på gatan. Finns såå många.

Att ringa och kolla upp folk, då är man sjuk och extremt besatt tycker jag.
Men gör vad ni vill. En Ytuber.
Själv bryr jag inte. Hoppas Chrippa aldrig slutar med sitt content. Och att han får bra med deg
till utländska konton.

Hans bror Jokkiboi väntar på mångmiljon skattesmäll. Men han kommer fixa det.
Han har ju släppt en ny film igen Jokki.

Han är en bra pappa som är med dottern nu igen.

Tyvärr så är sverige extremt skatteplågat.
Nästan ingen äger sin bil eller hus, flesta har flera miljoner i skulder.
Många som fått lämna sina hus när allt blivit så dyrt. Tycker synd om Svenskar dom flesta.

Är själv en av få med hus betalt och annat, inga skulder. Men jag har ju ärvt mycket samt att
mina företag utomlands går riktigt bra med. I Sverige kan man inte ha företag. Taxed to Death ju.
Citera
2023-08-07, 20:18
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Stämmer det och du ändrar åsikt så har du min respekt faktiskt.

Finns inget värre än folk som fortsätter blunda, inte kan ändra sig osv. Detta gäller så klart åt båda håll.

Nåväl, man kommer ju känna sig riktigt bortgjord rent allmänt, visst att man kanske fattade att ekonomin inte är så lysande som han ger sken av men de där skulderna är ju next level idioti om de stämmer Den enda som kommer blunda är vår kära Boss här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Kan inte du ringa imorgon? INGEN på hela Flashback kommer ifrågasätta Dig om Du säger att det stämmer. Du kan göra folk 101% säkra.

Om jag får tid över ska jag absolut försöka få det gjort.
Citera
2023-08-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nä, men ingen kommer att vilja leasa bilen till dig. Du får inte leasa en bil om du har för låg inkomst. Och allt Chrippa deklarerar för, kommer att dras ner till existens minimum. Jag tror inte ens han kan bo kvar i sin lägenhet. Den tycker nog fogden är för dyr.

Du menar att Chrippa tänker dra från landet för att han inte vill stå för vad han gjort? Vilken ynkrygg.

Nej jag menar att han tjatar om Monaco och vi som skriver här inte har råd med hans livsstil

Men jag kan lugnt säga såhär. Jag har råd, jag har även råd att lösa ut hans lån!
Citera
2023-08-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror inte ens han kan bo kvar i sin lägenhet. Den tycker nog fogden är för dyr.

KF kommer ta allt över existensminimum, ca 11K i lön, sedan alla tillgångar de anser att de kan ta. De lägger sej inte i hyrans belopp. Men med 11K i lön kan man ju inte ha för hög hyra om det ska gå ihop. Stämmer skulden måste Chrippa börja dra in pengar och leva mycket mer normalt med att kasta pengar omkring sig. Annars är det snart inneboende hos tjejen/föräldrarna som gäller.

Blir dock svårt få ett jobb med alla drogtester. Ingen som vet vad som hände på BT?
Citera
2023-08-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Det där var smart av chrippa. Chloe har något kul att titta på medans han tränar.
Han är klipsk denna chrippa.

2kg godis? Såndär påser rymmer knappt 700g ens. Och den är nästan tom.
Så max 2hekto, du behöver inte överdriva x10 din mytoman.

Bra gjort av Chrippa.

Ang skulder.
Vet flera rika multi miljonärer som förlorat allt. Känner personligen tre i Sverige.
Det gjorde även Mike Tyson, 50cent, Pamela Andersson. Nicholas Cage och måååånga fler.
Vissa tog sig upp igen med tur, vissa lever på gatan. Finns såå många.

Att ringa och kolla upp folk, då är man sjuk och extremt besatt tycker jag.
Men gör vad ni vill. En Ytuber.
Själv bryr jag inte. Hoppas Chrippa aldrig slutar med sitt content. Och att han får bra med deg
till utländska konton.

Hans bror Jokkiboi väntar på mångmiljon skattesmäll. Men han kommer fixa det.
Han har ju släppt en ny film igen Jokki.

Han är en bra pappa som är med dottern nu igen.

Tyvärr så är sverige extremt skatteplågat.
Nästan ingen äger sin bil eller hus, flesta har flera miljoner i skulder.
Många som fått lämna sina hus när allt blivit så dyrt. Tycker synd om Svenskar dom flesta.

Är själv en av få med hus betalt och annat, inga skulder. Men jag har ju ärvt mycket samt att
mina företag utomlands går riktigt bra med. I Sverige kan man inte ha företag. Taxed to Death ju.

Du skulle ju blunda om Chrippa tom hamnade på Dumpen

Precis som Odd3lish säger alltså.

Du skriver även mkt skit. Skyller på hög skatt
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-07 kl. 20:31.
Citera
2023-08-07, 20:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Tråkigt med det om kronofogden. Men bra om han köper billiga t-shirts nu utan en Gucci-logga på.

Hoppas Linnea visste om alla skulder. Linnea o Crippa kan få ett bra liv tillsammans.

Hon verkar ju inte bry sig om vad han säger eller hans kompisar säger i Crippas youtube videos.
Jag tror inte Linnea har en aning om vad det vill säga att leva med någon som är kraftigt skuldsatt. Han kommer exempelvis aldrig att kunna bidra till ekonomin på laglig väg. Flyttar de samman räknar fogdens hans existensminimum lägre.

Citat:
Ursprungligen postat av Livetispanien
Var inte han skriven hos sina föräldrar och det var Julia som stod för lägenheten i Mjölby men dom bodde ändå ihop i Mjölby?
Nu är de skrivna på samma adress, blev det inte polissak av det? En metod kronofogde och polis brukar använda om någon skuldsatt står skriven på en adress den inte bor på. För att kunna genomföra utmätning. Var inte polisen hemma hos honom. När han stog på andra sidan ån och spanade.

Då var det nog därför han var utomlands hela våren. För att gömma sig för fogden, så patetiskt. Sa han inte i en video att någon var efter honom?

Det stämmer säkert att Julia står på kontraktet. Han fick väl inte göra det. Men självklart kan han skriva sig där. Det blev han ju tvingad till.

Snällt av henne att han får bo kvar. Jag hade kastat ut honom ögonaböj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in