2023-08-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Men för i helvete han har 45 mille. Han kan dra sig tillbaka och leva gött resten av livet. Vem fan bryr sig om pöbeln när man klarar sig fint utan den!? Klarar han inte av att bo kvar i horsverige kan han alltid flytta till ett annat land.
Just därför tycker jag att hans beteende är fascinerande och mycket märkligt med tanke på vad han riskerar utsätta sig för ,familj, uppdragsgivare.Han borde lärt sig efter Robinsson haveriet. Men visst..ekonomiskt är det ingen katastrof men dom flesta vill väll sluta med flaggan på topp!?
Citera
2023-08-07, 17:33
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Men för i helvete han har 45 mille. Han kan dra sig tillbaka och leva gött resten av livet. Vem fan bryr sig om pöbeln när man klarar sig fint utan den!? Klarar han inte av att bo kvar i horsverige kan han alltid flytta till ett annat land.

Vad är det som får dig att ha så negativa associationer med Sverige och oss svenskar?
Citera
2023-08-07, 17:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppviglarn
Här kommer domen:

https://anonfiles.com/TbIdb671zd/Nacka_tingsr_tt_B_5076_23_Dom_20230807_pdf

Tack!

Skall bli intressant att läsa.
Citera
2023-08-07, 17:36
Medlem
Som borderline med narcissistiska drag själv lider jag med honom. Är själv i rättstvist och ljuger och har mig och tror fan mig själv mellan varven och i andra stunder fattar jag hur jävla cirkus jag är. Att en del människor gillar Öfvergård är för att han är bra på att dupera människor. Kom fan ihåg att han är en helt annan i TV-rutan än i IRL. Att han överklagade och håller på och sms:ar tidningar är så klart försök till manipulation.

Hade jag varit hans rådgivare hade jag, om han vill fortsätta befinna sig i rampljuset, gett han det Machiaveliska rådet att gå till grunden med sin narcissism och höra av sig till Malou om hon kan tänka sig ha en temavecka om Cluster B-störningar. Givetvis blir även detta också manipulation, men vad fan, det är det som återstår nu. Det var så gjorde Paolo och en stor del av folket svalde betet. Hans kändiskarriär blomstrar nu.
Senast redigerad av Magmunnen 2023-08-07 kl. 17:42.
Citera
2023-08-07, 17:38
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppviglarn
Här kommer domen:

https://anonfiles.com/TbIdb671zd/Nacka_tingsr_tt_B_5076_23_Dom_20230807_pdf

Det blev dyra köttbitar för Arga Snattaren.
Citera
2023-08-07, 17:39
Medlem
Det räckte inte att Anders begärde stjärnadvokat Johan Eriksson som försvarare. Eriksson försökte så tvivel kring butikskontrollantens iakttagelser men var chanslös. Rådmannen och rättens ledamöter tyckte nog att Anders och hans entourage enbart var pinsamma. ”Det kan ha varit fel på blippen.” Joråmenserru så var det nog inte för kontrollanten såg dig bunta ihop tre biffar utan att blippa dem alls din lilla byfåne.

Kan vi inte enas om att en snubbe som misshandlar brudar på fyllen, snattar köttskivor hos den lokale hökaren och gör omfattande svartbyggen är en jävla rikstönt!
Bäst hittills är väl ändå när TV försökte göra realityshow med Anders som skulle åka runt med polispatruller och tala förortsgangsters tillrätta. De fick lägga ned efter ett program då grötmyndige Anders blev hotad till livet av de yrkeskriminella. Nu kan ju TV & Anders göra ett nytt försök; -”hej på er alla gangsters därute, jag heter Anders & är dömd för snatteri av kött! Nå vad säger ni om det, Boss eller Josh?”
Citera
2023-08-07, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Saftigt straff. Anders blir nog inte längre sugen på kött efter detta.

Öfvergård hade fått mycket kött för den summan, han valde istället att få sitt kändisskap nedsmutsat och rykte om sig att stjäla.
Citera
2023-08-07, 17:45
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Tack!

Skall bli intressant att läsa.
400kr blir alltså med svennes sätt att räkna 40000kr i skadestånd/böter samt 1000 kr till brottsofferfonden. För ynka köttbitar från ICA?

Men "Muhammed" som med flit och flin sitter i rätten åtalad för våldtäkt av svensk flicka får en i jämförelse mild dom då han har rent mjöl i såspåsen...
Heja sveariket...

Har man läst/lyssnat på förhöret så kunde ju "butiksväktaren" sträcka sig till att det kunde vara så eller så...när han fick frågan om vad han egentligen såg eller vad han inte såg hände med scannern, påsen, köttet och snickaren.
En tolkningsfråga alltså vad han såg eller inte. Förhöret finns ju att lyssna till. Blev alldeles paff att man som vittne får vara så inkonsekvent när man frågas ut i rätten, har man inte ed i tinget eller?

Nu ska man inte jämföra men det tar jag mig friheten att göra med all rätt, eller?
Citera
2023-08-07, 17:46
Medlem
Fast nu har jag det! Han kan komma ut med att det var ett rop på hjälp!
Citera
2023-08-07, 17:48
Medlem
Så Anders själv bekräftar att han handlat där i 10 år, apropå handlarens anklagelse. Inte heller känner de varann så något privat agg syns inte. Det är nog så att han hållit på i 10 år. Samtidigt är han förmodligen en köpstark kund med 45 mille på banken, en stor familj och stort matintresse, så att han lägger 3 papp i veckan där kanske har bidragit till att man skjutit på problemet
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-08-07 kl. 17:51.
Citera
2023-08-07, 17:52
Medlem
rrpipers avatar
Från domen:
Citat:
I händelse av frikännande dom har Anders Öfvergård yrkat ersättning för rättegångskostnader.

Kan någon förklara hur detta fungerar? Eftersom han fälldes behöver han betala rättegångskostnader utöver dagsböter? Vilka kostnader är det som det syftas på här?
Citera
2023-08-07, 17:52
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Så Anders själv bekräftar att han handlat där i 10 år, apropå handlarens anklagelse. Inte heller känner de varann så något privat agg syns inte. Det är nog så att han hållit på i 10 år. Samtidigt är han förmodligen en köpstark kund med 45 mille på banken, en stor familj och stort matintresse, så det kanske har bidragit till att man skjutit på problemet
Sista gången Anders handlar i den butiken, det kan man nog ge sig tusan på nu...
Inte en enda krona till kommer han lägga på den ICA- handlaren...

Butiken lite länge bort kommer snart få en ny stammis, var säkra på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in