Citat:
Det är en lag, inte en naturlag. Det enda som behövs för att ställa saker tillrätta är ett riksdagsbeslut, eller någon form av prejudikat som gör lagen obsolet. Detta skulle till exempel kunna ske som ett led i att bekämpa gängbrottsligheten. Förresten så har jag aldrig hävdat att våldtäkt är ett bra sätt för att få problemflickor att sluta upp med sitt problematiska beteende.
Jag lade till det i parantesen för att undvika missförstånd från andra som hänger i den här tråden som gärna vill missförstå.
Barnkonventionens regler går upp till EU, till och med FN. Att försöka slingra sig från dem skulle väcka negativ uppmärksamhet till hur Sverige tar hand om sina barn. Vi är dåliga nog på att efterfölja alla paragrafer som det är. Förstod jag dig rätt att du menade den lagen?
Pinoputchin höll jag med:
Citat:
Jag vet att du har rätt per definition i det här fallet med strultjejer. Jag har själv jobbat med målgruppen så jag vet att det är fördelaktigt att vara sträng för att eventuellt få dem på rätt köl. Gäller också generellt problem-människor överlag. Hade några problemkompisar (manliga) men det hjälpte inte att dadda dem, det blev bättre då jag ställde krav och ultimatum.
Hjärtebarn/maskrosbarn/probelflickor/strultjejer. Kärt barn har många namn. Fantastisk insats att lyckas få dem på rätt köl. Även om det bara är några få en människa kan hjälpa gör det skillnad. Även om det bara är en som blir hjälpt.
Sen är frågan hur gäddorna ska förhindras. De kanske behöver samma behandling som ovan också.