Citat:
Ursprungligen postat av
pumahunter
Edit: 5-2 i andra, Wozniacki returnerar för matchen.
Edit2: Jag hinner nog inte med nån mer edit på denna match.

Det gick inte många sekunder till innan Caroline hade vunnit efter min sista editering, 6-2, 6-2, men jag orkade inte spamma sönder tråden med ett nytt inlägg. Publiken stod unisont upp och applåderade kraftfullt, och min överemotionella pappersnäsduksförbrukande reaktion behöver vi inte gå in på.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Det borde du fan låta henne veta på nåt sätt.
Det har hon nog hört ganska många gånger förut av fans(även om det givetvis skulle ge en liten extra krydda om jag sa det till henne på svenska, så får väl ta det om jag springer in i henne), hon var ju väldigt populär på den tiden och för alla dom som tokhejat på henne sedan början av hennes storhetstid runt 2008 så var det nog en stor upplevelse att äntligen få se henne ta en extremt välförtjänt GS först 10år senare.
Jag funderade på det igår, vilken spelare TV-tittarna i Australien hejade på, Woz eller australiensiskan hon mötte. Kan varit lite ambivalenta känslor där hos en del.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Kvällens klo är matchen som ska avgöra vilken italienare som är bäst, Sinner eller Berrettini (Musetti får ursäkta). Jag vet inte alls var Sinner står, har inte spelat sen Wimbledon, medan Berrettini åtminstone servade bra i sin första match här. Svårtippat. Tyvärr går matchen för sent för att rymmas i Eurosports sändning.
Dumheter. Kvällens höjdpunkt är
Caroline Wozniacki's andrarunda mot Wimbledon-vinnaren(såg jag nu)
Marketa Vondrousova som går på Court Rogers med start kl. 22:30, vad jag ser tyvärr inte linjärt i Sportkanalen eller någon annan CMore-kanal. Det är ett jävla ofog av Discovery, Viaplay och CMore att sända så lite som möjligt live i sina linjära kanaler, för att tvinga över tittare till streamingtjänsterna.
Rankingmässigt är denna match liiiiiiite svårare, om inte till synes närmast omöjlig. Caroline får ha hittat bra mycket ny styrka av graviditeterna och efterföljande träning för att ha en chans, men upsets har hänt förut. Har ju hänt i många andra sporter att kvinnor kommer tillbaka efter graviditeter och är starkare, bättre och uthålligare än någonsin förut. Fast å andra sidan så ser hon väl bara denna turneringen som en träningsrunda inför US Open.
Jag kommer behöva lägga mig och ta en tupplur nån dag under gången för att orka med kvällen.