2023-08-07, 15:26
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Så vad är problemet med sådana som jag? Jag har aldrig varit särskilt intresserad av sexuella övergrepp som sådana, utan mer av hur anklagelser om sådana används som vapen (maktmedel). Jag är även intresserad av samhällsfrågor och de konsekvenser som en allt för liberal hållning får, något som vi idag bland annat ser prov på i form av gängbrottsligheten. Det är i detta sammanhang jag sätter in Dumpen, och om du anser att jag är ett problem på grund av det så gör du det på politisk grund.
Det kan ju inte du veta. Om du var en tankeläsare så skulle du kunna berätta för mig hur mycket Tesla är värt 2036.

Du kan inte ens förklara vad du menar med dina anklagelser som t.ex. att de värsta människorna är de som bryr sig om människor. Vill ännu en gång få höra med dina egna ord om vad du menar med just detta. Sen kan vi gå vidare i diskussionen.

Inget handlar iofs om dumpen egentligen, utan om dig själv.

…Men då stjälper ju du dina amigos och det är det sista du vill göra. Ansträng dig. Så får världen se om du har nåt meningsfullt att erbjuda.
Citera
2023-08-07, 15:34
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gmd79
Är det någon som skrivit på dumpens sida eller på deras olika FB-sidor med konstruktiv kritik eller ifrågasättande av deras metoder eller uttalanden?

Jag har försökt flertalet gånger samt haft vänner som försökt föra en dialog med dem, men de har hela tiden valt att ta bort inläggen, trots att det inte är något fel eller kränkande i dem.

Jag har reagerat på det de skrev avseende att de tar avstånd från app:n som hänger ut oskyldigt folk och ifrågasätter om inte Dumpen gör detta mot flertalet s.k. gäddor. Flertalet av de som de kallar gäddor har inte begått något brott, då de pratat med en vuxen som utgett sig för att vara ett barn. Dessutom har barnet varit på vuxensidor m.m. Vidare är där även ett flertalet individer som det väckts åtal mot, men som friats. Även dessa hänger Dumpen ut.

Vidare så ifrågasatte jag deras påstående om att de rädda många flickor från våldtäkt m.m. och att de inte skadar andra. Men ser man till fakta att de utger sig för att vara ett barn, men i själva verket är en vuxen som chattar med en annan vuxen, så räddar de inget barn vid den konfronteringen. Dock skadar de många fler människor genom uthängningen. Personens familj, vänner m.m.

Vidare så har jag ställt mig frågande till varför de redigerar inläggen så hårt, vad de döljer när de inte visar allt vad som skrivs, hur de inleder diskussionerna eller hur de själva uppmuntrar till det felaktiga7störda beteendet. Jag har också ställt mig frågande varför de inte erbjuder hjälp till förövaren för att få denne att komma på fötter igen, för många är inte hebefiler, utan personer som kanske har allvarliga problem på annat sätt och behöver hjälp. Istället så hänger de ut personerna istället för att erbjuda hjälp.

Sen de som verkligen är hebefiler eller pedofiler i vissa fall kommer Dumpens sätt att agera inte göra något annat än att försvåra polisväsendets möjlighet till att ta fast individerna då de istället kommer att dra sig till mer skumma platser m.m.

Med detta sagt så skulle jag vilja påkalla alla Dumpen-anhängare, men även Dumpen-ifrågasättare att ställa konstruktiv kritik eller ifrågasättande till Dumpen på de olika forumen för att se vilken typ av journalistik de för. Inte konstigt att Dumpen bara kretsar på små tidningar m.m. då de stora aktörerna vet hur riktig journalistik skall bedrivas.

Slutligen vill jag bara flagga upp att Dumpens budskap är att påkalla regeringens uppmärksamhet samt att de vill få till en förändring i lagstiftningen. Detta är nobelt och något de har uppnått idag. Således är alla uthängningar som inte är anonymiserade att anses som ett övertramp av deras egen agenda. Fortsatt bedrivande på detta sätt och avanonymisering av s.k. gäddor är istället ett uttryck för populism och ett sätt för att finansiera sitt levende och eventuella nöjesresor.

Har du suttit och filat på det där inlägget i ett år? Du skriver mycket, och långsamt.

Jo, du har relevant kritik och massor med bra synpunkter. Problemet är att du missar den grundläggande drivkraften bakom Dumpen samt deras anhängare.

Dumpen vill ha pengar och uppmärksamhet, anhängarna vill se blod och förnedring. Det är en bios. Sätter du in dessa två saker i din ekvation så faller allt på plats och svaret stämmer. Därför får du inga svar från Dumpen och därför agerar de som de gör.
Citera
2023-08-07, 15:37
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om man har Asperger eller ADHD eller något annat har ingen betydelse på det redan skrivna ordet. Kritisera det skrivna i stället, man kan vara utan diagnos och skriva konstigt.

Sara skrev att något om att legitimiteten för Dumpen förstörs, kanske var i svarfältet på Facebook. Det får helt enkelt inte plats med fler, som jag tolkar Sara.

Det att appen lagt ut 15 åringar som legat med 14 åringar kan man hålla med att det är grymt, lagen är tydligen ändrad nu. En domstol skrev att det inte kunde vara lagskrivarens (Thomas Bodström) intention att det skulle dömas till våldtäkt i ett fall, i början då lagen införts. En hafsigt sammansatt lag.

Dumpen kritiserar att ej dömda läggs ut, men det finns ju ändå ett skäl att de hamnat där. Men självklart ska de inte läggas ut då. Samtidigt så lägger Dumpen ut personer som de smörar in och inte skulle gå i fällan utan smör. Och i denna rådande situation skulle de aldrig någonsin kunna dömas.

Detta avslöjar Dumpens falskhet. Det att klanka ner på sina åsiktsbröder.
Alla känner ju till att du har autism och det är viktigt eftersom det uppstår mycket komplikationer.

Det är ingen som hackar på folk som har diagnoser. Det är en förklaring till varför det blir för många missförstånd. Därav så har vi den positiva sidan med diagnoser - Så att vi kan underlätta för varandra.

Okej ankan… Nu ska du få bevisa att det finns 15-åringar som legat med 14-åringar. Och att det inte handlar om våldtäkt och samtycke. Du får PM:a om du vill. Screenshots med blurrade namn godkänns här vad jag vet. (Men handlar detta om dumpen?)

Gör du detta så kommer du göra många förvånade.
Citera
2023-08-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Har du suttit och filat på det där inlägget i ett år? Du skriver mycket, och långsamt.

Jo, du har relevant kritik och massor med bra synpunkter. Problemet är att du missar den grundläggande drivkraften bakom Dumpen samt deras anhängare.

Dumpen vill ha pengar och uppmärksamhet, anhängarna vill se blod och förnedring. Det är en bios. Sätter du in dessa två saker i din ekvation så faller allt på plats och svaret stämmer. Därför får du inga svar från Dumpen och därför agerar de som de gör.

Nej, absolut inte. Däremot tycker jag det är anmärkningsvärt att man säger att man för journalistik och att man bara presenterar pårop samt glorifieringar och inte all form av diskussionsfrågor.

Tydligen är du och jag olika där. Jag tycker det är viktigt att allt kommer fram för att ge en så korrekt bild av alla inblandade, men du har så rätt i att tycka som du gör.
Citera
2023-08-07, 15:56
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gmd79
Nej, absolut inte. Däremot tycker jag det är anmärkningsvärt att man säger att man för journalistik och att man bara presenterar pårop samt glorifieringar och inte all form av diskussionsfrågor.

Tydligen är du och jag olika där. Jag tycker det är viktigt att allt kommer fram för att ge en så korrekt bild av alla inblandade, men du har så rätt i att tycka som du gör.

Du ska nog skita i vad Dumpen säger och fokusera mer på deras handlingar. Det är inte journalistik som du säger. Det där att de vill förändra lagarna kom de på efter ett års verksamhet. Innan så var syftet bara att hänga ut pedofiler för att "varna".

Sen att uppstarten av Dumpen sammanfaller med att Patrik behövde cash är bara ett sammanträffande! :P
Citera
2023-08-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Kan man förbjuda någon att länka till offentligt publicerat material?

Nej!
Citera
2023-08-07, 16:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Absolut! Hoppas konfrontationen knuffar dem i rätt riktning att söka upp de personerna för hjälp.

Agree! Om resultatet av Dumpens uthängningar blir det så är det ju bara positivt.
Citera
2023-08-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du ska nog skita i vad Dumpen säger och fokusera mer på deras handlingar. Det är inte journalistik som du säger. Det där att de vill förändra lagarna kom de på efter ett års verksamhet. Innan så var syftet bara att hänga ut pedofiler för att "varna".

Sen att uppstarten av Dumpen sammanfaller med att Patrik behövde cash är bara ett sammanträffande! :P
Oj vad duktig du är!
Vad ska du göra åt detta?
Spy 🤮 galla på Flashback?
Tror du att du åstadkommer något?
Citera
2023-08-07, 17:00
Medlem
DeValeras avatar
Läste att dumpen ska på jobb/semester till Thailand och Filippinerna. Vi får se om någon åker dit där. Är de inte rätt hårda i Thailand mot de som förgriper sig på minderåriga? Jag tror att Kambodja är ställe dit förövare i högre grad söker sig till. Fattigare och mindre utvecklat.
Citera
2023-08-07, 17:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Barn som inte får rätt hjälp tidigt kostar samhället mycket pengar. När det gäller barn är deras välmående och utbildning en investering. En problemflicka idag kan bli en barnmorska i framtiden. Det är svårt att se vilken uppväxt någon har haft så du känner säkert flera problemflickor utan att veta om det.
Just därför är det så viktigt att stoppa gäddorna. Innan det går så här långt för barnen.
Citera
2023-08-07, 17:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det du säger kanske gäller enskilda fall, men den stora massan är framtida bidragstagare. Jag tror själv på både genetik och på det sociala arvet, men inte på social ingenjörskonst. Jag har inte några problemmänniskor i min omgivning nu, men de problemmänniskor som jag tidigare har haft omkring mig (till exempel i småskolan) har varit sådana under hela livet.
Du har berättat att du tidigare har haft alkoholproblem.
Kan det vara en anledning till din syn på problemmänniskor?
De kanske väcker många olika negativa känslor hos dej?
Istället för att bli empatisk så väcks istället nån form av ilska.
Citera
2023-08-07, 17:35
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
När har anhöriga hägts ut? Att det har gått att gissa sig till vem de är beror på att du inte är så anonym som du tror online i lilla Sverige. Speciellt inte om du skickar bilder och dyker upp till en fysisk träff. Då avanonymiserar gäddorna sig själv och dumpen publicerar. En lösning på det kan vara att de slutar sexchatta med barn, för annars kommer polisen att avanonymisera. I båda fallen är gäddorna förloraren.

Citat:
Stämmer inte att dumpen hängt ut anhöriga så hade varit bra om hen klarade av att för en gångs skull komma med bevis. Anhöriga får stå ut med en hel del efter att gäddan blivit avslöjad. Det är ingenting emot allt de får vara med om upp till ett domslut. Hade de inte valt att lämna dvs.
Det Moralhora skrev var;
eftersom från starten så har Dumpen gett ut tillräckligt mycket information om "gäddorna" för att leda till att folk [på Flashback och andra platser på internet] har gissat hejvilt och gjort en rebuslek på det (och lett till felaktiga utpekningar!); även anhöriga har hängts ut [på Flashback och andra platser på internet] och kontaktats
Jag la in ett förtydligande inom hakparentes på två platser. Eftersom det är ett regelbrott att lägga ut känsliga uppgifter om anhöriga här, eller att länka till andra platser där sådan information är postad så kan självklart ingen "komma med bevis" om att så skett. Doh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in