2023-08-07, 10:56
Medlem
Tennis-nörderiet nådde nya höjder inatt när jag drömde att Raonic spelade i Toronto. Han började matchen, första poängen, med en serve som gick in, fick tillbaka returen, och på nästa slag slog han ut bollen. Sen bröt han matchen pga skada. Efter en poäng.
Citera
2023-08-07, 11:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Tennis-nörderiet nådde nya höjder inatt när jag drömde att Raonic spelade i Toronto. Han började matchen, första poängen, med en serve som gick in, fick tillbaka returen, och på nästa slag slog han ut bollen. Sen bröt han matchen pga skada. Efter en poäng.

Raonic spelar ju faktiskt i Toronto i natt (också). Matchen i första omgången mot Tiafoe börjar väl nån gång efter 01 svensk tid. Förhoppningsvis varar den lite längre än du förutspådde.
Citera
2023-08-07, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

Själv mötte jag Federer på en formula-1 bana en gång. Trevlig kille att snacka med. Jag håller på Nadal, men gjorde klart för honom att han var en riktig Champ.

I drömmen då...

Evans, såg fan grymt imponerande ut på highlightsen. Innan dess hade han typ 4-5 raka förluster, så vete fan vad det kom ifrån.

Handskakningarna med honom ser alltid rätt svala ut. Tror inte han är särskilt populär.

Tsitsipas nu 10-0, eller nåt sånt, i h2h mot De Minaur.

Dessa inlägg borde egentligen vara i "tennistråden", men skit samma.
Citera
2023-08-07, 12:18
Medlem
biupy6ips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85

Edit 2: Tycker synd om Noskova om hon ska få hoppa av Montreal då hon givetvis vill spela om titeln i Prag och ska mycket till att hon förlorar mot Hibino som ser ut att bli motståndaren..

Och nu är hon i stort underläge mot en lurig kines medan det också blev regnuppehåll...

Står att hon har match i Montreal imorgon kväll om det är möjligt att ta sig dit på så kort tid.
Citera
2023-08-07, 12:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Evans, såg fan grymt imponerande ut på highlightsen. Innan dess hade han typ 4-5 raka förluster, så vete fan vad det kom ifrån.

Handskakningarna med honom ser alltid rätt svala ut. Tror inte han är särskilt populär.

Evans har ju en "in your face"-attityd som nog är rätt jobbig för motståndarna. Jag minns ett bråk med Moutet där de tjafsade rejält både under och mellan gamen (nu är iofs fransosen också känd för att vara rätt dryg så jag vet inte vem som var värst).

Citat:
Tsitsipas nu 10-0, eller nåt sånt, i h2h mot De Minaur.

Själv drömde jag ju att jag fick hoppa in och träna med de Minaur. Trevlig kille
Citera
2023-08-07, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Evans har ju en "in your face"-attityd som nog är rätt jobbig för motståndarna. Jag minns ett bråk med Moutet där de tjafsade rejält både under och mellan gamen (nu är iofs fransosen också känd för att vara rätt dryg så jag vet inte vem som var värst).

Såg den också.

Apropå det: kollade lite highlights Fritz-Murray, och egentligen också Tiafoe - Evans. Slående hur fair den amerikanska publiken är jämfört med exempelvis (eller främst) den franska. Var knappt ens de höll mer på Fritz eller ens Tiafoe. Hade Evans mött en fransman i Frankrike hade han blivit totalt utbuad, som ju Fritz blev i FO.

Kollade även på lite highlights mellan Edberg - Agassi i finalen i Washington för ett antal år sen, och då verkade publiken hålla mer på Edberg. Så var det även i USO när Borg mötte Jimbo och McEnroe.

Sen var i och för sig publiken i USO mellan Medvedev och Djokovic en av de värsta av alla tider (Medvedev kunde inte ens serva i slutet, bara konstanta buande och visslande), men det var nog mer för att man importerat massa balkanpatrask. Även finalen Federer - Djokovic 2015 USO var väldigt partisk, men då för Fed.

Men fransmännen är nog värst.
Citera
2023-08-08, 09:55
Medlem
ingetbranicks avatar
En inspirerad - får man förmoda - Raonic lyckades inte bara hålla sig hel längre än psonpson förutspått, utan även vända och vinna mot Tiafoe. Starkt inte minst med tanke på att han förlorade första sets tiebreak med 14-12 efter att ha haft jag vet inte hur många setbollar. Hemmapubliken gör säkert sitt till. Möter japanen Daniel härnäst, som överraskande slog ut Mannarino, och därefter väntar troligen Rublev.
Citera
2023-08-08, 09:56
Medlem
Citat:
Raonic spelar ju faktiskt i Toronto i natt (också). Matchen i första omgången mot Tiafoe börjar väl nån gång efter 01 svensk tid. Förhoppningsvis varar den lite längre än du förutspådde.
Den varade riktigt länge och Raonic vann, kul!

Idag har man också fått lära sig att det är helt ok att springa in i dubbeldelen av nätet innan bollen är död, eftersom den delen av nätet inte skulle funnits där om de hade haft ett singelnät istället.
Citera
2023-08-08, 13:46
Medlem
Jag tror inte matchen kommer visas på CMore eftersom den inte spelas på Court Rogers(som jag antar CMore sänder ifrån) utan Centre Court, så det blir till att leta upp en alternativ stream, men kl. 18:30 ska Caroline Wozniacki göra efterlängtad comeback och spela öppningsmatch i Kanada mot Kimberly Birrell. Dagens överlägsna höjdpunkt. Inget annat i dagens tablå nedan är viktigare.

Mirjam Björklund försökte kvala men åkte på däng redan i kvalets förstarunda i Lördags, så Wozniacki är enda nordiska hoppet. Om inte hon vinner får man väl hoppas på någon ryska.

Tisdag 8 Augusti:

13:55–17:00 Cykel VM, Landsväg lagtempo, mixed, Glasgow. Kommentatorer: Björn Becksmo och Mattias Reck ---> SVT1/SVTPlay
13:55 Universiade, Chengdu, Closing Ceremony --- FisuTV
14:45 Para Judo | Finals Day 1 | European Para Championships | Rotterdam ---> Olympic Channel
15:50-19:20 Friidrott, U20 EM, Palestina ---> SVTPlay
17:00-01:00 National Bank Open (1000), Tennis / WTA Tour ---> CMore
18:10–21:45 Bancykel VM, finalpass, Glasgow. Kommentatorer: Matts Egeholm och Johan Carelle ---> SVTPlay

---

Edit:

Citat:
Apropå comebacker, minns ni Jennifer Brady?
Inget jag såg men hon har fått stryk av både Johanna och Rebecca för ett antal år sedan i sitt enda möte med dom två. Aldrig mött Woz, Tauson, Mirjam eller Ulrikke.
Senast redigerad av pumahunter 2023-08-08 kl. 14:45.
Citera
2023-08-08, 14:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag tror inte matchen kommer visas på CMore eftersom den inte spelas på Court Rogers(som jag antar CMore sänder ifrån) utan Centre Court, så det blir till att leta upp en alternativ stream, men kl. 18:30 ska Caroline Wozniacki göra efterlängtad comeback och spela öppningsmatch i Kanada mot Kimberly Birrell. Dagens överlägsna höjdpunkt. Inget annat i dagens tablå nedan är viktigare.

Alldeles lagom motstånd i form av omeriterade Birrell som är rankad 115 och växlar mellan WTA- och ITF-touren.

Apropå comebacker, minns ni Jennifer Brady? Hon gick sensationellt till final i Australian Open 2021 (föll mot Osaka), men har inte spelat en match på nästan två år sedan hon bröt matchen mot Ostapenko i Cincinnati. Hon spelade en ITF-turnering i juli och gjorde nu comeback på riktigt i Montreal där hon återigen mötte Ostapenko, och lyckades vinna med de intressanta siffrorna 7-6 0-6 7-6 (10-8 i avgörande tiebreak). Starkt gjort av den nu 584-rankade amerikanskan, och ett snyggt sätt att sluta cirkeln.
Citera
2023-08-08, 15:23
Avslutad
Citat:
Apropå comebacker, minns ni Jennifer Brady? Hon gick sensationellt till final i Australian Open 2021 (föll mot Osaka), men har inte spelat en match på nästan två år sedan hon bröt matchen mot Ostapenko i Cincinnati. Hon spelade en ITF-turnering i juli och gjorde nu comeback på riktigt i Montreal där hon återigen mötte Ostapenko, och lyckades vinna med de intressanta siffrorna 7-6 0-6 7-6 (10-8 i avgörande tiebreak). Starkt gjort av den nu 584-rankade amerikanskan, och ett snyggt sätt att sluta cirkeln.

Ostapenko vann 15 poäng fler än motståndaren. Rekordvarning på det.

Wozniacki hoppas jag torskar. Orkar dock inte bry mig så mycket om det.
Citera
2023-08-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Så ingen missar det, streamen på CMore bytte från Court Rogers till Centre Court efter föregående match och visar nu Wozniacki-matchen ifall nån vill se den. Är osäker på om det var CMore som bytte källa eller om det var WTA som bytte match i feeden.

Caroline är en mycket beundransvärd sympatisk kvinna som förtjänar all framgång och man hejar fullt sunt på henne i ur och skur. Har väldigt orättvist drabbats av kronisk sjukdom som förstör lederna innan hon ens var 30 och tvingas därmed ta cellgifts-medicin i resten av livet. Fött två barn, men är nu tillbaka.

Har inte varit så glad åt något i tennis någonsin vad jag kan komma på, även om det var väldigt rolig när hon slutligen vann sin enda grand slam i Australien, vilket hon missade under dom 71 veckorna hon var rankad som 1'a i världen, jag grät när dom spelade Sweet Caroline och hela publiken sjöng med för fulla muggar. Den låten har sedermera fått en stark effekt på mig, innan dess var den inte lika speciell, om än alltid en väldigt bra låt.

Citat:
Alldeles lagom motstånd i form av omeriterade Birrell som är rankad 115 och växlar mellan WTA- och ITF-touren.
6-2 i första, en bra start på dagen för vår nordiska tennis-gudinna. Jag hoppas du kollar annars får du på moppo nästa gång jag har dig ensam i ett mörkt rum.

Edit: 5-2 i andra, Wozniacki returnerar för matchen.

Edit2: Jag hinner nog inte med nån mer edit på denna match.

Citat:
Kul när idrott berör.
Idrott ska beröra, annars är det inte lika mycket värt att utöva eller kolla.

Citat:
Haha, du vet ju att jag är både fattig och tekniskt oduglig, så jag får nöja mig med herrtennis på Eurosport. Men det går ju att följa resultaten ändå.
En vanlig jäkla browser och en piratsajt. Har du inga barn eller barnbarn som kan hjälpa dig koppla ihop något? Jag har igång en piratstram i 60fps i min FireTV från LiveTV.SX utöver CMore-streamen.
Senast redigerad av pumahunter 2023-08-08 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in